کد خبر: ۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
هر زمان که آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شوند. اثرات جانبی آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند شامل بثورات پوستی، سرگیجه، مشکلات گوارشی و عفونت‌های قارچی باشد.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از عصر ایران، آنتی بیوتیک‌ها روی ویروس‌هایی که باعث سرماخوردگی و یا آبریزش بینی می‌شوند (حتی اگر ترشحات بینی غلیظ، زرد یا سبز باشد) اثر ندارند.
به گزارش ایسنا، آبریزش بینی یک بخش طبیعی از سرماخوردگی است. پزشک یا پرستار کودک ممکن است داروی دیگری را تجویز کند و یا نکاتی را برای کمک به درمان علائمی مانند تب و سرفه به شما ارائه دهد.

 

درمان آبریزش بینی کودکان چیست؟


چه چیزی در سرماخوردگی باعث آبریزش بینی می‌شود؟


زمانی که ویروس سرماخوردگی بینی و سینوس‌ها را آلوده می‌کند، بینی مخاط شفاف تولید می‌کند. این به شستشوی ویروس از بینی و سینوس‌ها کمک می‌کند.
به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید

پس از دو یا سه روز، سیستم ایمنی بدن مبارزه می‌کند و رنگ مخاط را به سفید یا زرد تغییر می‌دهد. در زمان بهبودی، باکتری‌هایی که به طور معمول در بینی زندگی می‌کنند، دوباره رشد کرده و رنگ مخاط را به سبز تغییر می‌دهند. همه این‌ها طبیعی است و به این معنا نیست که کودک به آنتی بیوتیک نیاز دارد.


چرا نباید آنتی بیوتیک‌ها را در عفونت ویروسی و سرماخوردگی استفاده کرد؟

وقتی آنتی بیوتیک‌ها مورد نیاز نباشند، کمکی نخواهند کرد و حتی می‌توانند باعث آسیب شوند. مصرف آنتی بیوتیک باعث ایجاد مقاومت می‌شود. مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها توانایی شکست دارو‌هایی را که برای کشتن آن‌ها طراحی شده‌اند را به دست می‌آورند.

هر زمان که آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شوند. اثرات جانبی آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند شامل بثورات پوستی، سرگیجه، مشکلات گوارشی و عفونت‌های قارچی باشد.

چگونه می‌توانم به بهبودی کودکم کمک کنم؟

بنابراعلام سازمان غذا و دارو برای مشاوره در مورد درمان مناسب برای کودک خود با پزشک یا داروساز تماس بگیرید. به طور کلی این نکات را مد نظر قرار دهید:

_ مطمئن شوید که فرزندتان استراحت می‌کند و مایعات زیادی می‌نوشند.

_ از مرطوب کننده هوا مانند بخارساز خنک استفاده کنید.

_ از اسپری یا قطره بینی نرمال سالین استفاده کنید.

_ برای کودکان خردسال، از یک پوار نرم برای پاکسازی مخاط بینی استفاده کنید.

_ کودکان بزرگتر می‌توانند بخار را از یک کاسه آب داغ تنفس کنند.

_ برای کودکان بالاتر از یک سال، برای تسکین سرفه از عسل استفاده کنید.

_ از پزشک یا داروساز در مورد دارو‌های بدون نسخه‌ای که می‌تواند به بهبود فرزندتان کمک کند، سوال کنید.

_ همیشه دارو‌های بدون نسخه را طبق دستور استفاده کنید. به یاد داشته باشید، دارو‌های بدون نسخه ممکن است باعث تسکین موقت علائم شوند، اما بیماری فرزند شما را درمان نمی‌کنند.

_ مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک‌ها، می‌تواند به مبارزه با مقاومت آنتی‌بیوتیکی کمک کند و این اطمینان را بدهد که آنتی بیوتیک‌های حیاتی برای نسل‌های آینده نیز در دسترس خواهند بود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.