کد خبر: ۴۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

محصولات آرایشی و بهداشتی باید عاری از مواد سمی باشند

مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: اولویت سازمان در صدور پروانه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی عاری بودن از مواد مضر و ممنوعه در ترکیبات محصول است.
محصولات آرایشی و بهداشتی باید عاری از مواد سمی باشند

مخاطب ۲۴- محمود آل بویه، با تاکید بر اینکه کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی مهمترین شاخصه برای مصرف‌کنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است، افزود: سازمان غذا و دارو در سال‌های اخیر در این خصوص تلاش‌های زیادی به منظور کنترل کیفیت آن‌ها طرح ریزی کرده است.

وی ادامه داد: اگرچه وجوه نظارتی اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اصلی‌ترین وظیفه آن است، اما سیاست گذاری برای اتفاقات و رخداد‌های پیش برنده صنعت و حمایت از تولید کنندگان را هم در سر فصل برنامه‌های خود قرار داده است تا در محصولات آرایشی بهداشتی از فرآورده‌های پرمصرف در کشور ما محسوب می‌شوند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از معیار‌های کیفی در آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید

مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره اینکه سازمان غذا و دارو به‌عنوان متولی سلامت در کشور، نقش مؤثری در حفظ و ارتقای کیفیت و بررسی ایمنی محصولات آرایشی و بهداشتی دارد، افزود: ما در در حوزه آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همواره بر این مبنا حر کت کرده‌ایم که نخست محصولات آرایشی و بهداشتی عاری از مواد مضر و ممنوعه در ترکیب خود باشند و سپس اینکه پروسه تولید و ساخت این فرآورده‌ها از ضوابط کیفی لازم بهره‌مند باشد و بعدتر بازار مصرف معتبر و مطلوب در مورد آن‌ها وجود داشته باشد تا مصرف‌کنندگان دسترسی مناسبی به محصولات آرایشی و بهداشتی مورد تأیید داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های مصوب در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو، بر دور نگه داشتن بازار‌های مصرف از عرضه فرآورده‌های قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت تاکید دارد، گفت: معمولاً به گستردگی حوزه فراورده‌های آرایشی و بهداشتی در کشور توجه نمی‌شود در حالی که علاوه بر مباحث مالی، موضوع سلامت و اشتغال نیز در این حوزه فراگیر و به شدت رو به رشد، مطرح است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟ ‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟
قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدا در محل کار نه تنها بر تمرکز انسان تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شنوایی مانند وز وز گوش می شود، بلکه باعث افزایش استرس و فشار خون نیز می شود.
دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین
شیرینی نازک پسته‌ای یک نوع شیرینی اصیل قزوینی است که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرینی، کم شیرین بودن آن است که آن را تبدیل به یک شیرینی محبوب کرده است.
کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت
پس از اینکه کلیسای «سنت اومر» در فرانسه امروز طعمه حریق گسترده‌ای شد، سقف و بخش عظیمی از سازه این کلیسا فروریخت
فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد
امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ٢۶ بازیکن را برای دو دیدار برابر قرقیزستان و امارات به اردوی تیم دعوت کرد.
قتل پیرزن همسایه با ۳۵ ضربه چاقو در تهران قتل پیرزن همسایه با ۳۵ ضربه چاقو در تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: یک زن جوان، همسایه پیر خود را به خاطر سرقت طلاهایش، با ۳۵ ضربه چاقو در خیابان نبرد به قتل رساند.
صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی در مورد همسرش صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی در مورد همسرش
این گفته اکبر عبدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، که « همسرش از شیطنت‌های او چشم‌پوشی کرده و البته این شیطنت‌ها را حق طبیعی هر مردی می‌داند»، بازتاب وسیعی در میان مخاطبان فضای مجازی داشته و مورد انتقاد قرار گرفته است.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد