کد خبر: ۴۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
توصیه معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی درباره اخذ نوبت مراکز درمانی:

بیمه‌شدگان از ظرفیت و امکان نظام ارجاع در مراکز سرپایی استفاده کنند

معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از بیش ۶۷ میلیون بار مراجعه بیمه‌شدگان به پزشکان عمومی، متخصص، فوق‌تخصص و دندانپزشکان مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بررسی‌های مختلف کارشناسی نشان می‌دهد که تنها بخشی از مراجعان به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مراکز درمانی، به خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی نیاز واقعی دارند و بخش عمده مسائل آنان از طریق ویزیت پزشک عمومی قابل رسیدگی است. با توجه به اینکه ۲۵ درصد از ظرفیت نوبت‌دهی در نظام ارجاع تعریف شده است؛ بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به‌صورت شخصی از مسیر الکترونیک یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.
بیمه‌شدگان از ظرفیت و امکان نظام ارجاع در مراکز سرپایی استفاده کنند

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛دکتر احمدرضا خزاعی معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه گفت: در همه کشور‌های دنیا با توجه به محدودیت منابع در نظام‌های سلامت و برای پاسخگویی مطلوب به نیاز مردم به خدمات مختلف درمانی، چارچوب‌ها و معیار‌هایی برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی تعریف شده است و تقریباً در کمتر کشوری می‌توان دید که بیمار خود تصمیم بگیرد برای هر مشکلی و بدون بررسی اولیه و تأیید نیاز به خدمات تخصصی، به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص یا مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی مراجعه کند.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی با داشتن بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه می‌کند. در بخش درمان مستقیم؛ سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی مشتمل بر ۷۹ بیمارستان ملکی و هیئت‌مدیره‌ای و بیش از ۳۲۰ مرکز درمان سرپایی در سراسر کشور در اختیار دارد که مشغول ارائه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمه‌شدگان هستند که این خدمات به شکل ۱۰۰ درصد رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: هرچند برای سهولت دسترسی به خدمات سلامت، روش‌های مختلف غیرحضوری برای اخذ نوبت از مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، اما هنوز نارضایتی‌هایی در زمینه اخذ نوبت از برخی از این مراکز وجود دارد که چاره کار تقویت نظام ارجاع در داخل شبکه سلامت سازمان تأمین‌اجتماعی و در کل نظام سلامت کشور است.
دکتر خزاعی افزود: بخش عمده نارضایتی‌های مردم در مورد اخذ نوبت، ناشی از ازدحام و تقاضا‌هایی است که در بسیاری از موارد به صورت غیرواقعی و غیرضروری برای اخذ نوبت از مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی صورت می‌گیرد. ریشه اصلی این مسئله نیز به فرهنگ و باور‌های بعضاً نادرست در زمینه لزوم مراجعه به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص برای هر مشکل ولو کوچک و کم‌اهمیت بازمی‌گردد. تا زمانی‌که نظام ارجاع در بخش سلامت کشور به‌صورت کامل ایجاد نشود و بیمار در کانال صحیح یعنی مراجعه اولیه به پزشک عمومی یا پزشک خانواده و در مرحله بعد و در صورت تشخیص نیاز واقعی، ارجاع به سطوح تخصصی و فوق‌تخصصی از سوی پزشک عمومی قرار نگیرد، هر چه قدر هم که امکانات و ظرفیت‌ها را توسعه دهیم باز هم با حجم عظیم تقاضا‌های غیرواقعی و غیرضروری برای مراجعه به پزشک متخصص و فوق‌تخصص و ایجاد صف و ازدحام در مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی مواجه خواهیم بود.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و هدفگذاری انجام شده در بخش درمان تأمین‌اجتماعی، در نظر است در مرحله اول حدود ۵۰ درصد نوبت‌ها در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در قالب روش‌های مختلف غیرحضوری، ۲۵ درصد در قالب نظام ارجاع و ۲۵ درصد هم در قالب مراجعه حضوری و ارجاع از اورژانس‌ها ساماندهی شود و تلاش خواهد شد که نظام ارجاع بیمار در بخش درمان تأمین‌اجتماعی بیش از پیش تقویت شود. در بخش نظام ارجاع، بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به صورت شخصی از مسیر الکترونیک و یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.
معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد روش‌های دیگر اخذ نوبت از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر علاوه بر سامانه نوبت‌دهی متمرکز وزارت بهداشت و درمان؛ سامانه نوبت‌دهی اختصاصی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی نیز به نشانی nobat.tamin.ir و همچنین کد دستوری #۱۴۲۰*۴* به همراه شماره تلفن‌های اعلام‌شده برای هر یک از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، برای اخذ نوبت در خدمت بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
اسطوره پرورش اندام جهان در بیمارستان بستری شد اسطوره پرورش اندام جهان در بیمارستان بستری شد
اسطوره پرورش اندام جهان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.
اتباع غیرمجاز همگی از ایران اخراج شدند؟ اتباع غیرمجاز همگی از ایران اخراج شدند؟
لایحه ساختار، وظایف و اختیارات سازمان ملی مهاجرت در حالی اسفندسال گذشته در مجلس اعلام وصول شد که پس از حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان، دولت و مجلس بیش از گذشته نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اصرار دارند.
ادعای پنتاگون در خصوص برنامه هسته‌ای ایران! ادعای پنتاگون در خصوص برنامه هسته‌ای ایران!
سخنگوی پنتاگون ادعا‌هایی را در مورد میزان خسارت به تاسیسات هسته‌ای فردو، نطنز و اصفهان بر اثر حملات آمریکا مطرح کرد.
آب رودخانه زاینده‌رود به اصفهان رسید آب رودخانه زاینده‌رود به اصفهان رسید
با افزایش خروجی سد زاینده‌رود از دو روز پیش هم اکنون آب رودخانه زاینده‌رود به اصفهان رسید و نبض زندگی در دیار نصف جهان تپیدن گرفت.
جنسیت آدم‌ها به تو چه آخه ترامپ! جنسیت آدم‌ها به تو چه آخه ترامپ!
یک روزنامه نگار آمریکایی که در خصوص ادعا‌های مطرح شده مبنی بر تغییر جنسیت همسر ماکرون تحقیق می‌کند به سخنان ترامپ در این خصوص اشاره کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعلیق همکاری ایران با این سازمان را پذیرفت؟ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعلیق همکاری ایران با این سازمان را پذیرفت؟
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به تصمیم جمهوری سلامی ایران برای تعلیق همکاری با آژانس تصریح کرد: منتظر اطلاعات رسمی بیشتر از سوی ایران هستیم.
همکاری بانک‌ها با مردم برای گذر از روز‌های سخت! همکاری بانک‌ها با مردم برای گذر از روز‌های سخت!
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جزئیات جلسه اعضای کمیسیون متبوعش با وزیر اقتصاد و معاون وی ارائه کرد.
برگزیده
همکاری بانک‌ها با مردم برای گذر از روز‌های سخت! همکاری بانک‌ها با مردم برای گذر از روز‌های سخت!
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جزئیات جلسه اعضای کمیسیون متبوعش با وزیر اقتصاد و معاون وی ارائه کرد.
ممنوعیت ترخیص برنج لغو شد ممنوعیت ترخیص برنج لغو شد
معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص لغو ممنوعیت ترخیص برنج در ایام برداشت را ابلاغ کرد.
هدیه بانک مرکزی به بورس! هدیه بانک مرکزی به بورس!
نظام بانکی سرانجام برای نجات بورس وارد عمل شد؛ خبر بسته حمایتی ۶۰ همتی از سوی بانک مرکزی در شرایطی منتشر شد که چهار روز متوالی صف‌های فروش سنگین، معاملات را قفل کرده بود. با وجود گشایش قفل‌ها، بورس تهران روز چهارشنبه بزرگ‌ترین خروج سرمایه حقیقی تاریخ خود را تجربه کرد و ۱۳همت پول از گردونه دادوستد‌ها خارج شد. در همین روز، ارزش معاملات به بیش از ۲۷همت رسید؛
صفحه خبر بالای تصاویر