کد خبر: ۴۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸

آشنایی با کامل تقوی نژاد، گزینه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت پزشکیان

در روزهای نهایی شدن ترکیب کابینه مسعود پزشکیان، نام «کامل تقوی نژاد» به عنوان یکی از گزینه های اصلی تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده است.
آشنایی با کامل تقوی نژاد، گزینه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  دولت پزشکیان

کامل تقوی نژاد متولد ۱۳۴۳ و دارای دکترای سیاست‌گذاری عمومی، کارشناسی برنامه‌ریزی اجتماعی و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌ها دانشگاه تهران است. در دهه ۸۰ در حزب مشارکت فعال بود و با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد همانند بسیاری از چهره های عضو و نزدیک به این حزب به حاشیه رانده شد. در ۲۰ سال گذشته اما تقوی نژاد رزومه پرباری در زمینه حضور در سمت های بانکی و  اقتصادی دارد.

علاوه بر این، تقوی نژاد پیش از آن نیز در وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون در دولت خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، مدیرکل در مجموعه وزارت کشور، وزارت جهاد سازندگی و سازمان ثبت احوال کشور، فعالیت کرده است.

گوشه ای از سوابق وی به شرح زیر می باشد:

  • معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی
  • معاون وزیر تعاون دولت اصلاحات
  • عضو هیئت مدیره بانک سپه
  • رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک سپه
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان
  • معاون سازمان برنامه و بودجه خوزستان
  • مدیرکل برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری‌های کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال بختیاری
  • مدیرکل بودجه و تشکیلات سازمان ثبت احوال کشور
  • مدیرکل حوزه سرپرستی سازمان امور عشایر ایران
  • کارشناس اقتصادی-اجتماعی نخست وزیری
  • معاون و مشاور شرکت بیمه دی
  • مشاور شرکت بیمه آرمان
  • قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

بروز رسانی شیوه و ابزار مدیریتی از مهم ترین خصلت های مدیریتی تقوی نژاد است، بررسی پیشرفت های کشورهای توسعه یافته و البته تهیه افق قابل دست یابی در تزار کشورهای توسعه یافته از خصوصیات قابل توجه مدیریت تقوی نژاد است.

بروز رسانی و سیستمی شدن تمامی خدمات سازمان مالیاتی و تحقق نرم افزار جامع مالیاتی که دست کمی از کشورهای پیشرفته دنبا ندارد از خدمت های ماندگار تقوی نژاد به سیستم اقتصادی ایران است.

به نظر میرسد بعد از انتصاب پورمحمدی در سازمان برنامه و بودجه، حالا معرفی عبدالناصر همتی به عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی و نیز سیدکامل تقوی نژاد به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی شد. ظاهرا شرط علی طیب‌نیا برای حضور در دولت، اعمال نظر مستقیم در انتخاب چند سازمان و وزارت‌خانه و تفکیک آن‌ها از حوزه اختیارات محمدرضا عارف به عنوان معاون اول پزشکیان بوده است»

از طرف دیگر صحبت هایی درباره حمایت صفدر حسینی نیز از او برای رسیدن به صندلی اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح است. 
سومین چهره حامی تقوی نژاد غلامرضا تاجرگدون رییس فعلی کمیسیون برنامه و بودجه است که قرابت های جغرافیایی با تقوی نژاد دارد -هر دو زاده و اهل استان کهگیلویه و بویراحمد هستند- شنیده می شود که در حال حاضر نیز  از حامیان اصلی و عاملان تعیین کننده در کنار صفدر حسینی برای رساندن او به گزینه اول وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی است.

برچسب ها: دولت چهاردهم
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد