کد خبر: ۴۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
توصیه معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی درباره اخذ نوبت مراکز درمانی:

بیمه‌شدگان از ظرفیت و امکان نظام ارجاع در مراکز سرپایی استفاده کنند

معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از بیش ۶۷ میلیون بار مراجعه بیمه‌شدگان به پزشکان عمومی، متخصص، فوق‌تخصص و دندانپزشکان مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بررسی‌های مختلف کارشناسی نشان می‌دهد که تنها بخشی از مراجعان به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مراکز درمانی، به خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی نیاز واقعی دارند و بخش عمده مسائل آنان از طریق ویزیت پزشک عمومی قابل رسیدگی است. با توجه به اینکه ۲۵ درصد از ظرفیت نوبت‌دهی در نظام ارجاع تعریف شده است؛ بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به‌صورت شخصی از مسیر الکترونیک یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.
بیمه‌شدگان از ظرفیت و امکان نظام ارجاع در مراکز سرپایی استفاده کنند

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛دکتر احمدرضا خزاعی معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه گفت: در همه کشور‌های دنیا با توجه به محدودیت منابع در نظام‌های سلامت و برای پاسخگویی مطلوب به نیاز مردم به خدمات مختلف درمانی، چارچوب‌ها و معیار‌هایی برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی تعریف شده است و تقریباً در کمتر کشوری می‌توان دید که بیمار خود تصمیم بگیرد برای هر مشکلی و بدون بررسی اولیه و تأیید نیاز به خدمات تخصصی، به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص یا مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی مراجعه کند.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی با داشتن بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه می‌کند. در بخش درمان مستقیم؛ سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی مشتمل بر ۷۹ بیمارستان ملکی و هیئت‌مدیره‌ای و بیش از ۳۲۰ مرکز درمان سرپایی در سراسر کشور در اختیار دارد که مشغول ارائه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمه‌شدگان هستند که این خدمات به شکل ۱۰۰ درصد رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: هرچند برای سهولت دسترسی به خدمات سلامت، روش‌های مختلف غیرحضوری برای اخذ نوبت از مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، اما هنوز نارضایتی‌هایی در زمینه اخذ نوبت از برخی از این مراکز وجود دارد که چاره کار تقویت نظام ارجاع در داخل شبکه سلامت سازمان تأمین‌اجتماعی و در کل نظام سلامت کشور است.
دکتر خزاعی افزود: بخش عمده نارضایتی‌های مردم در مورد اخذ نوبت، ناشی از ازدحام و تقاضا‌هایی است که در بسیاری از موارد به صورت غیرواقعی و غیرضروری برای اخذ نوبت از مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی صورت می‌گیرد. ریشه اصلی این مسئله نیز به فرهنگ و باور‌های بعضاً نادرست در زمینه لزوم مراجعه به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص برای هر مشکل ولو کوچک و کم‌اهمیت بازمی‌گردد. تا زمانی‌که نظام ارجاع در بخش سلامت کشور به‌صورت کامل ایجاد نشود و بیمار در کانال صحیح یعنی مراجعه اولیه به پزشک عمومی یا پزشک خانواده و در مرحله بعد و در صورت تشخیص نیاز واقعی، ارجاع به سطوح تخصصی و فوق‌تخصصی از سوی پزشک عمومی قرار نگیرد، هر چه قدر هم که امکانات و ظرفیت‌ها را توسعه دهیم باز هم با حجم عظیم تقاضا‌های غیرواقعی و غیرضروری برای مراجعه به پزشک متخصص و فوق‌تخصص و ایجاد صف و ازدحام در مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی مواجه خواهیم بود.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و هدفگذاری انجام شده در بخش درمان تأمین‌اجتماعی، در نظر است در مرحله اول حدود ۵۰ درصد نوبت‌ها در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در قالب روش‌های مختلف غیرحضوری، ۲۵ درصد در قالب نظام ارجاع و ۲۵ درصد هم در قالب مراجعه حضوری و ارجاع از اورژانس‌ها ساماندهی شود و تلاش خواهد شد که نظام ارجاع بیمار در بخش درمان تأمین‌اجتماعی بیش از پیش تقویت شود. در بخش نظام ارجاع، بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به صورت شخصی از مسیر الکترونیک و یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.
معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد روش‌های دیگر اخذ نوبت از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر علاوه بر سامانه نوبت‌دهی متمرکز وزارت بهداشت و درمان؛ سامانه نوبت‌دهی اختصاصی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی نیز به نشانی nobat.tamin.ir و همچنین کد دستوری #۱۴۲۰*۴* به همراه شماره تلفن‌های اعلام‌شده برای هر یک از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، برای اخذ نوبت در خدمت بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
بیانیه مشترک درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه تهران و آستانه بیانیه مشترک درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه تهران و آستانه
«مسعود پزشکیان» روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با قاسم‌ ژومارت توکایف با بیان اینکه ایران در چارچوب سیاست همسایگی اهمیت ویژه‌ای برای منطقه آسیای مرکزی قائل است، قزاقستان را «شریک مهم ایران در منطقه و همسایه مؤثر در حوزه دریای خزر» توصیف کرد
ویدیو+ عملیات تصرف بزرگترین نفتکش ونزوئلا توسط سربازان آمریکایی را ببینید ویدیو+ عملیات تصرف بزرگترین نفتکش ونزوئلا توسط سربازان آمریکایی را ببینید
ونزوئلا توقیف یک نفتکش توسط آمریکا در سواحل خود را محکوم و آن را «دزدی دریایی بین‌المللی» خواند و ایالات متحده را به طراحی یک «برنامه عمدی» برای غارت منابع انرژی این کشور متهم کرد
نیوکاسل در واپسین دقایق پیروزی را از دست داد نیوکاسل در واپسین دقایق پیروزی را از دست داد
تیم نیوکاسل که تا لحظات پایانی در آستانه کسب سه امتیاز بود، تنها دو دقیقه مانده به پایان مسابقه برابر حریف خود غافلگیر شد و نتیجه برد را از دست داد.
ببینید: فرود اضطراری هواپیما در اتوبان ببینید: فرود اضطراری هواپیما در اتوبان
هواپیما در این فرود اضطراری با آسیب جدی مواجه شده است. مقام‌های محلی اعلام کردند که خلبان پیش از فرود، با نقص فنی در موتور روبه‌رو شده بود و به همین دلیل ناچار شد روی جاده بنشیند
نمایش پیانیست؛ در باب میوه‌گانی زیادی انسانی نمایش پیانیست؛ در باب میوه‌گانی زیادی انسانی
نمایش «پیانیست» با خلق جهانی استعاری و بدن‌مند، تماشاگر را به فضایی می‌برد که در آن مرز میان انسان و میوه محو می‌شود و مفاهیم قدرت، آگاهی، فرسودگی و حقیقت در قالب شکل‌های تازه‌ای از زیست به صحنه درمی‌آیند. این اثر، نه صرفاً یک نمایش فانتزی، بلکه دستگاهی مفهومی است که از طریق دفرمه‌گی بدن‌ها و زبان، به ساختار‌های سلطه و میل در جهان انسانی طعنه می‌زند. کارگردان در این نمایش تلاش می‌کند اقتداری را که بی‌دلیل یا با دلیل مشکوک بر زندگی روزمره سایه انداخته، در قالب میوه‌هایی مجسم کند که در ظاهر شاداب‌اند، اما از درون گرفتار جبر‌های هستی‌شناسانه هستند.
اوسمار: جادوگری! من کاتولیک هستم اوسمار: جادوگری! من کاتولیک هستم
اوسمار ویه‌را سرمربی پرسپولیس امروز در نشست خبری خود با سوالی در مورد لحظه عجیب دربی پایتخت مواجه شد.
بخشنامه تغییر ساعات کار ادارات + جزئیات بخشنامه تغییر ساعات کار ادارات + جزئیات
بر اساس بخشنامه سراسری معاون وزیر کشور خطاب به تمامی استانداران ساعات کار ادارات دولتی، شهرداری‌ها، بانک‌ها و ارگان‌های عمومی از اول دی‌ماه ۱۴۰۴ لغایت ۲۹ اسفند ۱۴۰۴ از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر تعیین شده است.
برگزیده
اطلاعیه مهم درباره واریز یارانه طرح یسنا اطلاعیه مهم درباره واریز یارانه طرح یسنا
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حساب مشمولین مرحله اول طرح یسنا شامل سرپرستان خانوار ۳ دهک اول درآمدی دارای مادر باردار و فرزند شیرخوار (زیر ۲سال) از ۱۰ آذر شارژ می‌شود.
قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟ قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: مابقی سود سهام عدالت تا آخر هفته جاری طی روزهای آینده واریز می‌شود.
علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: محدودیت عرضه و عدم همخوانی عرضه و تقاضا منجر به نوسان قیمت برنج شده است، درحالیکه افزایش واردات برنج پاکستانی منجر به تنظیم بازار می‌شود.
صفحه خبر بالای تصاویر