کد خبر: ۴۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

«علی باقری» مسئول کمیته بین الملل و سرپرست وزارت خارجه شد

سخنگوی دولت گفت: در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، با تصویب هیات دولت، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان سرپرست این وزارتخانه و کمیته بین الملل انتخاب شد.

مخاطب۲۴- علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در تشریح جلسه فوق العاده هیات دولت به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، ضمن عرض تسلیت شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان اظهار داشت: این اتفاق سخت است اما، محور اساسی صحبت‌های اعضای هیات دولت هم در جلسه عادی دولت که روز گذشته و دقایق اولیه وقوع حادثه و همزمان با تفحص‌هایی که در حال انجام بود، برگزار شد و هم امروز صبح در کنار ذکر یاد و خاطره از رییس جمهور، این بود که طبق تاکید حضرت آیت الله رییسی، در مسیر خدمت به عنوان تکلیف و وظیفه نباید وقفه‌ای بیافتد.

وی عنوان کرد: ایشان تأکید داشتند روز تعطیل برای مردم است و کسی که مسوولیت پذیرفته باید وقت مضاعفی بگذارد و کار کند؛ لذا همه جمع نگاهشان این بود که بهترین ادای دین به این شهیدان بزرگوار این است که این مسیر را با سرعت مضاعف ادامه دهیم تا در این ایام خدمت مضاعف را در دستور کار خود قرار دهیم.

سخنگوی دولت افزود: با همین نگاه هم روز گذشته و هم امروز مصوبات جاری خود را داشتیم. مصوباتی بود که بعضاً زمان داشتند برای مثال هیات تطبیق مقررات مجلس آیین نامه‌هایی از دولت را با ایراد مواجه کرده بود و باید در موعد زمانی نسبت به آن تصمیم گیری می‌شد که روز گذشته تصمیم گیری‌های لازم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید

بهادری جهرمی با اشاره به نمونه‌ای از مصوبات جلسات روز گذشته و امروز هیات دولت، بیان کرد: برای مثال با آیین نامه ضریب حقوق کارکنان دولت که نیازمند اصلاح بود در هیات وزیران موافقت شد و موضوعات جاری مورد بررسی قرار گرفت و لایحه موافقت نامه‌ای که میان ایران و سوریه داشتیم و اتفاقاً جزء اولویت‌هایی بود که حضرت آیت الله رییسی روی آن تاکید داشتند، نهایی شد و به تصویب هیأت وزیران رسید.

وی افزود: در کنار مصوبات جاری از روز گذشته معاون اول رییس جمهور شش کمیته اجرایی را برای مدیریت امور این ایام ایجاد کردند. کمیته‌های اجرایی و تشریفات برای برگزاری مراسم‌های مربوطه، کمیته حقوقی، کمیته اقتصادی برای مدیریت متمرکز‌تر بازار، کمیته رسانه، کمیته بین الملل از جمله کمیته‌های تشکیل شده هستند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در جلسه فوق العاده امروز گزارش خوبی از کمیته‌ها دریافت شد. همان دیشب جلسه‌ها برگزار شده و هماهنگی‌ها صورت گرفته است. در زمینه سیاست خارجی آقای دکتر باقری مسوول کمیته خارجی و بین الملل شدند و با توجه به شهادت دکتر امیرعبداللهیان مسوولیت امور را در دست گرفتند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی، وزیر صنعت، معادن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی به تفصیل از اقدامات روز گذشته ارائه دادند که الحمدلله مسیر خدمتی که عهد دولتمردان با آقای رییسی بود، با سرعت بسیار خوبی پیش رفت.

وی ادامه داد: این نگاه و وحدت و وفاقی است که در دولت جاری بود و خدا را شکر یکی از برکات وجودی آقای رییسی که در شهادت ایشان هم امتداد دارد و نمایان می‌شود وفاق و ایجاد وحدت در سایر نهاد‌ها است. تعامل نزدیک با سایر قوا در همین دو روز صورت گرفته است.

سخنگوی دولت گفت: امیدوارم با تلاش مضاعف، حقی که آقای رییسی به گردن ما مسوولان دارند در این ایام پیش ببریم.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که با توجه به شهادت رییس جمهور عزای عمومی اعلام خواهد شد؟ گفت: در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد. دولت پیشنهاداتی داشت. کمیته اجرایی که مسوولیت آن به دکتر منصوری واگذار شد با عضویت سایر اعضای مرتبط برنامه ریزی‌ها را نهایی می‌کنند و جزییات به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: مسأله مهم و تصمیم دولت بر این بود که آزمون‌های دانش آموزان به نوبت برگزار شود و نگاه آقای رییسی در مورد تعطیلی مدارس و موضوعات مشابه که در مورد برگزاری آن‌ها تاکید ویژه داشتند، حفظ شود و خللی به آن وارد نشود. عزای عمومی و سایر موارد نیز خللی به آزمون‌ها وارد نخواهد کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.