کد خبر: ۴۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.

مخاطب۲۴- حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز، دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳، برگزار شد، پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس را قرائت کرد.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

و الحمد للّه ربّ العالمین و صلّی اللّه علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز میشود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم میسایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم.

بیشتر بخوانید

هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را میرساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود، نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.

نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است، سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالش‌های سیاسی و رقابت‌های مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد، در اینجاست که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت (۱) ــ که اکنون سراسر کشور داغدار آنهاست ــ یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود، مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.

نکته‌ی آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرح‌های آبادانی به‌صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.

برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دل‌های مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداش‌های الهی در دنیاست و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهر‌های مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکر‌های پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند، رحمت و درود خدا بر آنان!

در پایان لازم میدانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، به‌ویژه رئیس (۲) پُرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم.

والسّلام‌علیکم‌ورحمةاللّه
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۴۰۳/۳/۶،

۱) اشاره به حادثه‌ی سقوط بالگرد حامل حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور) و همراهان وی که در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰ در نزدیکی ورزقان استان آذربایجان شرقی رخ داد و منجر به شهادت آن‌ها شد.
۲) آقای محمّدباقر قالیباف.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
گل به خودی خنده‌دار ترکیه! title
گل دوم پرتغال به ترکیه توسط سامت آکایدین مدافع ترکیه به عجیب ترین شکل ممکن به ثمر رسید.
بررسی پیشرفته‌ترین جنگنده‌های آمریکا title
F-۱۶ Fighting Falcon و F-۲۲ Raptor چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
چرا پزشکیان دوباره ازدواج نکرد؟ title
مسعود پزشکیان نامزد تائید صلاحیت شده در چهاردهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری اسلامی ایران است که نامش با جهشی چشم‌گیر در گوگل در صدر لیست نامزد‌ها قرار دارد. برای بسیاری از افراد آشنایی با زندگی خصوصی کاندیدا‌های ریاست جمهوری جالب است.
کنسرت عجیب علیرضا قربانی در ۵۰ متری تخت جمشید! title
کنسرت علیرضا قربانی قرار است در فاصله ۵۰ متری تخت‌گاه تخت‌جمشید برگزار شود. علیرضا عسگری‌چاهوردی می‌گوید: به دلیل آنکه برنامه‌ریزی‌های کنسرت از قبل انجام شده بود امکان اینکه کنسرت در پردیس تخت‌جمشید و پارکینگ ستاره برگزار شود، فراهم نشد، اما اگر صدا‌ی باند‌ها به‌سمت تخت‌گاه منعکس شود در لحظه موسیقی را متوقف خواهیم کرد.
زنگ خطر برای کاربران همستر کامبت چیست؟ title
زنگ خطر برای کاربران همستر کامبت به صدا درآمد.
سقوط چترباز در ارتفاعات کلیبر title
یک چترباز در ارتفاعات روستای اوزی شهرستان کلیبر دچار حادثه شد.
واتساپ بروزرسانی شد title
واتساپ تماس‌های تصویری را با افکت‌ها، پس‌زمینه‌ها و فیلتر‌های واقعیت‌افزوده متحول می‌کند.
برگزیده
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی