کد خبر: ۴۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
چجوری خودتون از رسانه هایی که فیلتر استفاده می کنید؟
اعلام موضع علنی قالیباف در مورد فضای مجازی، واکنش‌هایی را تا این لحظه به دنبال داشته است. منظور نامزد ریاست جمهوری از محدودیت و ولنگاری چیست؟

مخاطب۲۴- نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات خود را آغاز کرده و نقطه نظرات خود را راجع به مهم‌ترین مسائل کشور بیان می‌کنند تا بتوانند طیف وسیع رأی‌دهندگان را مجاب به شرکت در انتخابات کنند. محمدباقر قالیباف به‌تازگی به موضوع حکمرانی در فضای مجازی پرداخته و نظرات غیرکارشناسی خود را در خصوص این حوزه اعلام کرده است.
موضع قالیباف در مورد فضای مجازی چیست؟

اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس مجددا طرح صیانت را در دستور کار قرار داد و واکنش‌های مثبت و منفی به‌وجود آورد. حالا آقای قالیباف که قبلا ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته، به خوبی می‌داند که مسئله فضای مجازی و ایجاد محدودیت در آن با چه واکنشی از سوی مردم روبه‌رو خواهد شد. با این حال ایشان در جایگاه نامزد انتخابات ریاست جمهوری به موضوع حکمرانی در این حوزه پرداخته و خواهان ایجاد محدودیت به جهت جلوگیری از ولنگاری‌های اجتماعی شده است! وی در گفتگوی خود با مردم اظهار کرده:

شفاف بگویم باید حتما حضور قدرتمندانه‌ای در فضای مجازی داشته باشیم، وگرنه حتما ولنگاری خواهد بود. در یکی از پایتخت‌های اسکاندیناوی، بچه تا زیر ۱۸ سال اگر در فضای مجازی باشد، پدرش حق دارد تمام فعالیت‌هایش را کنترل کند؛ پس نباید مانع حکمرانی شویم.
قالیباف در میزگردی که با حضور دو تن از مشاورانش در شبکه دو سیما برگزار شده بود به مسئله فرهنگ پرداخت و خاطرنشان کرد که در دولت چهاردهم قرار است خدمت و پیشرفت، سرلوحه اداره امور باشد. همچنین نامزد انتخابات ریاست جمهوری به موضوع دستگیری فعالان رسانه‌ای پرداخت و این اقدام را مخالف قانون مطبوعات دانست.

بیشتر بخوانید

به عقیده قالیباف، فضای رسانه‌ای داخل را به فضای رسانه‌ای در خارج از کشور باخته‌ایم و باید در راستای اصلاح این‌گونه حرکات، گامی مثبت برداشته شود. او همچنین فضای مجازی را از حوزه‌های مورد تأکید دولت دانستند و گفت:

پنج بند به مجلس رفت و پیگیری شد و در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید. حتما در فضای مجازی بدون شک باید محدودیت‌هایی ایجاد کنیم؛ به‌گونه‌ای که مانع ولنگاری شود. در جایی که محدودیت ایجاد می‌شود، حتما فرصت و تهدید وجود خواهد داشت. باید گشایش ایجاد کنیم و این موضوع هم فرصت و تهدید دارد.

اعلام موضع علنی قالیباف در مورد فضای مجازی
قالیباف به سهم بالای مشاغل در فضای مجازی اشاره کرد و در حوزه فرهنگ نیز به نقش پراهمیت کالا‌های فضای مجازی پرداخت. به‌اعتقاد آقای قالیباف، بازدید‌های اینترنتی امروزه مهم هستند و برای سال‌های آینده باید به تبلیغات در این حوزه بپردازیم. رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص بازی‌های رایانه‌ای و بستر آن در کشور افزود:

سهم اقتصاد در حوزه بازی‌های اینترنتی بالای ۲۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ما ۱۰ میلیارد دلار! آیا این درست است؟ اگر فرصتی فراهم شود که در همین بازی‌های رایانه‌ای فرهنگ کشورمان تبلیغ شود، خوب است. از سوی دیگر اگر راه را برای توسعه بازی‌ها با فیلترینگ مسدود کنیم، اوضاع متفاوت خواهد شد. به عقیده من باید طوری پیش برویم که ولنگاری به‌وجود نیاید.

محمدباقر قالیباف در خصوص فیلترینگ نیز خاطرنشان کرد باید هم صدای مردم را دنبال کرد و هم مطیع قوانین بود. همچنین اگر جایی قوانین نیاز به اصلاح داشتند نباید چشم‌پوشی کرد تا حرمت قانون حفظ گردد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
پویش یک دقیقه برای ایران با شهیندخت مولارودی title
با توجه به این که دکتر پزشکیان کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات ایران هستند و برنامه‌هایی که برای ارائه دارند در چارچوب گفتمان اصلاح طلبی مورد وفاق و اتفاق نظر جامعه اصلاح طلبی است.
پویش یک دقیقه برای ایران title
از روز نخست اعلام كانديداتوري دكتر مسعود پزشكيان، موجي از اميدواري، شور و حركت جامعه را فراگرفت و هزاران نفر از اقشار مختلف، اعلام آمادگي كردند تا در اين رقابت تعيين كننده آينده ايران، نقش و سهمي ايفا كنند؛ «كارزار رسانه اي #يك_دقيقه_براي_ايران » هم يكي از آن هزاران است.
هوش مصنوعی از انسان باهوش‌تر است؟ title
پدرخوانده هوش مصنوعی: ۵۰ درصد احتمال دارد این فناوری از انسان باهوش‌تر شود
فضیلت و اعمال عید قربان title
روز دهم ماه ذی‌الحجه و عید قربان روز عید و خوشحالی و سرور است، زیرا علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تاسی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.
ثروت بیل گیتس در کجا انباشته شده است؟ title
بیل گیتس، سرمایه‌گذار میلیاردر، ۸۷ درصد از سبد سهام (پرتفوی) ۴۵ میلیارد دلاری خود را تنها در پنج سهام در اختیار دارد.
عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی مجری مشهور تلویزیون title
پیمان طالبی، مجری مشهور تلویزیون عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد.
ستاره استقلال داماد شد title
مهاجم باتجربه استقلالی‌ها شنبه شب مراسم ازدواج خود را برگزار کرد.
برگزیده
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی