کد خبر: ۴۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
گزارشی از سومین روز فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ؛

پیشگامی بزرگ‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور در مسیر هوشمندسازی خدمات

در سومین روز فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، این غرفه شاهد حضور و بازدید علاقه‌مندان و کارشناسان و برگزاری پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با هدف تبیین و بررسی دستاورد‌ها و برنامه‌های برگترین سازمان بیمه اجتماعی کشور در مسیر بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین فناوری اطلاعات در تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان این سازمان بود.
پیشگامی بزرگ‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور در مسیر هوشمندسازی خدمات

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛برگزاری پنل تخصصی تشریح فرایند‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی؛ نخستین برنامه در سومین روز فعالیت غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ بود.

شهرام طارمی رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی در این نشست با اشاره به این‌که اَبَرپروژه ملی نسخه الکترونیک از سه سال پیش با پیشگامی سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شد، گفت: اکنون بیمه‌شدگان امکان مشاهده نسخ الکترونیک خود را در سامانه‌های خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "تأمین من" دارند و در حال حاضر بخش زیادی از کد‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی به‌صورت کد‌های واحد کشوری در دسترس است و بخشی از کد‌ها نیز استاندار‌های جهانی را دارد.
طارمی با اشاره به آمار ۹۸ درصدی صدور الکترونیک نسخ درمانی تأمین‌اجتماعی، هوشمندسازی را از اهداف استراتژیک سال‌جاری این سازمان برشمرد و اضافه کرد: هوشمندسازی اکنون در بسیاری از سامانه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده و در بخش‌های مختلف درمانی و سلامت الکترونیک تأمین‌اجتماعی امکان ورود هوش مصنوعی وجود دارد.
براساس این گزارش، امیرحسین آخوندی رئیس گروه تحول دیجیتال و مهندسی مجدد سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ادامه این پنل تخصصی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی از سازمان‌های پیشرو در خدمات الکترونیک است، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان پیشرو حوزه نرم‌افزار‌های حوزه درمان و سلامت، فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک را از سال ۱۳۹۶ در مراکز درمانی ملکی خود، آغاز کرده است.
آخوندی افزود: بیش از ۲۰۰ شرکت در قالب استارتاپ‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال از سامانه‌ها و رابط‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برای ارائه خدمات نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند.



بررسی کاربرد و مزیت‌های هوش مصنوعی در سازمان تأمین‌اجتماعی
در روز سوم برپایی غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، همچنین پنل تخصصی بررسی کاربرد‌ها و مزیت‌های تکنولوژی هوش مصنوعی برای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز برگزار شد. در این پنل، علیرضا عابدی کارشناس حوزه هوش مصنوعی در ارتباط با نقش و تأثیرگذاری هوش‌مصنوعی در کارکرد‌های خدماتی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با حدود ۴۷ میلیون نفر از مردم کشور در ارتباط است و دسترسی به داده‌ها و تأثیرگذاری بر سازمان‌های مختلف موضوعی است که باید در کارکرد‌های تأمین‌اجتماعی دیده شود.
عابدی با اشاره به این‌که استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی خدمات تأمین‌اجتماعی، بر بهره‌مندی ذی‌نفعان این سازمان بسیار تأثیرگذار است، افزود: تأمین‌اجتماعی به واسطه شمار بالای جامعه تحت پوشش، حجم بالای داده‌ها را دراختیار دارد و هوشمند مصنوعی می‌تواند کار تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه خدمات را در این سازمان تسهیل کند.



هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه
مهدی کلانتری مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی "تأمین" در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، مجموعه سرویس‌های الکترونیک و هوشمند را پایه‌گذار تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: حدود ۴۷ میلیون نفر از گروه‌های مختلف جامعه مخاطب سازمان تأمین‌اجتماعی هستند؛ به همین واسطه حضور در نمایشگاه‌هایی نظیر الکامپ، فرصتی برای اطلاع‌رسانی در ارتباط با دستاورد‌های این سازمان در حوزه آی‌تی و خدمات هوشمند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین، بازوی اجرایی حوزه فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی و مجری اغلب پروژه‌های حوزه فناوری و هوشمندسازی این سازمان محسوب می‌شود، افزود: در نمایشگاه الکامپ سال گذشته، موضوع شناسایی و جذب شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال و توانمند برای همکاری با سازمان تأمین‌اجتماعی و مجموعه خدمات ماشینی اهمیت ویژه‌ای داشت و در سال جاری برنامه جذب نیرو‌های انسانی متخصص و اجرای پنل‌های اطلاع‌رسانی را در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ دنبال می‌کنیم.
کلانتری با بیان اینکه خرداد ماه سال‌جاری بالغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیست حق بیمه کارفرمایان از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شده است، افزود: این حجم بالای ارسال لیست از طریق سامانه مذکور، یک اقدام بی‌سابقه در حوزه فعالیت‌های هوشمند سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود.
وی اجرای سامانه لیست هوشمند حق بیمه را گام اول در مسیر راه‌اندازی درگاه مشترک پرداخت حق بیمه و مالیات دانست و اضافه کرد: اجرای لیست هوشمند یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی است که با چالش‌های فراوان فنی و غیرفنی آغاز و عملیاتی شد و در سومین ماه امسال بالغ بر ۹۹.۵ درصد لیست‌های حق بیمه از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شد.

گفتنی است غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) الکامپ، از ۹ تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۲ تیر ماه پذیرای علاقه‌مندان، کارشناسان، مدیران، مسئولان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
روایت راننده بی ام و از زورگیری در روز روشن روایت راننده بی ام و از زورگیری در روز روشن
ویدیویی از زورگیری از راننده بی ام و آی ۸ در ترافیک روی یکی از پل پارک وی منتشر شده بود و حالا راننده این خودرو توضیحاتی درباره زورگیری ساعت ۱۵ روی این پل و خساراتی که به خودرویش وارد شده، داده است.
در بعضی مواقع بهترین کار سکوت است در بعضی مواقع بهترین کار سکوت است
گاهی اوقات، قدرتمندترین کاری که می‌توانید انجام دهید سکوت کردن است.
بیماری پوستی دیوید بکام چیست؟! بیماری پوستی دیوید بکام چیست؟!
طبق گزارش رسانه آمریکایی ال فوتبولرو، دیوید بکام به بیماری پوستی آتوپیک مبتلا شده است.
رئیس‌جمهور چند ساعت در روز کار می‌کند؟ رئیس‌جمهور چند ساعت در روز کار می‌کند؟
رئیس جمهور در روز بیش از ۱۵ ساعت کار می‌کنند
گروگانگیری مرد ثروتمند افغانستانی در تهران گروگانگیری مرد ثروتمند افغانستانی در تهران
حالی که متهم راز گروگانگیری میلیاردی را برملا کرده و پلیس در جست‌وجوی گروگان بود، مرد تاجر که از سوی همدستان متهم رها شده بود، نزد پلیس رفت و راز ربودنش را فاش کرد.
راهکاری برای ترمیم کدر شدن چراغ‌های خودرو راهکاری برای ترمیم کدر شدن چراغ‌های خودرو
کدر شدن چراغ‌های خودرو یکی از عواملی است که باعث کاهش نوردهی می‌شود. چه دلایل و راهکار‌هایی برای پیشگیری از کدر شدن چراغ‌ها وجود دارند؟
آیا شما انسانی جذاب هستید؟ آیا شما انسانی جذاب هستید؟
آیا تا به حال کسی را دیده‌اید که به شما خیره شده باشد و از خود بپرسید: «دارد به چه چیزی نگاه می‌کند؟» حقیقت این است که بسیاری از ما دقیقا نمی‌دانیم چقدر در نظر دیگران جذاب هستیم. ما عادت داریم روی اشکالاتمان تمرکز کنیم و از نکات کوچکی که ممکن است به ما گوشزد کند که جذاب‌تر از آن چیزی هستیم که فکر می‌کنیم، غافل شویم. نتیجه یک تحقیق که در سال ۲۰۱۷ میلادی در نشریه «مرز‌ها در روانشناسی» منتشر شد، نشان داد که جذابیت یک تجربه چندحسی است.
برگزیده
نرخ بهره بین بانکی رشد کرد نرخ بهره بین بانکی رشد کرد
بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته آخر آبان ماه، با افزایش ۰.۶ درصدی به بالاترین میزان خود از ابتدای سال جاری تا امروز رسید.
۶۴۰۰ عضو هیات مدیره زیر بلیط دولت ۶۴۰۰ عضو هیات مدیره زیر بلیط دولت
در جریان ارایه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲، رییس کل دیوان محاسبات، اعلام کرد از مجموع ردیف‌هایی که نمایندگان به عنوان منابع عمومی بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب کردند رقمی بالغ بر ۳۵۰ همت محقق نشده است.
باخت خودروهای الکتریکی مرسدس بنز به چینی‌ها باخت خودروهای الکتریکی مرسدس بنز به چینی‌ها
مرسدس بنز با توجه به رقابت شدید رقبای ارزان‌تر ساخت چین، با افت فروش خودروهای الکتریکی مواجه شده است.
صفحه خبر بالای تصاویر