کد خبر: ۴۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟

نام‌های مختلفی برای معاونت دونالد ترامپ در رقابت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شنیده می‌شود؛ اما مسئله مهم‌تر این است که چه گروهی، چه کسی را مد نظر دارد.

مخاطب ۲۴- با اینکه تکلیف هر دو حزب آمریکا برای نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ معلوم شده، اما دونالد ترامپ هنوز شریک خود را در این رقابت معرفی نکرده است.

نام‌های مختلفی در هجده ماه اخیر به گوش رسیده و حتی برخی روی اینکه بالاخره چه کسی معاون ترامپ می‌شود، شرط‌بندی کرده‌اند. رئیس محافظه‌کاران کار راحتی را برای انتخاب معاون در این دوره پیش رو نداشته و باید چند مسئله را درباره انتخاب معاون مد نظر بگیرد.

چه مسائلی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۲۰۲۴ مهم است؟
۱. حامیان مالی ترامپ چه کسی را برای سمت معاونت می‌خواهند؟ یا آن لابی یا صنعتی که بیشترین پول را به او داده‌اند، چه کسی را ترجیح می‌دهند؟

۲. رهبران جمهوری‌خواه همسو با سیستم (سناتور‌ها و نمایندگان کنگره‌ای که حامی جنگ‌طلبی‌های آمریکا و حامی کمپانی‌های بزرگ هستند) چه کسی را برای این پست مد نظر دارند؟

۳. طرفداران پرشور ترامپ معروف به MAGA (جمهوری‌خواهان ضد سیستم، ضد جنگ، ضد یک دولت بزرگ و ضد دخالت دولت در زندگی روزمره مردم) چه کسی را دوست دارند تا معاون این دوره باشد؟

۴. چقدر پیروزی به هر قیمتی برای ترامپ مهم است؟

ترامپ در یکی از مصاحبه‌های خود اشاره کرد که باید فردی را برای معاونت انتخاب کند که در صورت حادثه‌ای برای خودش، توانایی اداره کشور را داشته باشد.

آیا دست‌های پشت پرده و تصمیم‌گیرنده نظم نوین جهانی «مجمع جهانی اقتصاد» WEF، تمایلی به انتخاب شدن ترامپ دارند؟ درصورت پاسخ مثبت، چه کسی را برای معاونت ریاست‌جمهوری به ترامپ دیکته خواهند کرد؟

نام‌های احتمالی برای معاونت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴
در این فهرست به افرادی می‌پردازیم که یا ترامپ نام آن‌ها را به‌طور مستقیم آورده است و یا رسانه‌ها از این افراد به‌عنوان گزینه‌های احتمالی یاد می‌کنند.
نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
ران دی‌سنتیس

سابقه سیاسی: دو دوره فرمانداری ایالت فلوریدا

شانس انتخاب: متوسط. با اینکه دی‌سنتیس پیشتر گفته بود که به هیچ عنوان نمی‌خواهد معاون ترامپ باشد، اما این حرف‌ها را حین رقابت‌های درون حزبی زده بود؛ بنابراین هنوز جز شانس‌های اصلی است.

چه کسانی او را می‌خواهند: دی‌سنتیس با حمایت ترامپ توانست به فرمانداری ایالت فلوریدا برسد؛ اما با شرکت در رقابت انتخابات درون‌حزبی و به چالش کشیدن ترامپ، قانون اول از «۴۸ قانون قدرت» را زیر پا گذاشت؛ کارشناسان معتقدند او هیچ وقت از ترامپ بیشتر ندرخشید.

بسیاری دی‌سنتیس را آینده حزب جمهوری‌خواه می‌خواندند. او از روز اول با عدم اجرای پروتکل‌های کرونا (اجبار واکسن زدن، ماسک زدن و تعطیلی‌ها) نزد جماعت MAGA (آمریکا را به دوران اوج بازگردانید) بسیار محبوب شد. در ادامه فرماندار فلوریدا وارد جنگ فرهنگی با هالیوود و دیزنی شد و جلوی تدریس انحرافات جنسی به کودکان را گرفت؛ دلیل دوم مقبولیت نزد MAGA. با توجه به اینکه فلوریدا یکی از مقاصد اصلی میلیاردر‌ها برای زندگی و تجارت است، حامیان دانه درشت نیز رابطه خوبی با دی‌سنتیس دارند.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
نیکی هیلی

سابقه سیاسی: سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوران ترامپ

شانس انتخاب: بسیار کم؟

چه کسانی او را می‌خواهند: اگر رای اکثریت محافظه‌کاران ملاک باشد، آن‌ها به هیچ عنوان نیکی هیلی را نمی‌خواهند و از او متنفرند؛ اما هیلی انتخاب اصلی جمهوری‌خواهان همسو با سیستم و منتفعان جنگ‌افروزی است. دموکرات‌ها نیز به دو دلیل علاقه بسیاری به هیلی دارند: اولاً انتخاب هیلی باعث از‌هم‌پاشیدگی محافظه‌کاران می‌شود؛ دوماً مواضع سیاسی هیلی در قبال بسیاری از مسائل، همسو با دموکرات‌های در راس کار است.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
جِی‌دی وَنس

سابقه سیاسی: سناتور ایالت اوهایو، اولین دوره.

شانس انتخاب: کم.

چه کسانی او را می‌خواهند: این سناتور مقبولیتی نزد طرفداران دو آتشه ترامپ MAGA دارد. اگر رای اکثریت مردم مد نظر باشد، آن‌ها جی‌دی ونس را می‌خواهند؛ اما این سناتور، فرد مورد نظر جمهوری‌خواهان همسو با سیستم و WEF نیست. اگرچه حامیان سرمایه‌دار ترامپ، لزوماً مشکلی با ونس ندارند، اما سرمایه‌دارانی که از جنگ‌ها نفع می‌برند، قطعاً او را نمی‌خواهند. ونس رای «نه» به کمک‌های مالی به اسرائیل و اوکراین را داد.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟

ویوِک رامَسوامی

سابقه سیاسی: ندارد.

شانس انتخاب: بسیار کم.

چه کسانی او را می‌خواهند: رامسوامی به‌مانند جی‌دی ونس بیشتر نزد جماعت MAGA مقبولیت دارد. او یکی از بزرگترین حامیان ترامپ در دو سال اخیر بوده و با حضور در حدود صد پادکست و مصاحبه به شهرت فراوانی رسید. اما این فرد هندی‌تبار، از منتقدان سرسخت دخالت‌های نظامی آمریکا در سراسر جهان بوده و به‌همین علت دشمنان زیادی را میان جمهوری‌خواهان همسو با سیستم، سرمایه‌داران جنگ‌طلب و «مجمع جهانی اقتصاد» WEF برای خود تراشیده است.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
تام کاتن

سابقه سیاسی: سناتور ایالت آرکنسا

شانس انتخاب: متوسط؟

چه کسانی او را می‌خواهند: کاتن تا پیش از جنگ اوکراین، از چهره‌های مقبول نزد جماعت MAGA بود؛ اما از شروع این درگیری، او موضع جنگ‌طلبانه و ضد روسیه گرفت. این سناتور به تمامی حمایت‌های مالی از اوکراین (تا امروز بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار) رای آری در سنا داده است و چندی پیش با کمک مالی به اسرائیل نیز موافقت کرد. او دادگاه جهانی ICC را به‌علت صدور حکم دستگیری نتانیاهو، تهدید به تحریم کرده و از حامیان بزرگ صهیونیست‌ها در واشنگتن است.

کاتن امروز مقبولیتی نزد جماعت MAGA نداشته، اما ستون‌های دیگر قدرت، قطعا او را به هر شخص دیگری ترجیح می‌دهند.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
تولسی گَبِرد

سابقه سیاسی: نماینده کنگره از هاوایی به‌عنوان یک دموکرات؛ افسر اطلاعات در ارتش.

شانس انتخاب: کم

چه کسانی او را می‌خواهند: گبرد در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، مواضع سیاسی خود را تغییر داده و به یک محافظه‌کار دو آتشه تبدیل شده است. او نیز نظیر جی‌دی ونس و رامسوامی بیشتر نزد جماعت MAGA مقبولیت دارد و سه گروه دیگر رابطه خوبی با او ندارند. ترامپ به نرم کردن چهره «ضد سقط جنین» حزب جمهوری‌خواه نزد زنان حاشیه شهر‌ها نیاز داشته و گبرد می‌تواند این پیروزی را برای او به ارمغان بیاورد؛ اما نظر گروه‌های خاص، مهم‌تر از نظر اکثریت مردم بوده و بنابراین انتخاب این زن را دشوار خواهد کرد. 

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
بایرون دانلدز
سابقه سیاسی: نماینده کنگره ایالت فلوریدا از سال ۲۰۲۱

شانس انتخاب: کم تا متوسط

چه کسانی او را می‌خواهند: می‌توان گفت دانلدز نسخه سیاه‌پوست جماعت MAGA در کنگره آمریکا است. با اینکه این فرد نمی‌تواند کفه ترازوی رای سیاه‌پوستان را به نفع ترامپ سنگین کند، اما رئیس جمهوری‌خواهان شیفته انرژی او است. اغلب مواضع دانلدز شبیه به جی‌دی ونس و ویوک رامسوامی بوده و در ظاهر مقبولیت چندانی میان جمهوری‌خواهان همسو با سیستم و «مجمع جهانی اقتصاد» WEF ندارد.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
مارکو روبیو

سابقه سیاسی: سناتور ایالت فلوریدا، سه دوره

شانس انتخاب: متوسط

چه کسانی او را می‌خواهند: روبیو گزینه قابل تاملی است؛ جماعت MAGA از او متنفر نیستند، اما فعلاً جزو گزینه‌های آنان قرار ندارد. از طرفی روبیو می‌تواند مرد پنهانی سرمایه‌داران و جمهوری‌خواهان همسو با سیستم باشد. جالب است که نام روبیو این روز‌ها بیشتر شنیده می‌شود.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
الیز استفانیک

سابقه سیاسی: نماینده کنگره از ایالت نیویورک، پنج دوره

شانس انتخاب: متوسط

چه کسانی او را می‌خواهند: این فرد تا پیش از اعتراضات سراسری دانشجویان آمریکایی درباره بحران غزه، جزو کاندیدا‌های احتمالی نبود. او مدیران دانشگاهان را به کنگره کشید و آنان را بازخواست کرد. او پس از این اتفاق به جنگویی برای مبارزه با «یهود ستیزی» در دانشگاه‌های تراز اول آمریکایی تبدیل شد. استفنیک گزینه اصلی جماعت MAGA نیست، اما به‌علت اینکه گفتیم ترامپ به یک زن نیاز دارد، ممکن است سه گروه تصمیم‌گیرنده دیگر، حمایت تمام‌جانبه لحظه‌آخری از انتخاب او بکنند.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
سارا سندرز

سابقه سیاسی: فرماندار ایالت آرکنسا و سخنگوی کاخ سفید در دوران ترامپ

شانس انتخاب: کم تا متوسط

چه کسانی او را می‌خواهند: سندرز در خانواده‌ای سیاسی بزرگ شده است؛ پدر وی نیز فرماندار بوده و از چهره‌های مقبول در مسیحیان اونجلیسم است. سندرز نیز بیشتر در کمپ MAGA مقبول بوده و سلاطین صنایع و افراد در راس کار ارزشی در انتخاب او نمی‌بینند.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
داگ برگِم

سابقه سیاسی: فرماندار داکوتای شمالی

شانس انتخاب: کم تا متوسط

چه کسانی او را می‌خواهند: شرایط برگم شبیه سارا سندرز بوده و انتخاب او نه چیزی به ترامپ می‌افزاید و نه شانس او را در انتخابات ریاست‌جمهوری کم می‌کند. در مجموع این فرماندار نظر قطعی درباره هیچ یک از موضوعات حساس نداده و جامعه امروز آمریکا، رغبتی به افرادی که موضع سیاسی مشخص نمی‌گیرند، نشان نمی‌دهند.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
تیم اسکات

سابقه سیاسی: سناتور ایالت کارولینای جنوبی

شانس انتخاب: کم تا متوسط

چه کسانی او را می‌خواهند: با توجه به اینکه بیش از هشتاد درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی به دموکرات‌ها رای می‌دهند، انتخاب اسکات کمک چندانی به جذب سیاه‌پوستان به تیم ترامپ نخواهد کرد. هیچ شور و هیجانی پشت انتخاب اسکات نیست و فقط عده‌ای از جمهوری‌خواهان همسو با سیستم، در تعدادی از مصاحبه‌ها گفته‌اند که آن‌ها پیشنهاد این فرد را به ترامپ داده‌اند.

نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه می‌شود؟
کریستی نوم

سابقه سیاسی: فرماندار ایالت داکوتای جنوبی

شانس انتخاب: بسیار کم

چه کسانی او را می‌خواهند: اگر سه ماه پیش این گزارش نوشته می‌شد این زن در صدر فهرست قرار می‌گرفت. کریستی نوم تقریباً تمامی پیش‌نیاز‌های ترامپ را دارد: او با توجه به عدم پیاده‌سازی پروتکل‌های کرونا، به مقبولیت نزد جماعت MAGA رسید؛ این فرماندار مخالف سرسخت WOKE و سیاست‌های چپ‌گرایانه است، اما کریستی نوم یک‌شبه از عرش به فرش خورد.

کریستی نوم برای اینکه شانس خود را برای معاونت بیشتر کند، تصمیم به انتشار کتابی با جزئیاتی گرفت که به شدت به ضرر وی تمام شد؛ او در این کتاب اشاره به کشتن توله سگ خود کرد. نوم نوشته است: «این سگ، مرغ‌های همسایه را کشته بود و غیر قابل بود؛ بنابراین مجبور شدم تا او را بکشم.»

همین مسئله به چنان «رسوایی» بزرگی تبدیل شد که نه تنها شانس او را در جای‌گرفتن در بلیت ترامپ نابود کرد، بلکه ممکن است در کل از عرصه سیاست پس از پایان دوره فرمانداری خود، کناره‌گیری کند. به نقل از رسانه‌ها، کمتر نمونه‌ای در تاریخ وجود داشته است که یک فرد، آینده سیاسی خود را با چنین سرعتی نابود کند.

البته نام‌های دیگری نظیر بن‌کارسون نیز شنیده می‌شود و از ترامپ بعید نیست که فردی را که هیچ کس فکر آن را نمی‌کرد، انتخاب کند.

در پایان باید گفت که اگر مردم تعیین‌کننده انتخابات هستند، مهم نیست که فرد مورد نظر جمهوری‌خواهان همسو با سیستم، سرمایه‌داران و اربابان جهانی WEF کیست؛ اما اگر نتیجه انتخابات در دستان میلیاردر‌ها قرار گیرد، دو مسئله مطرح می‌شود: عده‌ای از صاحب نظران سیاسی همسو با جماعت MAGA معتقدند که اگر ترامپ فردی نظیر جی‌دی ونس را انتخاب کند، خود را از بابت سوء قصد و استیضاح بیمه می‌کند؛ اما اگر فردی نظیر نیکی هیلی یا تام کاتن را برگزیند، شاید شانس پیروزی در انتخابات را افزایش دهد، اما با احتمال فراوان پایان ریاست‌جمهوری خود را در سال ۲۰۲۹ نخواهد دید.

بخشی از پاسخ سوال «چه کسی پیروز انتخابات ۲۰۲۴ خواهد شد؟» در انتخاب ترامپ برای معاونت خود نهفته است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟ title
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیک‌های بی‌وقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار می‌کند.
ساعت 450 میلیون تومانی نیما شعبان نژاد title
عکسی از نیما شعبان نژاد با ساعت 450 میلیون تومانی منتشر شد.
رقم عجیب بدهی خواننده معروف پیش از مرگ title
پرونده قضایی توسط مجریان دارایی مایکل جکسون برخی از کامل‌ترین جزئیات را در مورد مشکلات مالی فاش کرده که این خواننده برنده ۱۳ جایزه گرمی در زمان مرگ با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.
همستر کامبت رکورد گینس می‌زند؟ title
بازی تلگرامی همستر کامبت مدعی است سومین اپلیکیشنی در تاریخ است که به سرعت به ۱۵۰ میلیون کاربر دست یافته است.
دستگیری شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران title
شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران دستگیر شد.
حضور داوود میرباقری، کمال تبریزی، داریوش ارجمند و مهران رجبی پای صندوق رای title
تعدادی از هنرمندان با حضور در شعبه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به داخل صندوق انداختند.
مسعود بهنود هم رای داد؟ title
تحلیلگر مسائل سیاسی، با باز نشر یادداشتی توییتری، از رأی دادن خود به پزشکیان خبر داد.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.