مخاطب۲۴ اخبار و تحلیل های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانهروز در اختیار شما قرار میدهد
مرتب دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی نمایید. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویید.
مردم از فیلترینگ عبور کردند، ولی دولت هنوز قانون تصویب نکرد!
براساس گزارش اندیشکده حکمرانی شریف سیاست محدودسازی پیامرسانها و شبکههای اجتماعی خارجی با قریب ۵۸٫۴ درصد عدم رضایت در اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ناموفق بوده است.
مخاطب۲۴- گزارش توصیفی-تحلیلی «اینترنت از نگاه مردم» توسط اندیشکده حکمرانی شریف بهتازگی منتشر شده است. بر اساس دادههای این گزارش، «سیاست محدودسازی پیامرسانها و شبکههای اجتماعی خارجی با قریب ۵۸٫۴ درصد عدم رضایت در اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ناموفق بوده است»
این گزارش در خصوص میزان استفاده از انواع پیامرسانهای داخلی و خارجی به این یافته رسیده است که ۲۰ درصد از کاربران فقط از پیامرسان داخلی، ۲۲ درصد فقط از پیامرسان خارجی و ۵۷ درصد از آنها از هر دو پیامرسان داخلی و خارجی استفاده میکنند. یعنی ۷۹ درصد از کاربران همچنان از پیامرسانهای خارجی استفاده میکنند.
شرکتکنندگان در این نظرسنجی درباره دغدغههایشان برای استفاده از پیامرسانها و شبکههای اجتماعی ایرانی نیز گفتهاند که «کیفیت پایین خدمات» (۲۱ درصد) و «دسترسی به اطلاعات شخصی» (۱۴.۱ درصد) باعث نگرانیشان میشود.
تا قبل از تشدید محدودیتهای اینترنتی در نیمه سال ۱۴۰۱ میزان استفاده از VPN در جامعه ۲۷٫۲ درصد بوده که این میزان در شهریور ۱۴۰۲ به ۶۰٫۳ درصد و در اسفند ۱۴۰۲ به ۶۶.۸ درصد رسیده است.
۱۴ درصد از شرکتکنندگان در این نظرسنجی گفتهاند اصلا از فیلترشکن استفاده نمیکنند. ۲۶٫۴ درصد کمتر از دو ساعت در روز، ۳۵٫۸ درصد روزانه دو تا ۶ ساعت و ۲۱٫۴ درصد ۶ ساعت و بیشتر در روز از فیلترشکن استفاده میکنند.
۵۶٫۴ درصد از افرادی که از فیلترشکن استفاده میکنند از قطعیهای مکرر ناراضی هستند. ۵۲ درصد از سرعت پایین فیلترشکن و ۱۹٫۹ درصد از تبلیغات ناخواسته ناراضی هستند.
یافتههای گزارش نشان میدهد اگر هدف از فیلترینگ کاهش یا عدم استفاده از پلتفرمهای خارجی است، باید این سیاست را شکستخورده بدانیم، چون میزان استفاده از شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای خارجی پیش و پس از فیلترینگ کاهش چشمگیری نداشته است.
میزان استفاده از اینستاگرام پیش از فیلترینگ ۸۰٫۴ درصد بوده که در اسفند ۱۴۰۲، به ۷۴٫۵ درصد رسیده؛ یعنی میزان استفاده از این شبکه اجتماعی در این مدت فقط ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
تلگرام هم هرچند فیلتر شدنش به هفت سال قبل برمیگردد، اما پیش از مهر ماه سال ۱۴۰۱ و موج جدید محدودیتها ۷۸٫۲ درصد استفاده داشته که این میزان در اسفند سال گذشته به ۶۰ درصد رسیده است.
مهندس جعفرپور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درمجمع عمومی عادی سالیانه که روز پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۴ بهصورت الکترونیکی برگزار شد، با ارائه گزارشی جامع از وضعیت شرکت، به بررسی جایگاه مخابرات در بازار، افق تحول دیجیتال، ضرورت نوسازی زیرساختها، توسعه خدمات و بهینهسازی عملکرد پرداخت و گفت: تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامههای استراتژی مخابرات در آینده است.
پس از حدود ۲۰ سال، نشان افسانهای بنتلی دستخوش بازطراحی چشمگیری شده است. این تغییر تاریخی، تنها چهارمین تکامل بزرگ در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله این برند خاص محسوب میشود.