کد خبر: ۴۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

۵ راهکار برای خروج از لیست قرمز مشترکان پرمصرف برق

در فصول گرم سال تعرفه قیمت برق با قبل متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر به‌کارگیری سیستم‌های سرمایشی فشار بیشتری به شبکه برق اعمال خواهد کرد. در این شرایط استفاده اشتباه و ناآگاهانه از برق می‌تواند هزینه کمرشکنی را هم به شبکه برق کشور و هم به مخارج ماهانه هر خانوار تحمیل کند.

مخاطب ۲۴- در این گزارش به معرفی ٥ راهکار برای خروج از لیست قرمز مشترکان پرمصرف برق پرداخته شده است:

۱- اطلاع از ساعات اوج مصرف برق
در ساعت‌های بین ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٤ بار مصرفی شبکه برق به مقدار حداکثر خود می‌رسد. استفاده از وسایل برقی پرمصرف در این بازه زمانی علاوه بر این که با فشار آوردن بر سیم کشی ساختمان موجب بالا بردن خطر آتش سوزی می‌شوند، به علت متفاوت بودن تعرفه برق در ساعات اوج، مبلغ قبض برق را نجومی می‌کنند.

٢- روشن کردن چراغ‌های ایستاده به جای چراغ‌های سقفی
هنگامی که در اتاق یا خانه تنها هستید نیازی به روشن بودن تمام فضا ندارید. در این مواقع بهتر است به جای لامپ‌ها یا لوستر‌های سقفی از چراغ‌های ایستاده یا آباژور‌ها استفاده کنید که روشنایی را به صورت موضعی تامین می‌کنند.

٣- استفاده از لامپ‌های ال‌ای دی به جای لامپ‌های کم مصرف فلوئورسنت
هر لامپ LED به طور متوسط ٧٥ درصد کمتر از لامپ‌های فلوئورسنت برق مصرف می‌کند، درحالی که مقدار یکسانی نور از آن ساطع می‌شود.

٤- استفاده از ترموستات کولر‌های آبی
استفاده از کولر آبی مصرف برق را تا چندبرابر کاهش می‌دهد. اما با رعایت بعضی از نکات این مصرف را می‌توان از این هم کمتر کرد. یکی از این نکات استفاده از ترموستات کولر‌های آبی است. این ترموستات فعالیت کولر را در دوره‌های مختلف تنظیم می‌کند تا دمای اتاق به مقدار تعیین شده برسد. در زمانی که نیازی به فعالیت بیشتر کولر نباشد، ترموستات با خاموش کردن دستگاه جلوی هدر رفتن برق را می‌گیرد.

٥- استفاده از برنامه اقتصادی شست وشو
ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی نیز جزو وسایل پرمصرف برق محسوب می‌شوند. در این میان برای کاهش مصرف این وسایل راهکار‌هایی وجود دارد. برنامه اقتصادی شست وشو (ٍECO) گزینه‌ای است که هم در ماشین‌های ظرف شویی و هم در ماشین‌های لباس شویی وجود دارد. این برنامه با تنظیم مواردی مانند دما و مقدار آب و زمان شست وشو و استراحت موتور، مصرف انرژی و آب را در این دستگاه‌ها حداقل تا ٣٠ درصد کاهش می‌دهد.

برچسب ها: مصرف برق
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.