کد خبر: ۴۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

قالیباف: شعار من در این انتخابات «خدمت و پیشرفت» است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شهر‌های موشکی در زیرزمین یکی از شاهکار‌های فنی‌مهندسی و مدیریتی بود که در آن دوره اتفاق افتاد، گفت: بنده معتقد به تحول هستم و در هر مسئولیتی که بودم این نگاه حکم فرما بود.

مخاطب ۲۴- محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز دوشنبه (۲۱ خرداد) در برنامه صف اول که با تاخیر بر روی آنتن رفت، با بیان اینکه شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت» است. اظهار داشت: امروز مردم یک شناخت نسبی از بنده دارند و سعی کردم در هر جایگاه و خدمتی بودم با مردم در ارتباط باشم مثلا در نیروی انتظامی و شهرداری این رویه اتفاق افتاد؛ مثلا مدت کار بنده در شهرداری ۱۲ سال بود که این مدت در سابقه شهرداری تهران بی سابقه بود.
وی با بیان اینکه شهر‌های موشکی در زیرزمین یکی از شاهکار‌های فنی‌مهندسی و مدیریتی بود که در آن دوره اتفاق افتاد، افزود: بنده معتقد به تحول هستم و در هر مسئولیتی که بودم این نگاه حکم فرما بود؛ مثلاً در زمانی که در نیروی هوایی سپاه حضور داشتم نگاه بنده به این نیرو تحولی بود و در آن زمان از دانش و علم دانشگاه‌ها را در آن جا استفاده کردم که نتیجه آن امروز جزو ۵ قدرت برتر موشکی شدیم. یا در ایجاد شهر‌های زیر زمینی موشک‌ها که کار سختی بود در زمان بنده اتفاق افتاد که نتیجه آن را در عملیات وعده صادق مشاهده کردیم که از تک تک نقاط کشور از جنوب تا شمال موشک‌هایی شلیک شد که این توسعه تا به امروز توسط افراد دیگر ادامه پیدا کرده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور در نیروز انتظامی، گفت: تحول را می‌توان در این نیرو مشاهده کرد. در زمانی که حضور داشتنم توانستم پلیس را ساماندهی کنم تا راحت در دسترس مردم قرار بگیرد و همچنین نظارت بر پلیس اتفاق افتاد که این باعث کارآمدی نیروی انتظامی کشور شد.

۴۶ قالیباف با اشاره به حضور ۱۲ ساله در شهرداری تهران، تصریح کرد: قریب به نصف زیرساخت‌های شهر تهران در این ۱۲ سال حضور بنده اتفاق افتاد به اندازه مجموع زیر ساخت‌های ایجاد شده در سال‌های گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مردمی سازی شعار نیست و حقیقت و واقعیت است، گفت:حرف ما در مجلس این بود که اقتصاد با رویکرد اقتصاد مردمی پویا و مقاوم می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه شعارش در انتخابات «خدمت و پیشرفت» است، گفت: البته این فقط شعار نیست؛ سابقه ام نشان می‌دهد که هر آن چه وعده دادم را عمل کردم.

وی در توضیح علت نام گذاری این شعار گفت: ما در حوزه اقتصادی مشکلات داریم و باید کار‌های کوتاه مدت برای مردم انجام دهیم. مشکلات جدی در حوزه معیشتی، آب رسانی و سلامت است و برخی از مردم قدرت خرید کالا‌ها را ندارند و باید تحت عنوان «خدمت» این موضوعات را دنبال کرده تا مردم به آسایش نسبی برسند به خصوص آن‌هایی که در فقر مطلق به سر می‌برند.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید برخی از مشکلات ریشه‌ای حل شود، گفت: کی قرار است تورم و گرانی و نوسانات و عدم ثبات در اقتصاد حل شود؟ حل این موارد با رسیدن به پیشرفت است که برای آن به دنبال سرمایه گذاری و تولید ثروت هستیم؛ بپذیریم در یک دهه گذشته متوسط سالانه رشد اقتصادی یک درصد بوده است؛ لذا باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم که آن وقت قادر به توجه به این مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: اگر تولید ثروت و رشد اقتصادی با عدالت و توام نباشد، ممکن است دوباره مشکلات سخت تری را درست کند لذا شعارمان «دولت خدمت و پیشرفت» با محوریت برنامه هفتم پیشرفت کشور است.

قالیباف در آسیب شناسی از روابط بین قوا گفت: در قانون اساسی تفکیک قوا آمده و بند ۷ اصل ۱۱۰ قانون اساسی به هماهنگی بین قوا اشاره دارد. پس هماهنگی و نشست‌ها در سطح سران قوا ضروری است که این نشست‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تعامل بین قوا گفت: قانون را مجلس می‌نویسد و اجرا با دولت است، در قوه قضاییه نیز نظارت بر اجرا با سازمان بازرسی کل کشور است. هماهنگی سران قوا فرصتی برای درک متقابل بین مسائل ایجاد می‌کند.

وی گفت: اگر کار با هماهنگی و همدلی انجام نشود هم افزایی لازم به وجود نمی‌آید در نتیجه مدیران خیلی نمی‌توانند خلاقیت لازم را داشته باشند و برخی مدیران شجاعت خود را از دست می‌دهند. البته باید تعامل در کنار رعایت تفکیک قوا باشد تا مردم به عنوان ذی نفع نهایی منفعت نهایی را ببرند.

قالیباف درباره علت کندی در نظام دیوان سالاری گفت: هر مجموعه و سازمان و در کلان آن، دولت را نمی‌توان شعاری اداره کرد؛ ۴۵ سال از انقلاب اسلامی گذشته و من کارنامه‌ای دارم و اگر مردم من را قضاوت می‌کنند می‌پرسند در پلیس و شهرداری چه چیزی تحویل دادی؛ پس وقتی شعارم را «خدمت و پیشرفت» می‌گویم، باید بلافاصله کارنامه ام را ارائه کنم. پس اگر شعار می‌دهیم باید کارنامه را هم ارائه کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ما در کشورمان سه قوه نداریم و چهار قوه یعنی دیوان سالاری داریم، توضیح داد: در داخل سیستم قانون به درستی اجرا نمی‌شود، چون قوه دیوان سالاری بر سه قوه دیگر سوار است؛ در نتیجه برنامه خوب نوشته و تصمیم خوب می‌گیریم، اما خروجی ندارد و این به معنای شعار دادن و برنامه دادن و کار نکردن است.

قالیباف ادامه داد: دیگر سیستم سلسله مراتبی جوابگو نیست و باید سیستم‌ها شبکه‌ای و هوشمند باشند و همه در سامانه‌ها شکل گیرد؛ در شهرداری تهران بیش از ۲۰۰ سامانه داشتیم و دیگر ۸ ساعت کار نیست و مردم ۲۴ ساعته خدمات می‌گیرند که نتیجه آن شفافیت است.

وی افزود: اگر احساس کردیم در اتاق‌ها نشسته و شایسته گزینی و شایسته پروری نکنیم، تحول رخ نمی‌دهد. باید هنر داشته و از تخصص و علم و دنیای جدید استفاده کنیم. در این صورت با کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی و شفافیت، فساد کمتر می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه ۸۵ درصد اقتصاد دولتی است که منافع خود را دنبال می‌کند، گفت: وقتی مبارزه با فساد رخ می‌دهد که دیوان سالاری و تعارض منافع نباشد و در این صورت همه چیز شفاف می‌شود؛ لذا بزرگ‌ترین فساد در کشور ناکارآمدی است و دیوان سالاری و فساد و ضعف در اقتصاد در این جا رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما که خودمان را در معرض رای می‌گذاریم، مردم گذشته و کارنامه ما را نگاه کنند؛ ممکن است سخنرانی و طرح خوب بدهیم، اما آیا در ۴۵ سال گذشته برنامه خود را اجرا کردیم که مردم براساس آن ارزیابی کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هوشمند سازی مهمترین بخشی است که از گلوگاه‌های فساد جلوگیری می‌کند، گفت: در انتخابات‌ها به مردمی عزیزی که کمک می‌کنند قول می‌دهم که اگر تلاشی کردید که مسئولیت گذاشتید من در این مسئولیت کار را درست انجام دهم قول سمت به کسانی که با من بودند نمی‌دهم.

قالیباف تاکید کرد: من خیلی وقت‌ها در شهرداری افرادی بودند که شاید از نظر گرایش سیاسی با من نبودند آن‌ها را به کار گرفتم. بنده‌ای که ۲۰ ساله فرمانده تیپ شدم چطور می‌توانم فرصت را از جوان متبکر و خلاق بگیرم و از آن‌ها استفاده نکنم. ارث نیست که سهیمه بدهیم.

وی افزود: بدون مشورت و خرد جمعی تصمیمی نمی‌گیریم و این نگاه را دنبال می‌کنم. کشور در شرایطی است و حادثه تلخی پیش آمد. اولویت‌مان این است که در اداره دولت شوک به مجموعه وارد نکنم و اگر قرار است اصلاحات انجام شود، مبنای ما کارامدی است و اگر کارآمد بودند کار را با آن‌ها ادامه می‌دهیم.

قالیباف ادامه داد: در هیچ جا در مدیریت من ندیدید که خودم را به مردم پاسخگو ندانم. بدون شک پاسخگوی وعده هایم خواهم بود. مطالبه من از رسانه ملی و رسانه‌ها این است که من را رصد کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان بیان داشت: با شهید رئیسی رفیق بودم. از قبل ار انقلاب سال ۵۶ باهم‌اشنا و رفیق شدیم و این دوستی و‌رفاقت تا لحظه شهادت بود. در دهه ۹۰ همکار نزدیک شدیم و شهید رئیسی خستگی ناپذیری، تلاش، پرکاری و روحیه باز و مردی تراز کارگزار انقلاب اسلامی بود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
قدردان و قدرشناس باشیم! title
‏در جنگل کامرون، شامپانزه‌ای از دست‌های عکاس فرانسوی کمک گرفت تا آب بنوشد و برای قدردانی، دست‌های او را شست.
عکسی که جهانی شد! title
عکسی در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که میلیون‌ها بار دیده شد.
گل به خودی خنده‌دار ترکیه! title
گل دوم پرتغال به ترکیه توسط سامت آکایدین مدافع ترکیه به عجیب ترین شکل ممکن به ثمر رسید.
بررسی پیشرفته‌ترین جنگنده‌های آمریکا title
F-۱۶ Fighting Falcon و F-۲۲ Raptor چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
چرا پزشکیان دوباره ازدواج نکرد؟ title
مسعود پزشکیان نامزد تائید صلاحیت شده در چهاردهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری اسلامی ایران است که نامش با جهشی چشم‌گیر در گوگل در صدر لیست نامزد‌ها قرار دارد. برای بسیاری از افراد آشنایی با زندگی خصوصی کاندیدا‌های ریاست جمهوری جالب است.
کنسرت عجیب علیرضا قربانی در ۵۰ متری تخت جمشید! title
کنسرت علیرضا قربانی قرار است در فاصله ۵۰ متری تخت‌گاه تخت‌جمشید برگزار شود. علیرضا عسگری‌چاهوردی می‌گوید: به دلیل آنکه برنامه‌ریزی‌های کنسرت از قبل انجام شده بود امکان اینکه کنسرت در پردیس تخت‌جمشید و پارکینگ ستاره برگزار شود، فراهم نشد، اما اگر صدا‌ی باند‌ها به‌سمت تخت‌گاه منعکس شود در لحظه موسیقی را متوقف خواهیم کرد.
زنگ خطر برای کاربران همستر کامبت چیست؟ title
زنگ خطر برای کاربران همستر کامبت به صدا درآمد.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.