کد خبر: ۴۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴

عارف و همتی نامزد احتمالی اصلاحات!

شنیده‌ها حاکی از این است که دو طیف سیاسی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فعالیت جدی خود را برای حضور در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری کلید زده‌اند.

مخاطب ۲۴- با پایان یافتن آیین تشییع و تدفین آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید و دیگر شهدای همراهش که در سانحه هفته گذشته بالگرد به شهادت رسیدند و با توجه به اینکه ستاد انتخابات کشور بازه دهم تا چهاردهم خرداد ماه را برای ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کرده است، فضای سیاسی کشور با شیب نسبتاً تندی به‌سمت انتخاباتی شدن حرکت می‌کند.
اخبار منتشرشده از نشست روز گذشته جبهه اصلاحات ایران به‌عنوان متولی فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی اصلاح‌طلبان حکایت از آن دارد که گردانندگان این جبهه سیاسی به‌خلاف انتخابات اسفند مجلس شورای اسلامی که در آن حداقل در ظاهر ماجرا شرکت فعال نکردند، این بار عزم خود را برای کنشگری انتخاباتی جزم کرده‌اند و به همین منظور جلسه فردای جبهه اصلاحات، صرفاً با دستور کار نحوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

کنار جبهه اصلاحات، برخی احزاب اصلاح‌طلب از جمله حزب ندای ایرانیان نیز فعالیت‌های انتخاباتی خود را به‌شکل رسمی کلید زده‌اند. به‌گفته سخنگوی حزب ندا، با نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری این حزب، مقرر شده است امشب (شنبه) جلسه فوق‌العاده مشترک شورای مرکزی و شعب استانی حزب برگزار شود تا درباره رویکرد‌ها و سیاست‌های حزب در قبال انتخابات ریاست‌جمهوری پیشِ‌رو بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید

در همین رابطه، شنیده‌های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که از میان کاندیدا‌های مطرح جریان اصلاحات، تاکنون حضور چهره‌هایی، چون محمدرضا عارف، عبدالناصر همتی محتمل به‌نظر می‌رسد.

همچنین برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که به‌خلاف گمانه‌زنی‌ها و نظرسنجی‌هایی که در روز‌های اخیر در فضای مجازی داغ شده است، محمدجواد ظریف و محمدجواد آذری جهرمی برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ندارند، اگرچه مشخص نیست طی روز‌های آتی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌ها از اردوگاه اعتدالیون نیز حکایت از آن دارد که علی لاریجانی نسبت به حضور در عرصه انتخابات این دوره بی‌رغبت نیست منتها در جلسه‌ای که با یکی از احزاب داشته، گویا کاندیداتوری خود از طرف این طیف را منوط به تحقق برخی شرط و شروط از سوی آن‌ها کرده است.

بر اساس زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر ماه برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مزایا و معایب جنگنده‌های اف ۱۶ برای اوکراین title
اضافه شدن جنگنده‌های اف-۱۶ چالش‌های لجستیکی مورد نیاز برای حفظ آمادگی نظامی اوکراین را پیچیده‌تر خواهد کرد.
تصویری از بازیگر لیسانسه‌ها در آمریکا title
تصاویری از تغییر چهره و تیپ بهنام تشکر بازیگر نقش «فرید» در سریال لیسانسه‌ها را بعد ۸ سال و در آمریکا خواهید دید.
مالک تلگرام با این خبر دل همستر باز‌ها را شاد کرد title
به زودی، تیم همستر توکن خود را بر روی TON عرضه خواهد کرد و مزایای بلاکچین را به صد‌ها میلیون نفر معرفی می‌کند.
چند عکس جدید از سریال سلمان فارسی title
سریال «سلمان فارسی» این روز‌ها در شاهرود به فیلمبرداری خودشان ادامه می‌دهند و تا پایان شهریورماه به شهرک غزالی برخواهند گشت.
دردسر جدید رونالدو در یورو ۲۰۲۴ title
کریستیانو رونالدو به تبلیغات غیررسمی یک برند در جریان دیدار تیم ‏ملی پرتغال با اسلوونی متهم شده و ممکن است از طرف یوفا ‏مجازات شود. ‏
حرف‌های تند و طوفانی علیرضا بیرانوند title
با اظهاراتی جنجالی در مورد جدایی از پرسپولیس صحبت کرد.
نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟ title
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیک‌های بی‌وقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار می‌کند.
برگزیده
پیام تبریک مقامات جهان به مسعود پزشکیان title
مسعود پزشکیان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که دیروز (جمعه پانزدهم تیرماه) برگزار شد، با کسب اکثریت آرا پیروز و نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.
مسعود پزشکیان، نهمین رئیس‌جمهور ایران شد title
در پایان شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، مسعود پزشکیان با کسب ۵۳.۷ درصد آرا رئیس دولت چهاردهم شد.
پورمحمدی در کجا رای داد؟ title
محمدباقر قالیباف، محسنی اژه ای، محمود واعظی و همسرش، حسین دهقان و آملی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم شرکت کردند.
رهبر انقلاب: مردم عزیزمان امروز بهترین را انتخاب کنند title
رهبر انقلاب گفتند: ان‌شاءالله مردم عزیزمان موفق شوند رای بدهند و بهترین را انتخاب کنند.
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.