window.addEventListener("load", (event) => { }); آب آشامیدنی حاوی فلوراید برای جنین مادر خطرناک است | مخاطب۲۴
کد خبر: ۴۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
تحقیقات جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن جنین در معرض فلوراید موجود در آب آشامیدنی مادر باردار ممکن است احتمال بروز مشکلات جسمی و روانی در کودکان نوپا را افزایش دهد.

مخاطب ۲۴- سلامتی- «اشلی مالین»، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه فلوریدا، گفت: «یافته‌های ما قابل توجه است، با توجه به اینکه زنان در این مطالعه در معرض سطوح بسیار پایین فلوراید بودند.»

با این حال، هیچ کس نمی‌گوید که فلورایداسیون آب آشامیدنی باید متوقف شود.

مالین گفت: «افراد باردار احتمالاً باید آب تصفیه شده بنوشند.»

شهرداری‌های ایالات متحده در دهه ۱۹۴۰ شروع به افزودن فلوراید به منابع آب کردند، زیرا اثر ثابت شده آن در جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان است. در حال حاضر، حدود سه چهارم آمریکایی‌ها در آب لوله کشی خود فلوراید دارند.

بیشتر بخوانید

مالین و همکارانش خاطرنشان کردند، با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که نوشیدن آب حاوی فلوراید در دوران بارداری ممکن است بر جنین تأثیر بگذارد.

پژوهش جدید شامل ۲۲۹ جفت مادر و فرزند بود. ادرار هر مادر در طول سه ماهه سوم بارداری برای اندازه گیری سطح فلوراید نمونه برداری شد.

هنگامی که فرزندان این زنان به سن ۳ سالگی رسیدند، هر کدام با استفاده از چک لیست رفتار کودک پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند. چک لیست بر اساس گزارش والدین از عملکرد اجتماعی و عاطفی کودک نوپا است.

گروه مالین دریافتند کودکانی که در معرض ۰.۶۸ میلی گرم در لیتر فلوراید در رحم قرار گرفته بودند، ۱.۸۳ برابر بیشتر احتمال دارد مشکلات رفتاری از خود نشان دهند.

به طور خاص، این مسائل شامل شکایات فیزیکی مانند سردرد و معده، یا مشکلاتی مانند واکنش‌پذیری عاطفی، اضطراب و علائمی است که ممکن است با اوتیسم مرتبط باشد.

تیم مالین افزود: «این مطالعه هیچ ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض فلوراید جنین و سایر مسائل رفتاری مانند مشکلات توجه یا پرخاشگری پیدا نکرد.»

محققان خاطرنشان کردند که تاکنون هیچ دستورالعملی برای زنان وجود ندارد که آیا در دوران بارداری از مصرف فلوراید خودداری کنند یا خیر.

مالین در ادامه افزود: «هیچ فایده‌ای از خوردن فلوراید برای جنین وجود ندارد. با این حال، اکنون چندین مطالعه نشان می‌دهد ممکن است در آن زمان خطر بسیار قابل توجهی برای مغز در حال رشد وجود داشته باشد.»

تیم او تحقیقات آینده را در مورد اینکه چگونه قرار گرفتن در معرض فلوراید در دوران نوزادی ممکن است بر مغز در حال رشد تأثیر بگذارد، همراه با بررسی تغییرات منطقه‌ای در مواجهه با فلوراید و اثرات آن، برنامه ریزی می‌کند.

برچسب ها: سلامتی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
همستر کابت مسبب مرگ یک نوجوان شد! title
پسر نوجوان روس هنگام بازی همستر کامبت جان باخت.
فیلم| پزشکیان در همایش مخصوص بانوان چه گفت؟ title
مداخله‌ای که به اسم نور انجام می‌شود انسان و افراد را به سمت نور می‌کشاند یا سیاهی؟ و زمانی که بلد نیستیم کسی را هدایت کنیم نباید این کار را انجام دهیم
بازیگر زن سریال پدرسالار در ۸۵سالگی title
عکسی از آزیتا لاچینی در پیری را می‌بیند.
جداسازی مو‌فقیت‌آمیز سومین دوقلو‌های به‌هم‌چسبیده در شیراز title
سومین جراحی جداسازی دوقلو‌های به‌هم‌چسبیده در بیمارستان نمازی شیراز با موفقیت به پایان رسید.
شروین حاجی‌پور در فیلم جدید سعید روستایی بازی می‌کند؟ title
عکس‌های جدید شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه معروف «برای» و سعید روستایی، کارگردان سینما به همراه احسان نوروزی، مربی بدنسازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
بهنوش طباطبایی داور نخستین جشنواره فیلم کوتاه زندگی شد title
بهنوش طباطبایی همراه با سید رضا میرکریمی، مهرداد اسکویی، بهروز شعیبی و سعید پور اسماعیلی ترکیب هیات داوران نخستین جشنواره فیلم کوتاه «زندگی» را تشکیل می‌دهند.
داریوش هادی حجازی‌فر جایگزین افعی تهران می‌شود title
هادی حجازی‌فر با «داریوش» در مقام کارگردان و بازیگر با سریالی متفاوت و فضایی اجتماعی و خانوادگی به شبکه نمایش‌خانگی می‌آید.
برگزیده
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی
دیدار سید محمد خاتمی و پزشکیان title
حضور سید محمد خاتمی اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان در مراسم ختم دکتر میلی منفرد در مسجد نور.
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.