کد خبر: ۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
در نشست سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شد:
محمدرضا لواسانی در نشست با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش بر بازگرداندن جذابیت های سرمایه گذاری و معافیت های مالیاتی و گمرکی به مناطق آزاد و تجاری ایران از جمله منطقه آزاد کیش تاکید نمود .

لواسانی بر بازگرداندن جذابیت‌های سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به مناطق آزاد کشور تاکید کرد.به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از خبرآنلاین، کیش، در نشستی که با حضور محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش برگزار شد محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر بازگرداندن جذابیت‌های سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به مناطق آزاد و تجاری ایران از جمله منطقه آزاد کیش تاکید نمود و گفت: امیدواریم با کمک و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در راستای اجرا و نظارت بر قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری، عدم تسری سایر قوانین به این مناطق، در جهت بازگرداندن جذابیت‌های سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به مناطق آزاد گام‌های موثر و خوبی را برداریم.

 

لواسانی بر بازگرداندن جذابیت‌های سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به مناطق آزاد کشور تاکید کرد


سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تقدیراز تلاش‌های فعالان اقتصادی و کیشوندان برای رسیدن به جایگاه مثبت امروز این جزیره به عنوان یک منطقه آزاد موفق افزود: فعالان اقتصادی از سال‌ها پیش در این جزیره سرمایه گذاری‌های خود را با ریسک بالا انجام داده اند و امروز نیز با وجود مشکلات متعدد در خط مقدم اقتصادی برای رشد و توسعه آن تلاش می‌کنند.


محمدرضا نوایی لواسانی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی کیش افزود: مشکلاتی از قبیل کرونا، بروکراسی طولانی اداری، راکد و یا ناتمام ماندن طرح‌های بزرگ، سرمایه گذاران را با مشکل روبرو کرده است که بخشی از این مشکلات مربوط به تصمیم گیری‌های دبیرخانه مناطق آزاد است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با درخواست همراهی بیشتر از نمایندگاه مجلس شورای اسلامی افزود: بخش عمده‌ای از این مشکلات را می‌توان با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اجرا و نظارت بر قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری، عدم تسری سایر قوانین به این مناطق، بازگرداندن جذابیت‌های سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی مرتفع کرد.

محمدرضا نوایی لواسانی در ادامه با اشاره به حذف معافیت‌های مالیاتی که یکی از مشوق‌های فعالیت تجاری و بازرگانی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد و کیش است افزود: موضوع سازمان امور مالیاتی در دبیرخانه و سازمان در دستور کار است و حذف این امتیاز مهم از مناطق آزاد از دغدغه‌های اصلی شورای عالی مناطق آزاد و منطقه آزاد کیش بوده و ضرورت بازگشت معافیت مالیاتی به مناطق آزاد از اهداف اصلی ما می‌باشد که امیدواریم با همراهی همه دستگاه‌های مرتبط از جمله کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همراهی نموده تا این امتیاز قانونی به مناطق آزاد از جمله کیش بازگردد.

احمد جمالی معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز در این نشست با اشاره به ضرورت ایجاد بورس بین‌الملل، تاسیس شرکت‌های سرمایه گذاری ارزی و بانک‌های ارزی در مناطق آزاد افزود: بورس بین‌الملل، تاسیس شرکت‌های سرمایه گذاری ارزی و بانک‌های ارزی مهمترین پیش نیاز‌های نهادسازی پولی و ارزی در در این مناطق است که برای تحقق این اهداف لازم است مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و شورای مرکزی پول اعتبار را جهت تدوین قوانین جدید برای نهادسازی پولی و مالی ارزی و بین المللی در مناطق آزاد تجاری را ملزم کند.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در ادامه با اشاره به مشکلات این مناطق آزاد افزود: انتظار داریم در بررسی برنامه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد به موضوع تهاتر نفت اهمیت ویژه‌ای داده شود تا برخی زیرساخت‌های این مناطق از سوی دولت تامین شود و ورود دولت جمهوری اسلامی برای تامین زیرساخت‌های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی جدید برای موفقیت این مناطق در ایفای نقش اقتصادی در شرایط تحریمی کشور یک اصل است که با همکاری مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه امکان‌پذیر است.

احمد جمالی بر الزام وزارت نیرو برای ایجاد زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و فاضلاب در مناطق آزاد جدید تاکید نمود وگفت: بر این اساس وزارت نیرو ملزم است در مناطق آزاد زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و فاضلاب را برای واحد‌های تولیدی تامین کند که اجرای این قوانین در مناطق آزاد جدید نیز لازمه آغاز فعالیت آن‌ها در راستای قانون شکل گیری مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد همچنین تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده را از بدعت‌های قانونگذاری اعلام کرد گفت: انتظار داشتیم در نیمه اول سال، مالیات بر ارزش افزوده حذف شود، اما نشد و هم اکنون در نیمه دوم سال انتظار آن است که ماده ۱۰ و تبصره ۳ ماده ۱۷ که به تمام فعالان اقتصادی در مناطق آزاد ضرر زده است حذف شود که امیدواریم با توجه به مشکلاتی که به ریاست محترم جمهور اعلام نموده ایم بتوانیم با همکاری و همراهی گمرک و سازمان امور مالیاتی آنچه به عنوان مشوق‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد در قانون درنظر گرفته شده است با عدالت و شفافیت اجرا شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.