کد خبر: ۴۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
هیچ‌جا مثل لیگ ایران نیست!

۳ فرمول در اجرای تبلیغات محیطی

بررسی فرمول تبلیغات محیطی نشان می‌دهد در هیچ جا مانند ایران قانونی برای اجبار باشگاه‌ها در واگذاری تبلیغات محیطی به سازمان لیگ وجود ندارد.
۳ فرمول در اجرای تبلیغات محیطی

مخاطب۲۴- دستورالعمل نظارت بر قرارداد‌ها و سقف بودجه باشگاه‌ها روز یکشنبه به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها ابلاغ شد که براساس ماده ۴۱ آن، تمام تبلیغات محیطی به طور انحصاری در اختیار سازمان لیگ قرار دارد و قرارداد‌های تجاری این سازمان برای باشگاه‌ها لازم‌الاجراست؛ قانون عجیبی که مشخص نیست بر چه اساسی تنظیم شده و به نظر نمی‌رسد چندان هم قانونی باشد.
تبلیغات محیطی معمولاً در سه حالت مختلف و بستگی به قوانین فوتبال در لیگ‌های مختلف اجرا می‌شود. در یک حالت سازمان لیگ، هر ساله و بعد پایان مسابقات، حسابرسی و میزان درآمد از محل تبلیغات محیطی را به طور شفاف به باشگاه‌ها اعلام و سهم هر یک از باشگاه‌ها را مشخص می‌کند. در این روش باشگاه‌ها با اختیار خود تبلیغات محیطی را به سازمان لیگ واگذار و در پایان هر سال سهم خود را دریافت می‌کنند و برخلاف ایران هیچ اجباری برای باشگاه‌ها در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید

حالت دوم که در برخی کشور‌ها اجرا می‌شود به این ترتیب است که باشگاه‌ها و سازمان لیگ به صورت مشترک اقدام به تبلیغات محیطی می‌کنند. در این حالت معمولاً سهم باشگاه‌ها ۷۰ درصد و سهم سازمان لیگ ۳۰ درصد است.

در سومین حالت، اما تمام تبلیغات محیطی انحصاری در اختیار باشگاه‌های میزبان قرار می‌گیرد؛ به این ترتیب که هر باشگاه در ورزشگاه خانگی خود تبلیغات محیطی مد نظر خود را اجرا می‌کند.

همانطور که گفته شد، در هیچ جای دنیا سازمان لیگ باشگاه‌ها ملزم به اجرای قرارداد‌های تبلیغاتی خود نمی‌کند و حتی اگر چنین موضوعی باشد، همه چیز به صورت قانونی و توافقی پیش می‌رود. مشخص نیست کارگروه نظارت بر قرارداد‌ها بر چه اساسی چنین بندی را در دستورالعمل خود قرار داده است.

حتی با وجود تصمیم کارگروه نظارت بر قراردادها، سازمان لیگ برای اجرای تبلیغات محیطی باید از تمام باشگاه‌های لیگ برتری مجوز دریافت کند، در غیر این صورت باشگاه‌ها می‌توانند مدعی اجرای تبلیغات خود شوند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد