کد خبر: ۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
قیمت اوراق مسکن نسبت به ۱۰ روز گذشته کمی افزایش داشته است، به طوریکه زوج های ساکن تهران برای اخذ وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن باید کمی بیش از ۵۶ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا، به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

 

چگونه با ۵۶ میلیون، وام ۴۸۰ میلیون تومانی بگیریم؟


هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۱۷ هزار و ۷۰۰، مردادماه ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ و شهریورماه نیز ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. همچنین هرکدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه۱۱۷ هزار و ۳۰۰، ۱۱۷ هزار و ۹۰۰ و ۱۱۸ هزار و ۲۰۰تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی ماه سال جاری نیز ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در دی ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجرد‌ها و متاهل‌های تهرانی

مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۲۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۳۲ میلیون و ۹۲۸هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ که البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۷ میلیون و ۴۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۹ میلیون و۴۰۸ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۵۶ میلیون و ۴۴۸هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجرد‌ها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۳۲۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۱۸ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۳۷ میلیون و ۶۲۳هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجرد‌های سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجرد‌ها باید با پرداخت ۷ میلیون و ۵۶و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۴ میلیون و ۱۱۲هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.