کد خبر: ۴۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
پیش‌بینی‌های هواشناسی را بخوانید

وضعیت جوی تهران طی ۵ روز آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی استان طی ۵ روز آینده را تشریح کرد.
وضعیت جوی تهران طی ۵ روز آینده

مخاطب ۲۴- اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد در تهران طی ۵ روز آینده خبر داد.

برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگو‌های همدیدی، آسمان استان تهران طی روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

همچنین طی این مدت پیرو هشدار سطح زرد شماره ۱۲ در پاره‌ای از نقاط به‌ویژه در نواحی شمالی، در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید موقتی و در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان، در بعضی ساعات وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک مورد انتظار است. همچنین در روز‌های جمعه و شنبه کاهش نسبی دما در سطح استان پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در روز کمی ابری و به تدریج با افزایش ابر در بعصی ساعت‌ها، رگبار و رعد و برق و وزش باد و گاهی باد شدید و در شب قسمتی ابری تا نیمه ابری با احتمال رگبار و رعد و برق در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. در روز شنبه نیز آسمان تهران کمی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و در بعضی ساعت‌ها با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

اداره هواشناسی استان تهران همچنین با هشدار هواشناسی سطح نارنجی، وزش باد خیلی شدید و احتمال طوفان لحظه‌ای را از روز جمعه تا پایان روز یکشنبه پیش بینی کرده است. در این وضعیت شاهد وزش باد خیلی شدید احتمال وقوع طوفان موقت و خیزش گرد و خاک در همه مناطق استان تهران به ویژه در نیمه جنوبی و غربی هستیم.

امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها و در مناطق مستعد و گاهی خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش موقت کیفیت هوا و کاهش شعاع دید در نیمه شمالی استان بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق را خواهیم داشت.

به شهروندان توصیه می‌شود که در عبور و مرور جاده‌ای دقت داشته و از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان داشته باشند. همچنین پرهیزاز استقرار در مکان‌های مرتفع مانند دکل‌ها و داربست‌ها و نیز پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، محافظت از پوشش گلخانه‌ها و نصب قیم برای نهال‌ها و ... از دیگر توصیه‌هایی است که لازم است جدی گرفته شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب
اولین بار است که دو انسان در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. این دستاورد مهم که محققان استارتاپ REMspace مدعی آن هستند، نشان می‌دهد رؤیای شفاف (Lucid Dream) می‌تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند. در این آزمایش جدید، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خوابیده بودند سپس دستگاهی امواج مغزی و داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها را از راه دور ردیابی کرد. زمانی که سرور دستگاه تشخیص داد اولین شرکت‌کننده وارد وضعیت رؤیای شفاف شده، کلمه تصادفی تولید‌شده با زبان مخصوص Remmyo را از طریق ایرباد برای او در وضعیت خواب ارسال کرد.
۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید! ۷ راز مهم در مورد مصرف میوه خشک که نمیدانستید!
اگر اهل پیروی از رژیم ‌های غذایی سالم باشید، حتما می‌ دانید که مصرف میوه خشک تا چه حد برای سلامتی مفید است. میوه‌های خشک مملو از مواد مغذی سالم هستند و بسیاری از آن‌ ها به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند، از نظر متخصصان تغذیه به ‌عنوان یک ابرغذا در نظر گرفته می‌ شوند. به همین دلیل مصرف این خوراکی در میان ‌وعده برای کودکان و بزرگسالان همواره توصیه می‌ شود. در ادامه شما را با 7 راز مهم درمورد مصرف میوه خشک آشنا خواهیم کرد.
هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ شد
هادی چوپان نتوانست عنوان قهرمانی‌اش در مستر المپیا که دو سال پیش به دست آمد را تکرار کند.
فیگور‌های هادی چوپان در مقدماتی مسترالمپیای ۲۰۲۴ فیگور‌های هادی چوپان در مقدماتی مسترالمپیای ۲۰۲۴
هادی چوپان بامداد امروز در مقدماتی مسترالمپیای 2024 مقتدرانه حاضر شد و حالا ساعت 5:00 بامداد روز یکشنبه 22 مهر برای کسب قهرمانی مستر المپیا در فینال رقابت می‌کند.
رافائل نادال از تنیس خداحافظی کرد؟ رافائل نادال از تنیس خداحافظی کرد؟
رافائل نادال اعلام کرد که رسما بازنشسته شده و تنیس برای او به اتمام رسیده است.
کشف ۷ میلیارد تومان لباس قاچاق در تهران کشف ۷ میلیارد تومان لباس قاچاق در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳ هزار و ۲۴۹ ثوب البسه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۷ میلیارد تومان برآورد کردند.
۹ پرده از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت ۹ پرده از نبردی که تل آویو علیه تهران به راه انداخت
لفاظی‌ها در تل‌آویو علیه ایران در شرایطی طی روزهای اخیر به‌صورت مستمر ادامه داشته است که مقام‌های این رژیم علاوه بر متحمل شدن ضربات سنگین ازسوی ایران در جریان عملیات «وعده صادق ۲»، در پیشبرد رویکردهای مدنظرشان در عرصه عملیات روانی نیز شکست خورده‌اند.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر