کد خبر: ۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
دختر تنیس باز ایران گفت: زمانی که از اهدافم حرف می زدم، عجیب و غریب با من رفتار می‌کردند اما الان وارد راه جدیدی شده‌ام که فقط نیاز به حمایت بیشتر دارم.

به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا، شاید پیش از این تنها خبری که از تنیس می‌شنیدیم، سقوط و صعود‌های تکرار شونده تیم ایران در مسابقات دیویس کاپ بود، اما در حال حاضر یک دختر ۱۷ ساله با تاریخ‌سازی‌های اخیر خود باعث شده در‌های جدیدی به روی تنیس ایران باز شود. قرار گرفتن بین ۱۰۰ بازیکن اول رنکینگ جوانان جهان و حضور در گرند اسلم جوانان استرالیا اتفاقات بی نظیری بود که این دختر تنیس باز رقم زد و اکنون دیگر نه تنها در ایران بلکه در جهان او را به عنوان یک تاریخ‌ساز می‌شناسند. البته او در آغاز راه قرار دارد و انتظار است که حمایت شود تا در‌های بسته دیگری را بر روی تنیس ایران باز کند.

 

رویای مشکات الزهرا



راه جدیدی را شروع کرده‌ام

مشکات الزهرا صفی در گفتگو با ایسنا درباره اینکه پرونده گرنداسلم استرالیا بسته شد و اکنون چه هدف‌های دیگری در ادامه سال ۲۰۲۲ دارد، بیان کرد: هدف من بازی کردن در سه گرند اسلم دیگر سال است. همچنین در نظر دارم در مسابقات بین المللی دیگری (J ۱ و J ۲) بازی کنم تا جایگاه خود را در رنکینگ جهانی بهتر کنم و شانس بیشتری برای حضور در جدول اصلی مسابقات داشته باشم. ازطرفی چند ماه دیگر می‌خواهم وارد مسابقات رده بزرگسالان شوم. این یک راه جدید برای من است که امیدوارم این راه برایم ادامه دار باشد. * حمایت بیشتری نیاز دارم

او در پاسخ به این پرسش که برای رسیدن به هدف‌هایی که دارد، روی حمایت‌ها هم حساب کرده است؟ تصریح کرد: امیدوارم در این راه حمایت بیشتر مسئولان را داشته باشم و اسپانسر‌های بیشتری پیدا شوند، چون تا قبل از اینکه وارد گرند اسلم شوم تمام هزینه هایم را خانواده ام پرداخت می‌کرد. از گرند اسلم، کمیته ملی المپیک، فدراسیون و باشگاهم کمکم می‌کنند، اما من نیاز به حمایت بیشتر دارم و شاید با این کمک‌ها نتوانم مسابقات زیادی را شرکت کنم و باید دنبال اسپانسر بزرگی باشم.

* ورزش حرفه‌ای چارچوب‌های خاص خود را دارد

دختر تنیس باز ایران در پاسخ به این پرسش که حضور در ورزش حرفه‌ای چقدر زندگی او را متفاوت از هم سالان خود کرده است؟ گفت: من از سن هشت سالگی تنیس را شروع کردم. ورود به ورزش حرفه‌ای چارچوب‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد. برای همه مسائل حتی خوابیدن، باید برنامه ریزی منظمی داشت تا بازیکن بتواند نتیجه کار خود را در طول سالیان دراز بگیرد. من برای رسیدن به شرایطی که الان دارم پروسه ۸ تا ۹ سال را پشت سرگذاشتم و برنامه ریزی بسیار دقیقی داشتم. از طرفی من در کنار ورزش حرفه ای، درس هم می‌خواهم و اکنون در سال آخر دبیرستان هستیم و تلاش می‌کنم در کنار تنیس، درسم را هم ادامه دهم. * مربی‌ام تجربیات خوبی را به من منتقل کرد

صفی در مورد اینکه با مربی اهل کرواسی تمرین می‌کند و چقدر این فرد در تغییر سبک تنیس او موثر بوده است، تاکید کرد: حدود سه سال است با مربیانی از کرواسی تمرین می‌کنم که سابقه حضور در گرند اسلم‌ها را دارند و رنکینگ خودشان هم زیر ۱۰۰ جهان بود. از این رو توانستند خیلی به من کمک کنند و تجربیات خوبی را به من من منتقل کرده اند. در این سال‌ها در مسابقات بین المللی زیادی شرکت کردم. در سال ۲۰۲۱، در ۱۲ مسابقه بین المللی شرکت کردم که در ۷ مسابقه فینالیست شدم و شش عنوان قهرمانی به دست آوردم.

* وقتی حرف از گرند اسلم می‌زدم، عجیب و غریب رفتار می‌کردند

او در پاسخ به این پرسش که رسیدن به هدف چه حسی دارد، گفت: من زمانی که متوجه شدم اصلا گرند اسلم چیست، به آن به شکل هدف نگاه کردم. البته بقیه وقتی متوجه شدند که هدف من چیست عجیب و غریب رفتار کردند و آن را ناممکن می‌دانستند. خدا را شکر با تلاش و پشتکار خودم و حمایت خانواده ام و کمک‌های باشگاهم و فدراسیون این اتفاق خوب را رقم زدم.

او ادامه داد: حضور در جدول اصلی گرند اسلم یک تاریخ سازی بزرگ برای ورزش ایران یک اتفاق خوب برای زندگی حرفه‌ای خودم بود. الان می‌توانم این را بهتر توضیح بدهم که شرکت در گرند اسلم در رشته تنیس خیلی مهم است. من توانستم به آن برسم و در کنار بازیکنان مطرح جهان باشم و بازی آن‌ها را از نزدیک ببینم. امیدوارم سطح تنیس بیشتر از این بالا برود و سال‌های بعد چند بازیکن از ایران داشته باشیم که در این رویداد شرکت می‌کنند. * الگو‌های جهانی صفی در تنیس

صفی در پاسخ به این پرسش که در تنیس بازیکنان مطرحی وجود دارند و نحوه بازی کدام از آن‌ها مورد توجه او است؟ تاکید کرد: نحوه بازی رافائل نادال از کودکی من را به تنیس علاقه‌مند کرد. در زنان هم سیمونا هالپ که جنگنده و دونده است و من از این خصوصیات بازی‌اش، الگو برداری کرده‌ام.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش title
امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد و حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.