کد خبر: ۴۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها نصب می‌شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سال گذشته ۴۲۴ نقطه ترافیکی پرخطر، ایمن‌سازی شد؛ گفت: متاسفانه در کشور ما، تولید ناوگان خودرویی و تولید گواهینامه همزمان با ایجاد زیرساخت‌ها نبوده و زیرساخت‌ها از میزان تولید خودرو و راننده، جا مانده‌اند.
دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها نصب می‌شود

مخاطب۲۴- داریوش امانی در در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک که صبح امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد؛ گفت: امیدوارم این کنفرانس راهگشای معضلات ما در کشور در بحث تصادفات و تلفات جاده‌ای و چراغ راه دستگاه‌های اجرایی باشد. در این دولت شورای ایمنی حمل و نقل با حضور رییس جمهور تشکیل شد و از بیرون دولت نیز این مسائل پیگیری می‌شود و تاکنون جلساتی زیادی برگزار شده و همکاری‌های خوبی با سایر دستگاه‌ها انجام شده است و وظایف همه دستگاه‌ها نیز در این شورا مشخص می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نوروز امسال کاهش تلفات تصادفات بودیم که از فواید ایجاد این شورا بود. ما در وزارت راه وشهرسازی چند مسئولیت داریم و تلاش می‌کنیم مهم‌ترین آن‌ها را که بهبود شرایط زیر ساخت‌ها است انجام دهیم.

امانی گفت: یکی از مشکلات ما عمر جاده‌های مواصلاتی است. به عنوان مثال جاده تهران- قم از سال ۵۷ ساخته شده و باید ۲۰ تا ۳۰ سال استفاده می‌شد، اما هنوز در حال استفاده است و سطح سرویس این جاده به پایان رسیده است، به همین دلیل شاهد هستیم که در تمام طول هفته این جاده شلوغ است.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما، تولید ناوگان خودرویی و تولید گواهینامه همزمان با ایجاد زیرساخت‌ها نبوده و زیرساخت‌ها از این میزان تولید خودرو و راننده، جا مانده‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ادامه داد: دومین بحث ما نقاط پرحادثه است که باید توجه داشت که این نقاط یک شبه ایجاد نمی‌شوند. هر جاده‌ای که ساخته می‌شود مهندس داشته و ایمن ساخته می‌شود، اما به مرور زمان به دلایل متعدد ناایمن می‌شود و نقاط پرحادثه ایجاد می‌شود.
ایمن‌سازی نقاط پرخطر در جاده‌های کشور تا پایان سال

امانی با اشاره به تعداد نقاط حادثه خیز گفت: سال گذشته ۸۸۷ نقطه حادثه خیر ترافیکی در کشور شناسایی شد و تا پایان سال ۴۲۴ نقطه را برطرف کردیم و ان‌شاءالله تا پایان امسال سایر این نقاط برطرف می‌شود. ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی، ایجاد علائم، خط‌کشی‌ها، جداکننده‌ها و ... نیز از جمله مسائلی هستند که دنبال می‌شوند.

امانی با بیان اینکه از هزینه کل ساخت هر جاده باید چهار تا شش درصد هزینه نگهداری کنار گذاشته شود؛ گفت: بر اساس نظرات کارشناسان، هزینه نگهداری ۲۳۰هزار کیلومتر جاده‌های کشور، ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و اخیرا به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: سال گذشته کار‌های عمرانی بسیار خوبی در کشور انجام شد، اما تنها به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیدیم و تا ۲۸۰ هزار میلیارد تومان قطعا نرسیده‌ایم و این مبالغ جوابگوی ما نیست و ما هر روز نگران این اقدامات هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ادامه داد: علاوه بر تعمیر جاده‌ها، آموزش و فرهنگسازی و اعمال جریمه از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

امانی گفت: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زیرساختی در جاده‌های کشور انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم عقب ماندگی در این مسائل را جبران کنیم. با برگزاری این همایش‌ها امیدوارم به یک زبان مشترک بین دستگاه‌های اجرایی کشور برسیم و بتوانیم آمار تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم، حتی یک کشته در جاده‌های کشور نیز زیاد است و باید به صفر برسیم.

رئیس سازمان راهداری ادامه داد: من معتقدم هرچقدر دستگاه‌ها همپوشانی و همواری داشته باشند بسیار موثر‌تر خواهند بود. مثلا در دنیا ثابت شده یک شماره امدادی باید در جاده‌ها داشته باشیم و نه چند شماره، یک زمانی مصوب شد شماره ۱۱۰ پاسخگوب مردم باشد و بقیه دستگاه‌ها زیر مجموعه پلیس باشند، اما اینگونه نشد. همچنین پایگاه‌ها نیز نباید از هم جدا باشند مثلا پایگاه‌های پلیس، هلال‌احمر، راهداری و اورژانس نباید از هم جدا باشد و در دنیا این‌ها تجمیع شده‌اند که از هزینه‌های چندجایی جلوگیری شده و خدمت به مردم بیشتر و متمرکزتر شود.
نصب دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در راهداری زیرساخت‌هایی را که پلیس نیاز دارد به مرور زمان آماده خواهیم کرد. ان‌شاءالله به زودی دو هزار سایت دوربین جدید تا شهریور ماه به جاده‌های کشور اضافه می‌شود تا تخلفات توسط پلیس هوشمند بررسی‌شود. همچنین نیاز پلیس به پایگاه‌های بیشتر نیز بررسی می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
نقاشی‌های پارسا پیروزفر نقاشی‌های پارسا پیروزفر
نقاشی‌های پارسا پیروزفر در یک نمایشگاه گروهی هنری منتشر شده است.
اولین تصاویر واقعی از گوشی فوق باریک سامسونگ اولین تصاویر واقعی از گوشی فوق باریک سامسونگ
اولین تصاویر واقعی از گوشی فوق‌باریک گلکسی S ۲۵ اج با ضخامت احتمالی تنها ۶٫۴ میلی‌متر منتشر شدند.
پدر و مادر چه کسی را بیش از همه دوست دارند؟ پدر و مادر چه کسی را بیش از همه دوست دارند؟
یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد والدین بدون آنکه متوجه باشند از میان فرزندان خود به کوچک‌ترها، دختران و سازگارتر‌ها لطف بیشتری دارند.
در موزه بنزین خانه آبادان چه خبر است؟ در موزه بنزین خانه آبادان چه خبر است؟
جایگاه سوخت آبادان به استناد برخی سوابق به عنوان نخستین جایگاه سوخت در ایران در سال ۱۳۰۶ شمسی (۱۹۲۷ میلادی) در مرکز شهر آبادان احداث شد. این مکان ابتدا جهت توزیع و فروش نفت سفید مورد استفاده قرار می‌گرفت و حلب‌های پرشده از مواد نفتی در آن به فروش می‌رسید.
آقایون را دریابید! آقایون را دریابید!
گاهی اوقات حمایت اجتماعی معنادار کمتر مردان، آنها را برای همراهی و حمایت به شرکای عاطفی متکی می‌کند.
بهزاد فراهانی: دیگر ناراحت نمی‌شوم که به من بگویند پدر گلشیفته! بهزاد فراهانی: دیگر ناراحت نمی‌شوم که به من بگویند پدر گلشیفته!
بهزاد فراهانی بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌و‌گو با شرق درباره دخترش گلشیفته گفت: «وقتی فیلم جدید دخترم را دیدم فهمیدم سطح خیلی بالایی دارد و دیگر ناراحت نمی‌شوم که به من بگویند پدر گلشیفته.»
کشف حشره‌ی دریایی عجیب و بزرگ در ویتنام کشف حشره‌ی دریایی عجیب و بزرگ در ویتنام
دانشمندان موفق به شناسایی گونه‌ای جدید از حشرات دریایی عظیم‌الجثه به نام «Bathynomus vaderi» شدند.
برگزیده
میانکاله، زیستگاه پرندگان میانکاله، زیستگاه پرندگان
فلامینگو‌ها و گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر زمستانی در مازندران هر سال پس از طی مسافت طولانی از عرض شمالی به تالاب بین‌المللی میانکاله به عنوان یکی از ۶۰۰ ذخیرگاه زیست کره جهان در شرق مازندران می‌رسند. در طول هر برنامه مهاجرتی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار بال فلامینگو وارد تالاب میانکاله و سایر تالاب‌های محلی منطقه و آببندان‌ها می‌شوند و تا اوایل بهار سال بعد میهمان کشورمان هستند.
همسران غریب:با هم و تنها همسران غریب:با هم و  تنها
از بین رفتن رابطه زوجیت، مثل مرگ یک موجود زنده ناراحت‌کننده است. رابطه‌ها با امید آغاز می‌شوند و وقتی از واقعیت شکست می‌خورند تمام می‌شوند، حتی اگر هیچ وقت مرگ‌شان روی کاغذ اعلام نشود.
آخرین وضعیت پرونده جانباختگان هواپیمای اوکراین آخرین وضعیت پرونده جانباختگان هواپیمای اوکراین
«قریب به اتفاق خانواده‏ قربانیان که بالای ۱۰۰ خانواده بودند، شکایت کرده بودند، اما دو جلسه مانده به آخرین جلسه دادگاه، بیشترشان از روی ناامیدی به رسیدگی منصفانه، شکایت‏شان را پس گرفتند و تنها ۷ تا ۸ خانواده باقی ماندند.»
صفحه خبر بالای تصاویر