کد خبر: ۴۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
معاون کیفیت ایران خودرو خبر داد

۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات ایران خودرو در گام سوم طرح تحول کیفیت

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونی‌های بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آن‌ها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تاثیرگذار در گروه صنعتی ایران خودرو شده است.
۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات ایران خودرو در گام سوم طرح تحول کیفیت

مخاطب24:سهراب برفروشان با اشاره به اجرای گام سوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در سال جاری راهبرد‌های گام سوم طرح تحول کیفیت در بستر سیاست‌ها و رویکرد‌های تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود در سطح گروه صنعتی ایران خودرو، با تمرکز بر خواست مشتری در شاخص‌های کیفی ترسیم شده است.
وی افزود: بر این اساس، بهبود و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان و جامعه از شرکت ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات (مراجعات حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش به‌واسطه عیوب کیفی)، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات جدید و فعلی مطابق با استاندارد‌ها و الزامات قانونی، تجهیز شرکت ایران خودرو به دانش فنی و مهارت‌های نوین کیفی صنعت خودرو از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تخصصی (خودرو‌های برقی، هیبرید و...) و نیز به کارگیری اقدامات پیش‌دستانه جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌ها به عنوان اهداف این خودروساز در دستور کار قرار گرفت.
معاون کیفیت ایران خودرو بیان کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخص‌های کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به تمرکز برنامه‌های بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تامین هم‌چون برنامه‌های بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تامین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیند‌های سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقا و تثبیت سیستم‌های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقا و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تامینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تامین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی هم‌گرا و متمرکز در طراحی و تامین و ارتقای کیفی قطعات، بهبود‌های چشم‌گیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود.

برفروشان اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، شاخص‌های کلیدی کیفیت تامین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C۱۰۰)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیت‌های داخلی و اثربخشی سیستم حل مساله در حوزه تامین، دست‌کم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت.
وی در ادامه، با بیان این‌که برنامه‌های کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخص‌های کیفی قبل و بعد از تحویل که عموما توسط شخص ثالث اندازه‌گیری می‌شوند و ارزشیابی پیشرفت برنامه‌های تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامه‌ها و تاثیر ۲۴درصدی در شاخص‌های کلان کیفی بوده است.
معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساخت‌های کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، طرح‌ریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقا و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیند‌های سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستم‌های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، یکپارچه‌سازی فرآیند‌های کیفی حوزه تامین در گروه صنعتی ایران خودرو، اصلاح مشخصات و ویژگی‌های طراحی و تست‌پلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره گذاری خودرو و الزامات قانونی COP، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
برفروشان، بهبود‌های قابل ملاحظه در شاخص‌های کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R۱۰۰)، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودرو‌های متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاورد‌های اجرای برنامه‌های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

برچسب ها: ایران خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
روز ملی فناوری اطلاعات؛ فرصتی برای تعامل ملی در مسیر ایران دیجیتال روز ملی فناوری اطلاعات؛ فرصتی برای تعامل ملی در مسیر ایران دیجیتال
در عصر تحولات پرشتاب دیجیتال، فناوری اطلاعات دیگر تنها یک ابزار فناورانه نیست، بلکه به‌مثابه شالوده‌ای برای مدیریت نوین، اقتصاد هوشمند، آموزش فراگیر و حتی حکمرانی مطلوب شناخته می‌شود. در چنین بستری، روز ملی فناوری اطلاعات (۲۲ تیرماه) نه‌فقط یک مناسبت تقویمی، بلکه فرصتی استراتژیک برای بازاندیشی در مسیر «ایران دیجیتال» و ارتقای آن در جامعه است.
ستون ارتباطی کشور در روز‌های سخت؛ عملکرد درخشان شرکت مخابرات در بحران ستون ارتباطی کشور در روز‌های سخت؛ عملکرد درخشان شرکت مخابرات در بحران
در روز‌هایی که کشور درگیر بحران جنگ ۱۲ روزه بود و شرایط اضطراری، بخش‌های گوناگون را با چالش‌های جدی مواجه کرده بود، شرکت مخابرات ایران با تکیه بر توان مدیریتی، تخصص فنی و روحیه جهادی کارکنان خود، بار دیگر ثابت کرد که ستون فقرات ارتباطی کشور است؛ ستونی که حتی در میانه طوفان هم استوار ایستاد
اسراییل برای حمله به ایران با کمبود جنگنده مواجه بود؟ اسراییل برای حمله به ایران با کمبود جنگنده مواجه بود؟
یک جنگنده اف-۱۵ این کشور در جریان جنگ ۱۲ روزه و در حمله به تهران در پی بروز نقص در سامانه سوخت و نیازمند فرود اضطراری شد، اما واکنش به موقع ارتش و اعزام فوری هواپیمای سوخت‌رسان مانع از این اتفاق شد.
آب هم مثل برق جیره بندی می‌شود؟ آب هم مثل برق جیره بندی می‌شود؟
شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام اینکه هیچ گونه برنامه قطعی آب در دستورکار این شرکت قرار ندارد، دلایل نوسان‌های شبکه آب را ناشی از افزایش دما و رشد پیک مصرف در برخی ساعت‌ها عنوان کرد.
نادرترین گروه خونی جهان متعلق به چه کسی است؟ نادرترین گروه خونی جهان متعلق به چه کسی است؟
دانشمندان فرانسوی در جریان یک آزمایش خون معمولی، موفق به شناسایی نادرترین گروه خونی جهان شدند که تنها در یک نفر یافت شده است. محققان این گروه خونی را گوادا-منفی نامیده‌اند.
ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما چه شد و از این به بعد چه می‌شود؟ ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما چه شد و از این به بعد چه می‌شود؟
سفیران حدود ۳۰ کشور جهان با حضور در سازمان صداوسیما از ساختمان شیشه‌ای این سازمان که اخیراً هدف حمله قرار گرفته بود، بازدید کردند. جبلی در جمع این سفرا هم به ماجرای ۱۱ بمب اصابت‌کرده اشاره کرد و هم ساختمانی که بازسازی‌اش در دستور کار است.
زیدآبادی: این بمب‌ها بیت‌المقدس را هدف قرار داده! زیدآبادی: این بمب‌ها بیت‌المقدس را هدف قرار داده!
فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به تصویر منتشرشده در توئیتر مهدی محمدی نوشت: «در این تصویر، بمب‌های هسته‌ای درست کرانهٔ‌باختری و بیت‌المقدس را مورد هدف قرار داده است!»
برگزیده
ستون ارتباطی کشور در روز‌های سخت؛ عملکرد درخشان شرکت مخابرات در بحران ستون ارتباطی کشور در روز‌های سخت؛ عملکرد درخشان شرکت مخابرات در بحران
در روز‌هایی که کشور درگیر بحران جنگ ۱۲ روزه بود و شرایط اضطراری، بخش‌های گوناگون را با چالش‌های جدی مواجه کرده بود، شرکت مخابرات ایران با تکیه بر توان مدیریتی، تخصص فنی و روحیه جهادی کارکنان خود، بار دیگر ثابت کرد که ستون فقرات ارتباطی کشور است؛ ستونی که حتی در میانه طوفان هم استوار ایستاد
احتکار به سفره خانواده‌ها راه یافت! احتکار به سفره خانواده‌ها راه یافت!
احتکار هدفمند شرکت‌های برنجی، سفره مردم را نشانه گرفته است.
ثبت‌نام «وام ازدواج» ۶۰ میلیونی فرزندان بازنشستگان کشوری آغاز شد ثبت‌نام «وام ازدواج» ۶۰ میلیونی فرزندان بازنشستگان کشوری آغاز شد
نهمین دوره ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری از امروز (۲۲ تیرماه) در حالی آغاز شد که مبلغ این وام ۶۰ میلیون تومان و با کارمزد ۵ درصد و در اقساط ۶۰ ماهه به واجدان شرایط پرداخت خواهد شد.
صفحه خبر بالای تصاویر