کد خبر: ۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
تهران- ایرنا- سندروم ورود بازیگران به عرصه تهیه‌کنندگی در این سال‌ها، با شدت بیشتری به راه خود ادامه داده و میل به جمع کردن یک پروژه، همان عنصری است که بسیاری از هنرمندان را به سمت تهیه‌کنندگی سوق داد.

به گزارش سرویس فرهنگی مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که بازیگران را به این سمت و سو می‌کشاند، خلق فضای دلخواهی است که در عالم بازیگری، دسترسی چندانی به آن ندارند. این بازیگران، همواره مجبور به انتخاب از میان فیلمنامه‌هایی هستند که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود حال آن که در مقام تهیه کننده، آن‌ها می‌توانند به سفارش فیلمنامه پرداخته و آرمان خواهی خود را در فیلمنامه‌ای که به آن علاقمند هستند، جستجو کنند.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند



به همین دلیل است که کارنامه بازیگری این چهره‌ها از تفاوت‌های بسیاری با تولیدات آن‌ها در مقام تهیه کننده برخوردار است.

بسیاری از این چهره‌ها در کارنامه بازیگری خود، تجربیات بسیاری در گونه کمدی و آثار تجاری دارند، اما در شکل تولید، بیشتر به سمت درام‌های اجتماعی صریح تمایل دارند.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

بهرام رادان

بهرام رادان این روز‌ها علفزار را در جشنواره و گربه سیاه را در اکران عمومی دارد. ۲ فیلم منتقد هنجار‌های روز که با شاکله کاری رادان در حوزه بازیگری، فاصله بسیاری دارد.

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

 

نیکی کریمی

نیکی کریمی دیگر بازیگری است که در هفت سال گذشته، تهیه کنندگی سه درام جدی شیفت شب، آذر و آتابای را به عهده داشت. سه درام زنانه‌ای که به آسیب شناسی مربوط به زنان در جامعه پرداخته و تفاوت‌های بسیاری با مجموعه بازی‌های کریمی در درام‌ها و آثار تجاری وی دارد.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

شهاب حسینی

شهاب حسینی اگرچه در کارنامه خود علاقه چندانی به حضور در آثار کمدی یا سینمای تجاری نداشت، اما در سابقه محدود تهیه کنندگی اش، به درام‌های تلخ اجتماعی و ژانر مهجوری، چون وحشت ورود کرده و تولیداتی را در دست گرفته که جای خالی آن‌ها در کارنامه بازیگری اش به خوبی احساس می‌شود.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی از زمستان ۹۳ تا پاییز ۹۴، ۲ فیلم را به تولید رساند. دو و شب، بیرون. آثاری تجربی که پرستویی در هر دو اثر بازی کرد حال آن که جای خالی آثار تجربی در کارنامه پربار بازیگری این چهره، اصلا دیده نمی‌شود.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در سه سال اخیر، تهیه کنندگی فیلم بلند اورکا، مستند تجربی صفر تا سکو و فیلم کوتاه ورای سکوت را تجربه کرده است. سه فیلم زنانه‌ای که نخ تسبیح آنها، صراحت نقد برخورد با زنان در جامعه روز است. آثاری که کرامتی در فیلم‌های اخیر خود، علاقه بیشتری به بازی در این حوزه از خود نشان داده است.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

پیمان معادی

پیمان معادی که قبل از بازیگری، یک فیلمنامه نویس بود، پس از درخشش در حوزه بازی و در نیمه دوم دهه ۹۰، تجربه تهیه کنندگی ۲ فیلم بمب یک عاشقانه و ناگهان درخت را در کارنامه دارد. بمب یک عاشقانه، فیلم مستقل اوست که تهیه کنندگی، تکمیل کننده پازل بازی، کارگردانی و فیلمنامه نویسی او در این اثر است. معادی در فیلم عاشقانه صفی یزدانیان هم تهیه کنندگی کاری را پذیرفت که مشابه چندانی در کارنامه بازیگری اش ندارد.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

علیرضا شجاع نوری

علیرضا شجاع نوری اگرچه کار خود را با بازیگری آغاز کرد، اما چند سال پس از شروع فعالیت حرفه‌ای اش، وارد مقوله تهیه کنندگی شد و تا به امروز، حدود ۲۰ فیلم بلند و مستند را تولید کرده است. از جمله آخرین ساخته شجاع نوری می‌توان به بنفشه آفریقایی و شب اول هجده سالگی اشاره کرد. آثار مستقلی که برخلاف کارنامه بازیگری این چهره، کمتر نشانه‌ای از حضور نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف دیده می‌شود.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا هم در کارنامه خود، ۲ فیلم در مقام تهیه کننده دارد. قصه عشق پدرم و عروس خیابان فرشته. شریفی نیا بار‌ها اذعان کرده که در میان حوزه‌های مختلف فیلمسازی، به جمع کردن یک پروژه، بیش از هر بخش دیگری علاقه‌مند است.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

رامبد جوان

رامبد جوان در کنار مشغله‌های فراوان یک دهه اخیر خود، تجربه تولید ۲ فیلم را در کارنامه دارد: نگار و طلا. ۲ فیلم در حوزه مصائب جوانان که نمونه‌های مشابه چندانی در کارنامه بازیگری این چهره سرشناس ندارند.

 

بازیگرانی که تهیه کننده سینما شدند

مانی حقیقی

مانی حقیقی را بیشتر به عنوان بازیگر و کارگردان به یاد داریم، اما این چهره، تاکنون تهیه کنندگی سه فیلم خود یعنی پذیرایی ساده، اژد‌ها وارد می‌شود و خوک را به عهده داشت. سه فیلمِ کاملاً شخصی حقیقی که شاید اگر خود، تهیه کنندگی این آثار را بر عهده نمی‌گرفت، روند تولید این آثار با این سرعت طی نمی‌شد. به گزارش ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور ۲۲ فیلم در بخش «سودای سیمرغ»، ۱۰ فیلم در بخش «فیلم کوتاه» و هشت فیلم در بخش «مستند» از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره، برگزار می‌شود. فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینما‌های ۳۱ استان در سراسر کشور اکران خواهد شد.

چراغ جشنواره فیلم فجر در روز نخست با ۲ فیلم بیرو و مرد بازنده روشن شد و در روز دوم نیز فیلم‌های علفزار و شادروان به نمایش درآمدند. امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه و در سومین روز از جشنواره، ۲ فیلم برف آخر و لایه‌های دروغ به نمایش در می‌آید.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.