window.addEventListener("load", (event) => { }); پرسش‌های صریح در باره سقوط بالگرد رئیسی | مخاطب۲۴
کد خبر: ۴۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
فضای مجازی این روز‌ها پر است از گمانه‌زنی‌های افراد، خبرگزاری‌ها، محافل سیاسی، عناصر فنی و حتی چند خلبان درباره این احتمال که حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور رئیسی و همراهان وی ناشی از یک توطئه خارجی بود.

مخاطب ۲۴- حادثه- هرچند اخبار اولیه در روز وقوع حادثه حکایت از نقش داشتن عوامل جوی در آن داشتند، ولی به تدریج گمانه‌زنی‌ها به سوی توطئه بودن متمایل شدند بطوری که رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران گروهی را مأمور بررسی حادثه کرد تا چگونگی آن را روشن کند.
این گروه هنوز نتیجه بررسی‌های خود را اعلام نکرده، ولی گمانه‌زنی‌های متمایل به توطئه بودن حادثه بقدری زیاد است که اکنون تمام ذهن‌ها به آن مشغول است.

طبعاً گزارشی که گروه بررسی‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان منتشر کند رسمیت خواهد داشت و قابل استناد خواهد بود، در عین حال افکار عمومی بشدت در حال پیگیری ماجراست و می‌خواهد به واقعیت پی ببرد. در چنین شرایطی برای جلوگیری از سوء‌استفاده بیگانگان که معمولاً فرصت را برای القاء خواسته‌های خود مغتنم می‌شمرند، باید منابع مطلع داخلی اطلاعات بیشتری در اختیار عموم قرار دهند و از این طریق راه را بر سوء‌استفاده‌های فرصت‌طلبان ببندند.

یکی از نکاتی که احتمال توطئه بودن ماجرای بالگرد حامل رئیس جمهور رئیسی و همراهان را پررنگ می‌کند محل وقوع حادثه است. این حادثه در نزدیکی مرز کشورمان با جمهوری آذربایجان رخ داده که رژیم صهیونیستی امکانات اطلاعاتی، مخابراتی و نظامی زیادی در آن مستقر کرده است. استقرار این امکانات در جدار مرزی جمهوری آذربایجان، امکان انجام هر توطئه‌ای در منطقه مرزی داخل کشورمان را به رژیم صهیونیستی می‌دهد. اینکه از سه بالگرد ایرانی در حال بازگشت از منطقه مرزی به سوی تبریز فقط بالگرد حامل رئیس جمهور دچار این حادثه شده، ضمن اینکه می‌تواند مرتبط بودن حادثه با عوامل جوی را منتفی کند، احتمال توطئه بودن را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید

یکی دیگر از نکاتی که در تقویت احتمالی توطئه بودن حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور رئیسی و همراهان مؤثر است اینست که بعضی از صاحبنظران فنی گفته‌اند ابتدا بالگرد در هوا منفجر شده و سپس سقوط کرده است. در این فرض، ماجرا می‌تواند ناشی از مداخلات بیرونی و یا درون بالگرد باشد که در هر دو صورت، موضوع با پیچیدگی مواجه است و قابل پیگیری می‌باشد.

فرض دیگر اینست که بالگرد به خاطر از کار افتادن تجهیزات راداری و ناوبری دچار اختلال شده و در اثر خارج شدن از کنترل، سقوط کرده است. در این فرض هم احتمال توطئه وجود دارد و تمام این موارد را می‌توان ناشی از عوامل بیرونی دانست.
ضمن تأکید مجدد بر اینکه آنچه رسمیت دارد و می‌تواند قابل اتکا باشد، گزارشی است که گروه بررسی‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح ارائه خواهد کرد، لازم می‌دانیم بر سه نکته تأکید کنیم.

اول اینکه این حادثه نشان داد تدبیرکنندگان امور سفر رئیس جمهور دچار ضعف اساسی بودند و نکات ایمنی زیادی را مورد توجه قرار ندادند. دوم اینکه ناوبری ما ضعیف است و اگر حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور ناشی از توطئه بودن باشد، این ضعف نیز در به وقوع پیوستن آن سهیم بوده است؛ و سوم اینکه در بخش تأمین امنیت در برابر توطئه‌های خارجی دچار ضعف شدید هستیم.

بنابراین، برطرف ساختن ضعف تدبیر، به‌روزرسانی امکانات ناوبری و تقویت امنیت ملی برای ضربه‌ناپذیر شدن در برابر دشمنان باید در دستور کار مسئولین نظام قرار گیرند و در این زمینه هیچگونه مسامحه‌ای جایز نیست.

برچسب ها: حادثه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
همستر کابت مسبب مرگ یک نوجوان شد! title
پسر نوجوان روس هنگام بازی همستر کامبت جان باخت.
فیلم| پزشکیان در همایش مخصوص بانوان چه گفت؟ title
مداخله‌ای که به اسم نور انجام می‌شود انسان و افراد را به سمت نور می‌کشاند یا سیاهی؟ و زمانی که بلد نیستیم کسی را هدایت کنیم نباید این کار را انجام دهیم
بازیگر زن سریال پدرسالار در ۸۵سالگی title
عکسی از آزیتا لاچینی در پیری را می‌بیند.
جداسازی مو‌فقیت‌آمیز سومین دوقلو‌های به‌هم‌چسبیده در شیراز title
سومین جراحی جداسازی دوقلو‌های به‌هم‌چسبیده در بیمارستان نمازی شیراز با موفقیت به پایان رسید.
شروین حاجی‌پور در فیلم جدید سعید روستایی بازی می‌کند؟ title
عکس‌های جدید شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه معروف «برای» و سعید روستایی، کارگردان سینما به همراه احسان نوروزی، مربی بدنسازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
بهنوش طباطبایی داور نخستین جشنواره فیلم کوتاه زندگی شد title
بهنوش طباطبایی همراه با سید رضا میرکریمی، مهرداد اسکویی، بهروز شعیبی و سعید پور اسماعیلی ترکیب هیات داوران نخستین جشنواره فیلم کوتاه «زندگی» را تشکیل می‌دهند.
داریوش هادی حجازی‌فر جایگزین افعی تهران می‌شود title
هادی حجازی‌فر با «داریوش» در مقام کارگردان و بازیگر با سریالی متفاوت و فضایی اجتماعی و خانوادگی به شبکه نمایش‌خانگی می‌آید.
برگزیده
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی
دیدار سید محمد خاتمی و پزشکیان title
حضور سید محمد خاتمی اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان در مراسم ختم دکتر میلی منفرد در مسجد نور.
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.