به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از بیمه پاسارگاد؛سید قاسم نعمتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در پنل تخصصی با موضوع تحول دیجیتال و رفتار فناورانه مبتنی بر هوش مصنوعی مدیران ارشد شرکتهای بیمه حضور یافت.
نعمتی در خصوص راهکارهای لازم به منظور بهره گیری مدیران ارشد صنعت بیمه از هوش مصنوعی توضیح داد و گفت: در درجه اول باید به موضوع فرهنگ سازی توجه داشت، چرا که این موضوع یک پارادایم شیفت بسیار بزرگ است. در تحول دیجیتال درک صحیح از آنچه اتفاق خواهد افتاد اهمیت ویژهای دارد و باید به لحاظ فرهنگی و فضای فرهنگی ساختار فکری در مدیران ارشد و میانی ایجاد شود.
در این مقوله باید تصورات درست و غلط را از هم جدا کرد، چرا که قرار نیست هوش مصنوعی همه کارها را انجام دهد. بایدها و نبایدهایی دارد. ادبیات ویژهای در این ساختار حاکم است. محور اصلی این هوش داده کاوی است، اصل قضیه در ایجاد دادههای درست، فرآیندهای درست و تعاریف و بازتعریفهای این حوزه است. باید آشنایی و دانش ضمنی با بحث مفهوم داده، نحوه نگارش داده و نحوه نگهداری داده ایجاد شود. این شناخت که هوش مصنوعی چیست و چطور ایجاد میشود باید بوجود آید تا انتظارات درستی از این هوش داشته باشیم و بتوانیم زیر ساخت لازم را فراهم کنیم. هوش مصنوعی را باید ایجاد کرد و درست آموزش داد تا بتوان از آن بهره برداری درست کرد.
معاون فناوری اطلاعات بیمه پاسارگاد در خصوص ورود بیمه پاسارگاد به حوزه تحول دیجیتال و راهبردهای پیشرو گفت: بیمه پاسارگاد به دلیل هویتی که در صنعت بیمه دارد، دادههای حجیمی که در اختیار دارد و ترکیب پرتفوی بیمهای این حساسیت را احساس کرده است. در حوزه آی تی باز طراحی ساختاری را عملیاتی کرده و به عنوان یک شرکت پیشرو جز شرکتهایی است که در ساختار هیات عامل خود معاونت فناوری اطلاعات ایجاد کرده است و در تصمیمات این شرکت، فناوری را دخیل کرده است.
با توجه به اهمیت موضوع تحول دیجیتال، پروژههای متعددی در حوزه فناوری اطلاعات تعریف شده است که هدف از آنها ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال یکپارچه جهت تعامل موثر و هوشمند با کلیه ذینفعان است. به همین منظور شرکت ریتون به منظور پیشبرد اهداف توسعه فناوری بیمه پاسارگاد ایجاد شده که ماموریت اولیه آن ساخت یک CORE جدید با بکارگیری تجربیات قبلی به صورت یکپارچه است.