کد خبر: ۴۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
توصیه معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی درباره اخذ نوبت مراکز درمانی:

بیمه‌شدگان از ظرفیت و امکان نظام ارجاع در مراکز سرپایی استفاده کنند

معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از بیش ۶۷ میلیون بار مراجعه بیمه‌شدگان به پزشکان عمومی، متخصص، فوق‌تخصص و دندانپزشکان مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بررسی‌های مختلف کارشناسی نشان می‌دهد که تنها بخشی از مراجعان به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مراکز درمانی، به خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی نیاز واقعی دارند و بخش عمده مسائل آنان از طریق ویزیت پزشک عمومی قابل رسیدگی است. با توجه به اینکه ۲۵ درصد از ظرفیت نوبت‌دهی در نظام ارجاع تعریف شده است؛ بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به‌صورت شخصی از مسیر الکترونیک یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.
بیمه‌شدگان از ظرفیت و امکان نظام ارجاع در مراکز سرپایی استفاده کنند

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛دکتر احمدرضا خزاعی معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه گفت: در همه کشور‌های دنیا با توجه به محدودیت منابع در نظام‌های سلامت و برای پاسخگویی مطلوب به نیاز مردم به خدمات مختلف درمانی، چارچوب‌ها و معیار‌هایی برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی تعریف شده است و تقریباً در کمتر کشوری می‌توان دید که بیمار خود تصمیم بگیرد برای هر مشکلی و بدون بررسی اولیه و تأیید نیاز به خدمات تخصصی، به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص یا مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی مراجعه کند.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی با داشتن بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه می‌کند. در بخش درمان مستقیم؛ سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی مشتمل بر ۷۹ بیمارستان ملکی و هیئت‌مدیره‌ای و بیش از ۳۲۰ مرکز درمان سرپایی در سراسر کشور در اختیار دارد که مشغول ارائه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمه‌شدگان هستند که این خدمات به شکل ۱۰۰ درصد رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: هرچند برای سهولت دسترسی به خدمات سلامت، روش‌های مختلف غیرحضوری برای اخذ نوبت از مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، اما هنوز نارضایتی‌هایی در زمینه اخذ نوبت از برخی از این مراکز وجود دارد که چاره کار تقویت نظام ارجاع در داخل شبکه سلامت سازمان تأمین‌اجتماعی و در کل نظام سلامت کشور است.
دکتر خزاعی افزود: بخش عمده نارضایتی‌های مردم در مورد اخذ نوبت، ناشی از ازدحام و تقاضا‌هایی است که در بسیاری از موارد به صورت غیرواقعی و غیرضروری برای اخذ نوبت از مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی صورت می‌گیرد. ریشه اصلی این مسئله نیز به فرهنگ و باور‌های بعضاً نادرست در زمینه لزوم مراجعه به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص برای هر مشکل ولو کوچک و کم‌اهمیت بازمی‌گردد. تا زمانی‌که نظام ارجاع در بخش سلامت کشور به‌صورت کامل ایجاد نشود و بیمار در کانال صحیح یعنی مراجعه اولیه به پزشک عمومی یا پزشک خانواده و در مرحله بعد و در صورت تشخیص نیاز واقعی، ارجاع به سطوح تخصصی و فوق‌تخصصی از سوی پزشک عمومی قرار نگیرد، هر چه قدر هم که امکانات و ظرفیت‌ها را توسعه دهیم باز هم با حجم عظیم تقاضا‌های غیرواقعی و غیرضروری برای مراجعه به پزشک متخصص و فوق‌تخصص و ایجاد صف و ازدحام در مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی مواجه خواهیم بود.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و هدفگذاری انجام شده در بخش درمان تأمین‌اجتماعی، در نظر است در مرحله اول حدود ۵۰ درصد نوبت‌ها در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در قالب روش‌های مختلف غیرحضوری، ۲۵ درصد در قالب نظام ارجاع و ۲۵ درصد هم در قالب مراجعه حضوری و ارجاع از اورژانس‌ها ساماندهی شود و تلاش خواهد شد که نظام ارجاع بیمار در بخش درمان تأمین‌اجتماعی بیش از پیش تقویت شود. در بخش نظام ارجاع، بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به صورت شخصی از مسیر الکترونیک و یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.
معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد روش‌های دیگر اخذ نوبت از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر علاوه بر سامانه نوبت‌دهی متمرکز وزارت بهداشت و درمان؛ سامانه نوبت‌دهی اختصاصی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی نیز به نشانی nobat.tamin.ir و همچنین کد دستوری #۱۴۲۰*۴* به همراه شماره تلفن‌های اعلام‌شده برای هر یک از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، برای اخذ نوبت در خدمت بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
۱۰ ترفند آشپزی مخصوص خانم‌های شاغل ۱۰ ترفند آشپزی مخصوص خانم‌های شاغل
آشپزی سریع نه تنها به شما کمک می‌کند تا از وقت خود به بهترین شکل استفاده کنید، بلکه می‌تواند به شما احساس رضایت و آرامش نیز بدهد. با استفاده از ترفند‌های ساده و خلاقانه، می‌توانید به راحتی وعده‌های غذایی را آماده کنید که هم از نظر طعم و هم از نظر تغذیه‌ای غنی باشند.
۲۴ آوریل یادبود یکصد و دهمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه ۲۴ آوریل یادبود یکصد و دهمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه
مراسم «۲۴ آوریل»، یادبود یکصد و دهمین سالگرد نسل کشی ارامنه، پنجشنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) به مدت دو روز، با حضور جمعی از هموطنان ارمنی، در خلیفه‌گری ارامنه تهران برگزار شد.
جباری: امیدوارم قهرمان جام حذفی شویم جباری: امیدوارم قهرمان جام حذفی شویم
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران ابراز امیدواری کرد که تیمش قهرمان جام حذفی شود.
اطلاعیه شماره ۲ مدیریت بحران کشور اطلاعیه شماره ۲ مدیریت بحران کشور
در پی حادثه بندر شهید رجایی روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور اطلاعیه دوم را صادر کرد
صعود استقلال به نیمه‌نهایی جام حذفی با شکست پیکان صعود استقلال به نیمه‌نهایی جام حذفی با شکست پیکان
تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد با شکست پیکان راهی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران شود.
اولین تصویر از دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط اولین تصویر از دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط
اولین تصویر از دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط
نظر بقایی در خصوص دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا نظر بقایی در خصوص دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا
«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درخصوص برگزاری دور سوم مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در مسقط، توضیحاتی ارائه کرد.
برگزیده
قیمت جدید بلیت مترو قیمت جدید بلیت مترو
در سال ۱۴۰۴، نرخ بلیت مترو با تغییراتی همراه بوده است و شامل انواع مختلف بلیت و روش‌های پرداخت می‌شود. این نرخ‌ها با توجه به نوع سفر و روش خرید، متفاوت هستند.
وام ۵۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی وام ۵۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی
اسماعیل لله‌گانی این مطلب را در نشست مشترک رئیس کمیسیون اجتماعی و دبیر و اعضای هیات اجرایی خانه کارگرو تنی چندازاعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان مازندران اعلام کرد.
حقوق بازنشستگان چقدر افزایش داشت؟ حقوق بازنشستگان چقدر افزایش داشت؟
مبلغ یک میلیون تومان به بازنشستگانی پرداخت خواهد شد که از ۷۰ درصد متناسب‌سازی حقوق در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بهره‌مند نشده‌اند.
صفحه خبر بالای تصاویر