کد خبر: ۴۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۶

۱۰ راهکار تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند

کسب‌وکارهایی که از قدیم و یا به تازگی پا در عرصه تبلیغات گذاشته‌اند، همواره سعی داشته‌اند تا مردم را از برند خود آگاه کنند. با این کار کسب‌وکارشان به درستی شناخته می‌شود و افراد زیادی با آن آشنا می‌شوند. به همین دلیل همه آن‌ها باید راه‌های افزایش آگاهی از برند خود را بدانند و بر اساس آن عمل کنند.

آگاهی از برند یعنی شما بتوانید به کمک روش‌هایی کارساز و درست، برند خود را به درستی به دیگران معرفی کنید. نتیجه این کار به اعتماد سازی و فروش بیشتر شما منجر می‌شود.

در بحث آگاهی از برند انواع تبلیغات می‌توانند به شما کمک کنند. زیرا بخش زیادی از آگاهی افراد از شما، به کمک تبلیغات میسر است. بیایید با مهم‌ترین این روش‌ها آشنا شویم.

راهنمای جامع افزایش آگاهی از برند

برای اینکه بتوانید برند خود را به دیگران معرفی کنید، راهکارهای مختلفی پیش روی شما قرار دارد. در ادامه این موارد را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانید در نهایت به نتیجه خوبی برسید.

برنامه‌های جذاب تولید کنید

اصلی‌ترین چیزی که از هر برندی به جای می‌ماند و افراد آن را می‌بینند، محتوای تولید شده است. وقتی قرار است محصول و یا خدمتی را به مشتری ارائه کنید، باید درباره آن محتوای مناسبی بسازید و آن را معرفی کنید. بهترین راه برای معرفی محصول، محتواهای جذابی است که می‌توانید بسازید. بهتر است محتوایی بسازید که امضای برند شما در آن باشد و مشخص باشد این تبلیغات و تولید محتوا مخصوص شماست. با این کار برند شما به تولید محتوای خاصی شناخته می‌شود و هرجا تبلیغات شما دیده شود، افراد زیادی می‌دانند که این تبلیغ مخصوص برند شماست.

برای مثال ممکن است شما همراه معرفی محصول خود، موزیک‌هایی مرتبط پخش کنید. یا از کاراکتر خاصی در پست‌های خود استفاده کنید.

از تبلیغات گوگل استفاده کنید

یکی از راه‌های تبلیغات پر بازده استفاده از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز است. شما با پرداخت هزینه‌هایی به گوگل، به ازای هر کلیک کاربرها، سایت شما در نتایج بالای سرچ گوگل قرار می‌گیرد. با این کار برند شما سریع‌تر شناخته می‌شود و می‌توانید بهتر از قبل دیده شوید. وقتی سایت شما در نتایج نخست قرار بگیرد، نشان‌دهنده اعتبار شماست. پس اعتماد مردم هم به شما جلب می‌شود و در نهایت آگاهی از برند شما بالا رفته است.

با همکاران خود ارتباط دقیقی برقرار کنید

هر کسب‌وکاری باید رقبای خود را بشناسد و آن‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف تحلیل کند. اینکه رقبا چه کارهایی می‌کنند، در چه زمینه‌هایی موفق هستند، چگونه به فروش بیشتر رسیده‌اند و یا چه چیزهایی باعث شکست آن‌ها شده است، همگی می‌تواند به افزایش تجربه شما نیز کمک کند. در عین حال و در کنار تحلیل رقبا، باید سعی کنید با آن‌ها تعامل مثبتی نیز داشته باشید. آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، به پست‌ها و استوری‌های‌شان ری اکشن نشان دهید و تعامل خود را حفظ کنید. با این کار شما توانسته‌اید افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند را بشناسید و با دنیای آن‌ها آشنا شوید. سپس همه مردمی که آن‌ها را دنبال می‌کردند شما را نیز خواهند شناخت و به مرور از شما خرید می‌کنند. مجموعه این فعالیت‌ها به شناخت برند شما و فروش بیشترتان کمک می‌کند.

۱۰ راهکار تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند

تبلیغات حضوری انجام دهید

یکی از راه‌های افزایش شناخت برند این است که به صورت حضوری و یا فیزیکی تبلیغ کنید. حتما شما هم درخیابان و اتوبان‌های مختلف بیلبوردهایی را دیده‌اید که با یک سوال و یا طرح یک چالش شروع شده‌اند. افرادی که این تبلیغات را می‌بینند، در ذهن‌شان سوال پیش می‌آید که این تبلیغ برای چه سازمانی است. بعد از مدتی که هویت برند مشخص شد، این تبلیغ همیشه در ذهن افراد می‌ماند. نمونه‌هایی از این تبلیغات را می‌توان روی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز مشاهده کرد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از اصلی‌ترین راه‌هایی که به شما برای آگاهی از برند کمک می‌کند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. این روزها بیشتر مردم گوشی هوشمند دارند و از اپلیکیشن‌های مختلف نیز استفاده می‌کنند. پس به عنوان یک برند حرفه‌ای باید در این شبکه‌ها حضور فعال داشته باشید و خود را تبلیغ کنید. بهتر است رقبای خود را نیز در این شبکه‌ها دنبال کنید تا از طریق تعامل با آن‌ها، بیشتر شناخته شوید.

پیامک تبلیغاتی ارسال کنید

اس ام اس از زمانی که گوشی تلفن همراه اختراع شد، همراه ارتباطی خوبی برای انسان‌ها بود. این قابلیت این روزها نیز همچنان بسیار پر طرفدار است و حالت تبلیغاتی نیز به خود گرفته است. بسیاری از برندها برای ارتباط با مشتری از پیامک‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. همه ما تجربه این را داشته‌ایم که در طول روز اس ام اس های تبلیغاتی مختلفی برای ما ارسال شده است. اگر به دنبال روشی برای ارتباط سریع و ارزان هستید، بازاریابی پیامکی پیشنهاد مناسبی برای شماست. برای ارسال این پیامک‌ها باید یک پنل اس ام اس خریداری کنید. پنل در اصل یک نرم‌افزار تحت وب است که به شما در ارسال پیامک‌های انبوه و تکی یاری می‌رساند. به کمک پنل به راحتی می‌توانید تبلیغات خود را به روش‌های گوناگونی به دست مشتری‌های جدید برسانید.

ارسال انبوه، ارسال‌های زماندار، ارسال براساس کدپستی ایرانسل و همراه اول، ارسال به بانک شماره‌ها، ارسال به کمک نقشه، ارسال از طریق دکل‌های مخابراتی ایرانسل و... برخی از قابلیت‌های پنل پیامکی است. نکته بسیار مهم این است که هزینه تبلیغات در این روش بسیار پایین‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی است. برای شروع بازاریابی پیامکی می‌توانید وارد وبسایت ملی پیامک شوید و با خرید یک پنل حرفه‌ای، تبلیغات خود را شروع کنید.

۱۰ راهکار تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند

پادکست بسازید

این روزها پادکست‌ها طرفداران زیادی دارند. اگر می‌توانید برای کسب‌وکار خود یک پادکست بسازید و به این طریق خود را معرفی کنید. البته می‌توانید به عنوان اسپانسر یک اپیزود از پادکستی که متناسب با کسب‌وکار شماست نیز عمل کنید تا به این ترتیب به مخاطبان هدف خود معرفی شوید.

کمپین‌های تبلیغاتی برگزار کنید

برای افزایش آگاهی از برند، یک کمپین خوب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کارساز باشد. با این کار در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به خوبی دیده شوید و مخاطبان زیادی را جذب کنید.

تبلیغات اینفلوئنسری

برای اینکه به صورت هدفمند به مشتری‌های جدید معرفی شوید، به سراغ اینفلوئنسرهایی بروید که در حوزه کاری شما فعال هستند و از آن‌ها بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند. با این کار روند اعتماد سازی نیز به سرعت انجام می‌شود و مخاطبان هدف خوبی پیدا می‌کنید.

داستان‌سرایی کنید

احتمالا برندهای مختلفی را دیده‌اید که برای هر محتوای خود داستانی جذاب و جالب ساخته‌اند. آن‌ها با این کار مخاطب را جذب محتوای اختصاصی خود می‌کنند و امضای خود را روی کارهای‌شان ثبت می‌کنند. به این صورت یک محتوای شخصی‌سازی شده که داستانی پشت آن قرار گرفته است، به عنوان داستان برند شما شناخته می‌شود.

سخن پایانی

آگاهی از برند راه‌حل‌های زیادی دارد که هر کسب‌وکار متناسب با نیاز و توانایی‌های خود باید بخشی از آن‌ها را انتخاب کند و شروع به تبلیغات کند. در این میان برندهایی پیروز خواهند بود که برنامه مدون و دقیقی برای تبلیغات گسترده داشته باشند. پس بهتر است هرچه زودتر بهترین روش‌ها را برای خود انتخاب کنید و از همین حالا شروع کنید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.