کد خبر: ۴۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
در دومین روز هفته تأمین‌اجتماعی انجام شد؛

حضور و پاسخگویی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در مرکز ارتباطات مردمی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دومین روز از هفته تامین اجتماعی به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، ضمن بازدید از مرکز ارتباطات و نظارت مردمی این سازمان و پاسخگویی به برخی تماس‌های تلفنی مخاطبان و ذی‌نفعان، پاسخگویی و شفافیت عملکرد را از راهبرد‌های اصلی موردتوجه در این سازمان توصیف کرد.
حضور و پاسخگویی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در مرکز ارتباطات مردمی

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛مرکز ارتباطات و نظارت مردمی این سازمان که فعالیت آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد، در حال حاضر یک مرکز جامع پاسخگویی و راهنمایی مخاطبان و ذی‌نفعان سازمان تأمین‌اجتماعی است که ۲۴ ساعته و در تمامی ایام سال حتی روز‌های تعطیلات رسمی، پاسخگوی تماس‌های مخاطبان بوده و راهنمایی‌های لازم را برای بهره‌مندی از خدمات متنوع تأمین‌اجتماعی به گروه‌های مختلف مخاطبان این سازمان ارائه می‌کند.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این بازدید، مجموعه فعالیت‌های این مرکز را ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: این مرکز، به‌نوعی نبض سازمان تأمین‌اجتماعی است و ما باید همچون یک پزشک، با رصد دقیق مسائلی که از سمت مردم اعلام می‌شود، علل تندی و کندی این نبض را که در برهه‌های مختلف اتفاق می‌افتد تحلیل کرده و به ارتقا عملکرد سازمان در بخش‌های مختلف و بر اساس این بازخورد‌ها کمک کند. البته نکته مهم در پاسخگویی این است که حوزه‌های تخصصی سازمان هم باید خود را ملزم بدانند مشکلاتی را که از طریق این مرکز اعلام می‌شود، تا کسب نتیجه و اصلاح رویه‌ها دنبال کنند.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در حاشیه این بازدید با تقدیر از خدماتی که این مرکز به مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌کند، اظهار داشت: پاسخگویی و مشاوره کار بسیار دشواری است که ارائه آن نیاز به ویژگی‌های خاص دارد. الحمدلله این مرکز در ارائه خدمات خوب مشاوره‌ای بسیار موفق عمل کرده و نتایج به‌دست آمده نشان از مسئولیت‌پذیری همکاران ما در مرکز ارتباطات و نظارت مردمی دارد.
وی با اشاره به این‌که نگاه سیستمی در کنار پیگیری مسائل مردم باعث شده است مرکز ۱۴۲۰ به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند، گفت: همه حوزه‌های تخصصی سازمان باید خود را ملزم بدانند مشکلاتی را که از طریق این مرکز اعلام می‌شود، تا کسب نتیجه دنبال کنند و اگر اصلاح فرایند یا اصلاح رویه‌ای نیاز است، انجام شود.
موسوی با تشبیه این مرکز به نبض سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: تندی و کندی نبض سازمان معانی مختلفی دارد و نمی‌توان یک معنای ثابت و مشخصی را از آن دریافت کرد. از این جهت تندی نبض؛ یعنی افزایش مراجعات مردم، همیشه نشانه مثبت و کندی نبض؛ یعنی کاهش مراجعات، همیشه نشانه منفی نیست و در نهایت تحلیل درست این موارد است که می‌تواند به ما کمک کند سازمان را در مسیر درستی قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه مراجعات مردمی به معنای واقعی بهترین حسگر در سازمان برای شناسایی مشکلات و کژکارکردی‌های احتمالی است، اظهار داشت: هر چه بتوانیم نظارت را در سازمان سیستمی و مردمی‌تر کنیم، رویکرد‌های اصلاحی برای سازمان تأمین‌اجتماعی دست‌یافتنی‌تر خواهد شد. در واقع اگر اجازه بدهیم مردم به صورت نظام‌مند بر سازمان تامین اجتماعی نظارت کنند، ظرفیت بزرگی برای اصلاح فرآیند‌ها و رویکرد‌ها در اختیار ما خواهد گذاشت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اهمیت طرح مسائل مردم از طریق سامانه ۱۴۲۰، گفت: مردم هر نیتی در تماس با ما داشته باشند، اعم از این‌که سوالی یا انتقادی داشته باشند، بهتر است ما همه این موارد را دال بر وجود مسائل در سازمان بگذاریم، ولو واقعاً مشکل یا مسئله‌ای در کار نباشد. با این رویکرد می‌توانیم حرکت رو به جلوی سازمان را تسریع ببخشیم و رویکرد‌ها و فرآیند‌ها را به درستی اصلاح کنیم.
وی با تأکید بر اهمیت تشکیل میز خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، گفت: میز‌های خدمت باید به صورت تخصصی دنبال شوند، چه بسیاری از مراجعات مردمی بدون ورود تخصصی حوزه‌های مربوطه به سرانجام نمی‌رسد و از این حیث باید در اجرای برنامه ایجاد میز‌های خدمت در دستگاه‌های مختلف دقت کافی به خرج داد.
بر اساس این گزارش، رحمان فراهانی مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در حاشیه این برنامه، ضمن ارائه گزارشی مختصر از مجموعه فعالیت‌های این مرکز طی یک سال اخیر، گفت: طی یک سال اخیر، به‌واسطه توسعه خدمات الکترونیکی سازمان و معرفی بیشتر این مرکز در میان ذی‌نفعان سازمان، تماس‌های مردمی ۴۸ درصد افزایش یافته و سطح سرویس این مرکز به جهت سرعت پاسخگویی به ۹۹ درصد رسیده است تا مراجعان محترمی که با ما تماس می‌گیرند، با کمترین زمان انتظار پشت خط به کارشناسان این مرکز متصل شوند و این اتفاقی است که طی یک سال گذشته رقم خورده است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که طی یک سال گذشته در این مرکز رقم خورده، آغاز تعامل دوطرفه سازمان با مخاطبان است. طی مدت اخیر، برخی مراجعات پیچیده‌تر با پیگیری از سمت همکاران ما به ثمر نشسته و صرفاً به تماس اول مخاطبان بسنده نشده است. در واقع مشکلاتی که در ابتدا از سوی مخاطبان مطرح شده توسط همکاران ما در مرکز ارتباطات مردمی پیگیری و نتیجه آن به تماس‌گیرندگان اعلام می‌شود که تقریباً در میان سامانه‌های ارتباطات مردمی کم‌نظیر است.
مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه حدود ۱۳ هزار تماس تلفنی در این مرکز پاسخ داده می‌شود که تقریباً در میان دستگاه‌ها و سازمان‌ها مختلف در کشور بی‌نظیر است. این اتفاق ناشی از مسئولیت‌پذیری همکاران ما و ظرفیت مردمی خوبی است که در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد و ان‌شاءالله در ادامه مسیر بیش از پیش از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
هلن رشیدپور دختر جوان رضا رشیدپور سوژه فضای مجازی هلن رشیدپور دختر جوان رضا رشیدپور سوژه فضای مجازی
هلن رشیدپور به واسطه منتشر کردن عکس او توسط پدرش در شبکه های اجتماعی معروف شده است و این روز ها همه دنبال بیوگرافی او هستند.
اختلال گسترده در پروازهای فرودگاه مونیخ اختلال گسترده در پروازهای فرودگاه مونیخ
رسانه‌های آلمان گزارش دادند پروازهای فرودگاه مونیخ به دنبال مشاهده یک پهپاد ناشناس به حالت تعلیق درآمد و این اتفاق باعث لغو دست‌کم ۲۰ پرواز و بروز اختلال گسترده در برنامه سفرها شد.
فوری؛ وقوع زلزله در تهران فوری؛ وقوع زلزله  در تهران
لحظاتی پیش زمین لرزه ای شدید تهران را لرزاند. این زلزله در غرب تهران به وضوح احساس شد
انفجار در دانشگاه تهران؛ یک کشته و چند زخمی انفجار در دانشگاه تهران؛ یک کشته و چند زخمی
انفجار کپسول هیدروژن در آزمایشگاه دانشکده مواد دانشگاه تهران باعث مرگ یک دانشجو و مصدومیت سه نفر دیگر شد؛ حادثه در محدوده امیرآباد رخ داد.
مهربانی در قلب آفریقا؛ تصویری متفاوت از همزیستی مسالمت آمیز+ فیلم مهربانی در قلب آفریقا؛ تصویری متفاوت از همزیستی مسالمت آمیز+ فیلم
ویدئویی تازه از آفریقا نشان می‌دهد انسان‌ها با هم مهربانی و همزیستی شگفت‌انگیزی دارند؛ لحظه‌ای که گردشگران آن را «تفریح عادی در آفریقا» توصیف می‌کنند.
استقلال این بار زیر تیغ فیفا استقلال این بار زیر تیغ فیفا
فیفا پس از شکایت منتظر محمد، هافبک سابق عراقی استقلال، این باشگاه را به دو دوره محرومیت از نقل‌وانتقالات و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان جریمه محکوم کرد.
معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه رسماً اجرایی شد معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه رسماً اجرایی شد
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد معاهده مشارکت راهبردی جامع میان ایران و روسیه که در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ در مسکو امضا شد، از امروز به طور رسمی اجرایی می‌شود.
برگزیده
قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟ قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: مابقی سود سهام عدالت تا آخر هفته جاری طی روزهای آینده واریز می‌شود.
علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: محدودیت عرضه و عدم همخوانی عرضه و تقاضا منجر به نوسان قیمت برنج شده است، درحالیکه افزایش واردات برنج پاکستانی منجر به تنظیم بازار می‌شود.
توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان
توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان
صفحه خبر بالای تصاویر