کد خبر: ۴۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
دکتر خاندوزی با اشاره به گزارش اخیر بانک جهانی از اقتصاد ایران خبر داد:

بیش از شش و نیم میلیون ایرانی از خط فقر خارج شدند

وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه یکپارچه اموال تملیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به انتشار گزارش اخیر بانک جهانی از اقتصاد ایران گفت: گزارش بانک جهانی در خصوص عملکرد سال‌های اخیر اقتصاد ایران که دو روز پیش منتشر شد، نشان می‌دهد علیرغم حضور در میانه یکی از پر تنش‌ترین مناطق ژئوپلتیک جهان اقتصاد ایران توانست رشد پایدار و با ثبات خود را در سال‌های اخیر حفظ کرده و با رشد متوسط بالای ۵ درصد در زمینه نابرابری‌ها و کاهش ضریب جینی نیز عملکرد خوبی ثبت کند، به نحوی که بیش از ۶ و نیم میلیون نفر از خط فقر خارج شدند.
بیش از شش و نیم میلیون ایرانی از خط فقر خارج شدند

به گزارش مخاطب24  به نقل از بانک رفاه کارگران:وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه یکپارچه اموال تملیکی با یادآوری اینکه بازدید شهید آیت اله رییسی از انبار‌های گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تکمیلی در اواسط شهریور ۱۴۰۰ سرآغازی شد برای موضوعی که تا قبل از دولت سیزدهم کمتر در فضای رسانه و افکار عمومی کشور مطرح نمی‌شد، اظهار داشت: با دستور شهید رییسی و با پیگیری‌های سریع ریاست محترم قوه قضاییه و همه ارکان مرتبط امروز شاهد این هستیم که در کمتر از سه سال یکی از بهترین جلوه‌های اصلاح و تحول اساسی در این زمینه با همکاری مشترک دولت و قوه قضاییه رقم خورد. وزیر اقتصاد اظهار داشت: در هفته‌های پایانی دولت سیزدهم شاهد هستیم که دکتر اجتهادی و همکاران ایشان در سازمان جمع آوری و فروش اموال تکمیلی، سازمانی را تحویل دولت بعدی می‌دهند که اساسا با چیزی که در سال‌های پیش از ۱۴۰۰ وجود داشت، قابل قیاس نیست.
وی با اشاره به اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تکمیلی با فعال کردن ظرفیت‌های درون سازمانی و هم تعاملات بین سازمانی و دستگاه‌های مختلف شرایط بسیار مناسب تری را تجربه می‌کند. دکتر خاندوزی در ادامه به مقایسه عملکرد سه ساله اخیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با سه سال قبل از ۱۴۰۰ پرداخت و در این خصوص گفت: در زمینه تعیین تکلیف کالا‌ها از حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در دوره سه سال پیش از ۱۴۰۰ به عدد ۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده ایم که جهش قابل توجهی است.
وی افزود: در خصوص اعاده کالا‌ها که یکی از اهداف و جلوه‌های موفقیت سازمان به شمار می‌رود نیز از حدود سه هزار میلیارد تومان در سه سال منتهی به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال عملکرد دولت سیزدهم جهش یافته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در زمینه فروش کالا‌ها نیز از حدود کمتر از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۳۴ هزار میلیارد تومان افزایش عملکرد ثبت شده است، اظهار داشت: در حوزه انهدام کالا‌های قاچاق نیز شاهد رشد خوبی در عملکرد سه ساله اخیر سازمان هستیم به نحوی که کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کل عملکرد سه ساله منتهی به ۱۴۰۰ در سه ساله اخیر شاهد انهدام ۲۷۰۰ میلیارد تومان کالا‌های قاچاق توسط سازمان بودیم.
وی افزود: در زمینه استرداد کالا‌ها نیز از عدد کمتر از ۶ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان استرداد کالا رسیدیم.
دکتر خاندوزی افزایش وسعت انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را از دیگر دستاورد‌های سازمان در سه سال عملکرد دولت سیزدهم دانست و در این خصوص گفت: وسعت انبار‌های سازمان از ۵۸ هزار متر مربع به ۱۷۰ هزار متر مربع افزایش یافت و میزان قفسه بندی‌های سازمان در سه سال گذشته نیز به اندازه ۲۰ برابر قفسه بندی‌های تمام دولت‌های قبل بوده است.
وزیر اقتصاد در پایان با اشاره به انتشار گزارش اخیر بانک جهانی در خصوص عملکرد اقتصاد ایران نیز گفت: امروز حتی ناظران بیرونی نیز در مورد وضعیت عملکرد اقتصاد ایران موفقیت‌های به دست آمده را تایید کردند و دو روز قبل از گزارش بانک جهانی در خصوص عملکرد سال‌های اخیر اقتصاد ایران منتشر شد و نشان می‌دهد که اقتصاد ایران در میانه یکی از پر تنش‌ترین مناطق ژئوپلتیک جهان توانست رشد خود را پایدار و با ثبات طی سال‌های اخیر حفظ کند و عدد رشد را به متوسط بالای ۵ درصد برساند و نرخ بیکاری را به یکی از پایین‌ترین سطوح در سال‌های گذشته کاهش دهد.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه نابرابری‌ها و کاهش ضریب جینی نیز عملکرد خوبی در اقتصاد کشور در سه سال اخیر ثبت شده است که در گزارش بانک جهانی نیز به آن اشاره شده است و بیش از ۶ و نیم میلیون نفر از خط فقر خارج شدند و همه این‌ها ثمرات تلاش‌هایی است که علیرغم وجود شرایط تحریم‌ها و ... با همکاری بخش‌های مختلف دولت و حاکمیت در طول سال‌های اخیر به دست امده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟ ‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟
قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدا در محل کار نه تنها بر تمرکز انسان تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شنوایی مانند وز وز گوش می شود، بلکه باعث افزایش استرس و فشار خون نیز می شود.
دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین
شیرینی نازک پسته‌ای یک نوع شیرینی اصیل قزوینی است که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرینی، کم شیرین بودن آن است که آن را تبدیل به یک شیرینی محبوب کرده است.
کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت
پس از اینکه کلیسای «سنت اومر» در فرانسه امروز طعمه حریق گسترده‌ای شد، سقف و بخش عظیمی از سازه این کلیسا فروریخت
فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد
امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ٢۶ بازیکن را برای دو دیدار برابر قرقیزستان و امارات به اردوی تیم دعوت کرد.
قتل پیرزن همسایه با ۳۵ ضربه چاقو در تهران قتل پیرزن همسایه با ۳۵ ضربه چاقو در تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: یک زن جوان، همسایه پیر خود را به خاطر سرقت طلاهایش، با ۳۵ ضربه چاقو در خیابان نبرد به قتل رساند.
صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی در مورد همسرش صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی در مورد همسرش
این گفته اکبر عبدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، که « همسرش از شیطنت‌های او چشم‌پوشی کرده و البته این شیطنت‌ها را حق طبیعی هر مردی می‌داند»، بازتاب وسیعی در میان مخاطبان فضای مجازی داشته و مورد انتقاد قرار گرفته است.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد