کد خبر: ۴۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس در گفتگو با مخاطب ۲۴ عنوان کرد:
جبهه اصلاحات پس از سال ۱۳۸۴ دولت را به اصولگریان واگذار کرد. در سال ۱۳۹۲ اگر چه پیش از انتخابات پرچم اصلاحات به اهتزاز درآمد و لزوم مشارکت در انتخابات تَکرار شد، اما دولتمردانی که وارد پاستور شدند از اعتدالیون یا اصولگرایان میانه رو بودند. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل حادثه سقوط هلیکوپتر رییس جمهور یک سال پیش از موعد برگزار خواهد شد، با تایید صلاحیت نامزد اصلاح طلب فرصتی برای جناح چپ پدید آورد تا با عهد و پیمان عدالت خواهی مسعود پزشکیان وارد پاستور شوند.

مخاطب ۲۴، فائزه صدر:انتخابات ریاست جمهوری-  جبهه اصلاحات پس از سال ۱۳۸۴ دولت را به اصولگریان واگذار کرد. در سال ۱۳۹۲ اگر چه پیش از انتخابات پرچم اصلاحات به اهتزاز درآمد و لزوم مشارکت در انتخابات تَکرار شد، اما دولتمردانی که وارد پاستور شدند از اعتدالیون یا اصولگرایان میانه رو بودند. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل حادثه سقوط هلیکوپتر رییس جمهور یک سال پیش از موعد برگزار خواهد شد، با تایید صلاحیت نامزد اصلاح طلب فرصتی برای جناح چپ پدید آورد تا با عهد و پیمان عدالت خواهی مسعود پزشکیان وارد پاستور شوند.

مخاطب ۲۴ برای بررسی شرایط انتخابات پیش رو با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس گفتگو داشت که در ادامه می‌خوانید:


چشم انداز چالش‌های چهاردهمین رییس جمهور کشور و دولت آینده را چگونه ترسیم می‌کنید؟ با توجه به مسائل پیش رو، رییس دولت باید واجد چه ویژگی‌هایی باشد؟
تحریم‌ها واقعیت است، در این سال‌ها به تمام مسئولین کشور ثابت شد که تحریم کاغذ پاره نیست. افرادی در بین نامزد‌های ثبت نام شده وجود داشتند که می‌توانستند حصار ایجاد شده به دور اقتصاد و توسعه کشور را بشکنند، ولی شورای نگهبان با تردید در تایید صلاحیت آن‌ها به کشور ظلم کرد.
بزرگترین مشکل ایران قطع ارتباط با دنیا است و باور کنید اگر ترامپ وارد کاخ سفید شود اوضاع ایران بدتر از آنچه هست خواهد شد. نامزد اصلاح طلبان کسی است که می‌تواند ایران را از وضعیت کنونی خارج کند.
ما باید رییس جمهوری انتخاب کنیم که کشور را از بن بست اقتصادی نجات دهد. طبیعتا این رییس جمهور باید کسی باشد که بتواند با دنیا ارتباط برقرار کند. ارتباط با دنیا به معنی زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و آرمان‌ها نیست.
وقتی با وجود رویکرد صلح آمیز، نتوانسته ایم زبان گفتگو با دنیا را پیدا کنیم، پس یک جای کارمان می‌لنگد. ایران در میان تحریم‌های غرب و به ویژه تحریم‌های آمریکا گیر افتاده است. این وضعیت حرکت قطار پیشرفت نیست، ما داریم برای بقا دست و پا می‌زنیم.

بیشتر بخوانید

نامزد‌های اصولگرا با چه حرف تازه‌ای به میدان آمده اند؟ آیا در این دوره عقلانیت اصلاحات می‌تواند بر هجمه‌های تبلیغاتی اصولگراین غلبه کند و پیروز انتخابات باشد؟
واقعیت امر این است که در برابر مسئولیت بزرگی که بر دوش رییس جمهور آینده قرار دارد و در شرایط کنونی و با مشکلات فعلی، کسی مثل آقای جلیلی مساعد این امر نیست. تجربه سعید جلیلی نشان داده او از پس گفتگو با غرب بر نمی‌آید، چون زبان بین الملل را بلد نیست.
محمود احمدی نژاد منشا گرفتاری‌های ایران و داستان پر غصه تحریم است. آقای جلیلی در تیم ایشان و هم فکر و هم مسیر محمود احمدی نژاد است. دولت مردان باید مسیر توسعه کشور را هموار کنند، نه اینکه در مسیر دست انداز و چاله ایجاد کنند.
شخصیت‌هایی مثل علی لاریجانی یا اسحاق جهانگیری می‌توانستند کشور و ملت را از بن بست قهر با غرب و انزوای جهانی رها کنند در نبود این آقایان، مسعود پزشکیان می‌تواند گزینه خوبی برای تشکیل دولت عقل گرا باشد.
کاش شورای نگهبان متوجه این نکته باشد که گفتگو با غرب به معنی سازش نیست، بلکه در کلاس دولتمردان یک رفتار عادی است. دولتی که نتواند با دنیا گفتگو کند به چه دردی می‌خورد؟! باید تلاش کنیم با جهان ارتباط بگیریم.
در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری هر گزینه‌ای که شعار یا وعده‌ای در ارتباط با باز کردن گره‌های روابط خارجی داشته، رد صلاحیت شده است. درحالیکه این کار مساعدت بزرگی برای اقتصاد کشور و کمک برای معیشت مردم است. اگر نمی‌خواهیم بمب اتم بسازیم چرا باید تاوانش را بدهیم؟!
شخصیتی که بتواند این برش ملی و فرا ملی را داشته باشد، در میان تندرو‌ها نیست. نامزد اصلاح طلب می‌تواند پاسخ گوی مطالبات مردم باشد.

نقش دولت سیزدهم در انتخابات و تعیین رییس جمهور بعدی چیست؟ آیا می‌توان عملکرد دولت وقت را به عنوان سقف کارایی اصولگرایی در قوه مجریه معرفی کرد؟
من از هیات دولت گله دارم این افراد ثابت کردند در برابر واقعه شوکه کننده و غافلگیر کننده سقوط بالگرد چندان هم نامهیا نبودند. کتاب چاپ شده برنامه داشتند، گویی نمی‌خواستند حتی فرصت بدهند چهار سال ریاست جمهوری آن مرحوم تمام شود!
این دولت به فرد پرتلاشی، چون ابراهیم رییسی ظلم کرد. این کابینه قبل و بعد از سقوط در حق رییس دولت اش اجحاف کرد. در زمان حیات مرحوم رییسی با عدم کارایی و با خطا‌های عملی شان و بعد از فوت اش با آن صف‌های طولانی که برای ثبت نام تشکیل داده بودند به رییس جمهور فقید ستم کردند.
کدام دولتی را سراغ دارید که ده نفر از اعضای کابینه اش برای رییس جمهور شدن سر و دست بشکنند، این وضعیت نگران کننده بود. رفتار شورای نگهبان در خصوص این افراد عاقلانه بود.
جببه اصلاحات و جبهه اعتدال تا اینجا رفتار معقول و درستی داشتند. اصلاحات با حمایت از مسعود پزشکیان موضع گیری خوبی داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مرگ همزمان دختر و پسرجوان در شمال تهران title
به دنبال مرگ مشکوک دختر و پسر جوانی در شمال تهران یک سناریوی جنایی مقابل تیم تحقیق قرار گرفت.
پویش یک دقیقه برای ایران با شهیندخت مولارودی title
با توجه به این که دکتر پزشکیان کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات ایران هستند و برنامه‌هایی که برای ارائه دارند در چارچوب گفتمان اصلاح طلبی مورد وفاق و اتفاق نظر جامعه اصلاح طلبی است.
پویش یک دقیقه برای ایران title
از روز نخست اعلام كانديداتوري دكتر مسعود پزشكيان، موجي از اميدواري، شور و حركت جامعه را فراگرفت و هزاران نفر از اقشار مختلف، اعلام آمادگي كردند تا در اين رقابت تعيين كننده آينده ايران، نقش و سهمي ايفا كنند؛ «كارزار رسانه اي #يك_دقيقه_براي_ايران » هم يكي از آن هزاران است.
هوش مصنوعی از انسان باهوش‌تر است؟ title
پدرخوانده هوش مصنوعی: ۵۰ درصد احتمال دارد این فناوری از انسان باهوش‌تر شود
فضیلت و اعمال عید قربان title
روز دهم ماه ذی‌الحجه و عید قربان روز عید و خوشحالی و سرور است، زیرا علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تاسی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.
ثروت بیل گیتس در کجا انباشته شده است؟ title
بیل گیتس، سرمایه‌گذار میلیاردر، ۸۷ درصد از سبد سهام (پرتفوی) ۴۵ میلیارد دلاری خود را تنها در پنج سهام در اختیار دارد.
عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی مجری مشهور تلویزیون title
پیمان طالبی، مجری مشهور تلویزیون عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد.
برگزیده
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی