کد خبر: ۴۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
«چندشنبه با سینا» از بهمن ۱۳۹۷ در این شبکه پخش هفتگی خود را از سر گرفت. این برنامه بار‌ها با تعطیلی‌های موقتی در همین شبکه هم مواجه بوده، اما تعطیلی شب گذشته آن در شبکه MBC Persia سر و صدای زیادی به پا کرد، به ویژه که سینا، ولی الله قسمت جدید برنامه‌اش را در بستر اینترنت و در کانال یوتیوب خود منتشر نمود.

مخاطب ۲۴- ماهواره- «چندشنبه با سینا» از بهمن ۱۳۹۷ در این شبکه پخش هفتگی خود را از سر گرفت. این برنامه بار‌ها با تعطیلی‌های موقتی در همین شبکه هم مواجه بوده، اما تعطیلی شب گذشته آن در شبکه MBC Persia سر و صدای زیادی به پا کرد، به ویژه که سینا، ولی الله قسمت جدید برنامه‌اش را در بستر اینترنت و در کانال یوتیوب خود منتشر نمود.
شب گذشته بر خلاف روال قبلی پخش برنامه «چندشنبه با سینا»؛ شبکه ماهواره‌ای MBC Persia، از پخش قسمت جدید این برنامه خودداری کرد. «چندشنبه با سینا» با اجرای سینا، ولی الله، مجری پیشین صدا و سیما نزدیک ده سال است، در قالب چند آیتم طنز علیه موجودیت جمهوری اسلامی و شخصیت‌های برجسته نظام در حال تولید و پخش است.
سینا، ولی الله از سال ۹۲ و نخستین بار در شبکه ماهواره‌ای فارسی ۱ تولید و پخش این برنامه را شروع کرد، اما با تعطیلی این شبکه در سال ۹۵، «چندشنبه با سینا» را با اندکی تغییرات به رادیو جوان منتقل نمود. در سال ۹۷ او برای دومین بار برنامه خود را تعطیل کرد و سپس به استخدام شبکه MBC Persia درآمد.
«چندشنبه با سینا» از بهمن ۱۳۹۷ در این شبکه پخش هفتگی خود را از سر گرفت. این برنامه بار‌ها با تعطیلی‌های موقتی در همین شبکه هم مواجه بوده، اما تعطیلی شب گذشته آن در شبکه MBC Persia سر و صدای زیادی به پا کرد، به ویژه که سینا، ولی الله قسمت جدید برنامه‌اش را در بستر اینترنت و در کانال یوتیوب خود منتشر نمود.

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند، ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان، علت اصلی ممانعت شبکه ماهواره‌ای MBC Persia از پخش قسمت جدید این برنامه با سوژه به شهادت رسیدن رئیس جمهور جمهوری اسلامی و هیئت همراه او بوده است.

اما نقل قول موثقی از سوی سینا، ولی الله در این خصوص وجود ندارد. او در صفحات شخصی خود بدون اعلام چرایی این اتفاق، تنها به پخش اختصاصی قسمت جدید برنامه‌اش در یوتیوب شخصی خود اشاره کرده که اتفاقی بی‌سابقه در دوران پخش این برنامه در شبکه MBC Persia است.

البته لازم به ذکر است، ولی الله تا این لحظه گمانه‌زمانی‌ها و نقل‌قول‌ها از سوی خودش مبنی بر علت خودداری شبکه MBC Persia از پخش قسمت جدید «چندشنبه با سینا» را تکذیب یا رد نکرده است!

شبکه ماهواره‌ای MBC (مخفف عبارت Middle East Broadcasting Center) متعلق به شرکتی رسانه‌ای با همین نام است. «مرکز پخش خاورمیانه» یا به زبان عربی «مرکز تلفزیون الشرق الأوسط» یک گروه رسانه‌ای بزرگ است که بیش از ۳۰ سال است برای مخاطبان جهان عرب محتوا تولید می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت از حدود دو سال پیش که در دوبی فعال بود، به ریاض عربستان منتقل شده تا شفاف‌تر هویت عربستانی خود را به نمایش بگذارد.

روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان از سال ۹۴ و با طرح مسئله تعرض دو مامور عربستانی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده تیره و تار شد. پس از به شهادت رسیدن شیخ باقر النمر از مخالفان حکومت مرکزی عربستان که منجر به حمله جمعی از جوانان ایرانی به کنسولگری عربستان شده بود روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان به شکل رسمی قطع شد.

سال گذشته و با اقدامات ارزشمند شهید حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه ایران روابط دیپلماتیک میان ما و عربستان از سر گرفته شد. ظرف یک سال اخیر با وجود برخی کارشکنی‌ها از سوی عربستان، اما روابط میان دو کشور همچنان ادامه داشت و با حضور فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی و فرستاده ویژه ملک سلمان، پادشاه عربستان برای ادای احترام به پیکر شهید سیدابراهیم رئیسی، روابط میان ایران و عربستان وارد فاز جدی‌تری شده است.

با وجود این، به نظر می‌رسد شایعات و گمانه زنی‌ها درباره علت پخش نشدن برنامه شب گذشته سینا، ولی الله در شبکه عربستانی MBC Persia می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد، به ویژه که پیش از این و در پی توافق ایران و عربستان سعودی برای برقراری دوباره روابط در اسفند ۱۴۰۱، وال استریت ژورنال گزارش کرده بود عربستان سعودی پذیرفته است، پوشش انتقادی ایران در شبکه ایران اینترنشنال که توسط اهالی یک کسب وکار عربستانی تأمین مالی می‌شود را تعدیل کند.

حالا باید دید سینا، ولی الله مجری پیشین صدا و سیما ایران که از طریق اجرای برنامه «چند شنبه با سینا» امرار معاش می‌کند، پخش قسمت‌های بعدی برنامه خود را در چه بستری دنبال خواهد کرد؟ آیا او برای چندمین بار مجبور به کوچ است و یا میزبان جدیدی با توجه به تعطیلی شبکه من و تو نخواهد داشت و مجبور به تعطیلی برنامه معاند خود خواهد شد؟!

برچسب ها: ماهواره
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
فضیلت و اعمال عید قربان title
روز دهم ماه ذی‌الحجه و عید قربان روز عید و خوشحالی و سرور است، زیرا علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تاسی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.
ثروت بیل گیتس در کجا انباشته شده است؟ title
بیل گیتس، سرمایه‌گذار میلیاردر، ۸۷ درصد از سبد سهام (پرتفوی) ۴۵ میلیارد دلاری خود را تنها در پنج سهام در اختیار دارد.
عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی مجری مشهور تلویزیون title
پیمان طالبی، مجری مشهور تلویزیون عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد.
ستاره استقلال داماد شد title
مهاجم باتجربه استقلالی‌ها شنبه شب مراسم ازدواج خود را برگزار کرد.
عکس‌های عجیب از بدن شاهزاده خانم! title
پس از مدت ها، پرنسس بلغاری کالینا در انظار عمومی ظاهر شد و این عکس‌ها در سراسر جهان گشت.
همستر کابت مسبب مرگ یک نوجوان شد! title
پسر نوجوان روس هنگام بازی همستر کامبت جان باخت.
فیلم| پزشکیان در همایش مخصوص بانوان چه گفت؟ title
مداخله‌ای که به اسم نور انجام می‌شود انسان و افراد را به سمت نور می‌کشاند یا سیاهی؟ و زمانی که بلد نیستیم کسی را هدایت کنیم نباید این کار را انجام دهیم
برگزیده
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی
دیدار سید محمد خاتمی و پزشکیان title
حضور سید محمد خاتمی اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان در مراسم ختم دکتر میلی منفرد در مسجد نور.