کد خبر: ۴۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

یادداشت دکتر بهاری فر مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا به بهانه برگزاری نمایشگاه الکامپ

دیگر زمان آن فرا رسیده صنعت بیمه از وضعیت «تشخیص و پرداخت خسارت» به وضعیت هوشمندانه «پیش‌بینی و پیشگیری» تغییر حالت دهد و این تغییر استراتژیک را فقط با انجام اقدامات مؤثر در مسیر تحول دیجیتال و از طریق توسعه هوش مصنوعی در صنعت بیمه می‌توان پی گرفت.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت صبا؛این تغییری است که به‌زودی هوش مصنوعی در صنعت بیمه رقم خواهد زد، تغییری که شرایط را برای تمام رشته‌های بیمه عوض خواهد کرد و مسلم است که در این فضای دینامیکی دیگر خبری از نرخ مصوب و سایر متغیر‌های سنتی صنعت بیمه نخواهد بود.
برای مثال باید برای تغییر حالت رانندگی توسط انسان یا ربات در خودرو‌های جدید، نرخ بیمه و میزان پرداخت خسارت آن نیز تغییر کند حتی اگر مسیر دیگری را برای رسیدن به مقصد انتخاب شد نیز شرایط پوشش بیمه با توجه به میزان شلوغی و میزان ریسک در مسیر جدید نیز باید تغییر کند. شاید وقت آن رسیده باشد برای تعیین نرخ بیمه مسئولیت و رسیدگی به خسارات آن نیز از ابزار هوشمند در متاورس برای بازرسی مجازی شرایط استفاده کرد. باید قبول کرد در حال حاضر صنعت بیمه از یک بیمه‌گر هوشمند فاصله دارد و تنها با تخفیف‌های متوالی رقبا با یکدیگر در این بازار روزگار می‌گذرانند، اما می‌توانیم این تخفیف‌های مکرر که در زمان بروز حادثه آرامشی را به دنبال نخواهد داشت را با مؤلفه‌هایی برای حفظ زیست‌بوم صنعت بیمه به ترتیب زیر جایگزین کرد.

کشف تقلب: تشخیص کلاه‌برداری‌های پیچیده و کشف ادعا‌های دروغین در صنعت بیمه، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها است. تصادفات ساختگی، آتش‌سوزی‌های خودخواسته، اموال سرقتی دروغین، هزینه‌های چند برابر تعمیرات و صورت‌حساب‌های درمان و… از جمله این تقلبات هستند با استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بیمه از طریق یادگیری ماشین می‌توان از این دست تخلفات جلوگیری کرد و الگو‌های تکراری تخلف را از صنعت بیمه زدود. ارزیابی ریسک:بیمه یک تجارت مبنی بر شناخت و ارزیابی ریسک است اکنون ابزار‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، فناوری بینایی کامپیوتر، اینترنت اشیا می‌تواند به شناسایی این خطرات کمک کند و فرآیند پذیره‌نویسی را تسریع بخشد. باید خاطر نشان کرد ارزیابی و قیمت‌گذاری ریسک مستلزم تحقیقات گسترده است و می‌توان به جای تکیه بر تعاملات حضوری برای ارزیابی ریسک، بیمه‌گران الگوریتم‌های فناورانه را جایگزین کنند تا فرآیند‌ها هوشمند، دقیق، سریع و کارآمد شوند.

شخصی‌سازی قیمت‌ها: به‌منظور قیمت‌گذاری دقیق‌تر، هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را مؤثر و دقیق جمع‌آوری کند. به این ترتیب شرکت‌های بیمه می‌توانند از این داده‌ها به‌منظور تعیین نرخ‌های انحصاری به هر فرد استفاده کنند در واقع ارزیابی ریسک دقیق‌تر به معنای حق بیمه مناسب‌تر برای هر فرد است؛ و باید توجه داشت بیشترین تفاوت در صنعت بیمه در فضای هوشمند آینده فقط در شخصی‌سازی قیمت‌هاست به این ترتیب با داده‌های بیشتر می‌توان شاهد سفارشی‌سازی محصولات و پرداخت هزینه‌های مناسب‌تر بود. باید قبول کرد که آینده نه چندان دور الگوی احترام به مشتری تغییر خواهد کرد و دیگر بر پایه توجه به نیازها، ترجیحات و سبک زندگی متفاوت و انحصاری آن‌ها استوار خواهد بود؛ بنابراین مشتریان فردای صنعت بیمه انتظار دارند که سیاست‌های شخصی، برنامه‌های وفاداری و توصیه‌هایی بر اساس ترجیحات و ویژگی‌های فردی خود داشته باشند. می‌توان به موارد بالا موضوعات مرتبط به توسعه فناوری در صنعت مالی توسط بلاک چین‌ها را نیز به عنوان یک ارزش‌افزوده در صنعت بیمه اضافه کرد و دنیای بزرگ‌تری را ترسیم کرد.
ضرورت توسعه صنعت بیمه با استفاده از فناوری نوین
آنچه مسلم است صنعت بیمه برای به‌روز بودن و توسعه نیاز به استفاده از فناوری‌های جدید، به‌منظور ایجاد مزیت رقابتی، سهولت در ارائه خدمات بیمه‌ای در کلیه مراحل دارد باید با ظهور و توسعه فناوری‌های جدید با تفکری سیستمی و بنیادین مسیر درست را طی کند تا بتوان در مسیر تحول دیجیتال در زیست‌بوم صنعت بیمه به «کسب‌وکار متمرکز بر کلیک» دست یافت.

برچسب ها: بیمه حکمت صبا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مزایا و معایب جنگنده‌های اف ۱۶ برای اوکراین title
اضافه شدن جنگنده‌های اف-۱۶ چالش‌های لجستیکی مورد نیاز برای حفظ آمادگی نظامی اوکراین را پیچیده‌تر خواهد کرد.
تصویری از بازیگر لیسانسه‌ها در آمریکا title
تصاویری از تغییر چهره و تیپ بهنام تشکر بازیگر نقش «فرید» در سریال لیسانسه‌ها را بعد ۸ سال و در آمریکا خواهید دید.
مالک تلگرام با این خبر دل همستر باز‌ها را شاد کرد title
به زودی، تیم همستر توکن خود را بر روی TON عرضه خواهد کرد و مزایای بلاکچین را به صد‌ها میلیون نفر معرفی می‌کند.
چند عکس جدید از سریال سلمان فارسی title
سریال «سلمان فارسی» این روز‌ها در شاهرود به فیلمبرداری خودشان ادامه می‌دهند و تا پایان شهریورماه به شهرک غزالی برخواهند گشت.
دردسر جدید رونالدو در یورو ۲۰۲۴ title
کریستیانو رونالدو به تبلیغات غیررسمی یک برند در جریان دیدار تیم ‏ملی پرتغال با اسلوونی متهم شده و ممکن است از طرف یوفا ‏مجازات شود. ‏
حرف‌های تند و طوفانی علیرضا بیرانوند title
با اظهاراتی جنجالی در مورد جدایی از پرسپولیس صحبت کرد.
نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟ title
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیک‌های بی‌وقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار می‌کند.
برگزیده
پیام تبریک مقامات جهان به مسعود پزشکیان title
مسعود پزشکیان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که دیروز (جمعه پانزدهم تیرماه) برگزار شد، با کسب اکثریت آرا پیروز و نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.
رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات به هنجار‌های رفاقتی تبدیل شود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی تاکید کردند: اکنون ملت ایران رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس جمهور منتخب و به همه‌ی فعالان این صحنه‌ی حساس مخصوصاً جوانان پرشور ستاد‌های انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه میکنم. شایسته است رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات به هنجار‌های رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.
مسعود پزشکیان، نهمین رئیس‌جمهور ایران شد title
در پایان شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، مسعود پزشکیان با کسب ۵۳.۷ درصد آرا رئیس دولت چهاردهم شد.
پورمحمدی در کجا رای داد؟ title
محمدباقر قالیباف، محسنی اژه ای، محمود واعظی و همسرش، حسین دهقان و آملی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم شرکت کردند.
رهبر انقلاب: مردم عزیزمان امروز بهترین را انتخاب کنند title
رهبر انقلاب گفتند: ان‌شاءالله مردم عزیزمان موفق شوند رای بدهند و بهترین را انتخاب کنند.
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.