کد خبر: ۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
منظور سیاست گذار چیست؟

پیش بینی بورس امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد مشکل بورس تهران تنها مواضع و صحبت‌های دولتی‌ها نیست، بلکه سلسله‌ای از تصمیمات و سیاست گذاری دولت و مجلس اقتصاد کشور را در مسیری قرار داده که میل به سرمایه گذاری در بازار سرمایه را کاهش داده است.

مخاطب۲۴- پیش بینی بورس- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران برای یازدهمین روز متوالی ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل ۳۲ هزار و ۳۹۰ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن ۱۲ هزار و ۸۰۱ واحد نزول کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۶۱ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش ۳ هزار و ۳۹۵ واحدی داشت.
بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران برای یازدهمین روز متوالی ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل ۳۲ هزار و ۳۹۰ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن ۱۲ هزار و ۸۰۱ واحد نزول کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۶۱ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش ۳ هزار و ۳۹۵ واحدی داشت.
پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص بورس برای یازدهمین روز ریزش کرد و بیش از ۳۲ هزار واحد پایین آمد که دومین سقوط بزرگ شاخص در سال جاری است. نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، وبملت و شستا بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، برای یازدهمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. نماد‌های خودرو، خساپا، دامین، فولاد، شپنا، خزامیا، ثعمرا، بوعلی، اپال و فملی بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

روز دوشنبه ۴۹۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز یکشنبه حدود ۳ برابر -معادل ۱۸۳ درصد- افزایش یافته است. در مجموع ۱۱ روز معاملاتی اخیر بورس تهران ۲ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

همچنین دیروز عرضه بر تقاضا غلبه داشت و ارزش صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود. برخی تحلیلگران تکنیکی پس از پایین آمدن شاخص از مرز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد درباره احتمال سقوط بیشتر شاخص با شکستن این سطح حمایت هشدار داده بودند. علاوه بر این بسیاری از ناظران و فعالان بازار سرمایه با انتقاد از صحبت‌های رییس سازمان برنامه و بودجه، موضع معاون رییس جمهور را از عوامل افزایش نرخ ریزش بورس تهران دانستند. داود منظور با بیان اینکه در بودجه امسال انتشار ۲۵۴ همت اوراق مالی پیش‌بینی شده است که منابع حاصل از انتشار این اوراق عیناً صرف تکمیل طرح‌های تملک دارایی ثابت خواهد شد، گفته بود: انتشار اوراق مالی را از همین ابتدای سال آغاز کردیم تا بتوانیم با تزریق منابع حاصل از آن، تعداد زیادی از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفته: با توجه به بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره در سال جاری، خالص تأمین مالی دولت از بازار سرمایه به میزان ۳۰ همت منفی است. سعی می‌کنیم انتشار اوراق بدهی دولت در نهایت به ترازنامه بانک‌ها ختم نشود و افزایش پایه پولی را در پی نداشته باشد.

صحبت‌های داود منظور نه تنها به مذاق اهالی بازار سرمایه خوش نیامد، بلکه نسبت به آن اعتراض‌های زیادی ابراز شده است. با این حال به نظر می‌رسد مشکل بورس تهران تنها مواضع و صحبت‌های دولتی‌ها نیست، بلکه سلسله‌ای از تصمیمات و سیاست گذاری دولت و مجلس اقتصاد کشور را در مسیری قرار داده که میل به سرمایه گذاری در بازار سرمایه را کاهش داده است. کارشناسان معتقدند بدون مصالحه با کشور‌های خارجی، ارتباط تجاری با دنیا و کاهش مقررات تجاری مشکلات اقتصاد ایران حل نخواهد شد. از سوی دیگر اقتصاد ایران به پشتوانه حقوقی برای تضمین حقوق مالکیت نیاز دارد. اما در مقابل به نظر می‌رسد دولت توان خود را مصروف افزایش درآمد مالیاتی و فشار به بنگاه‌ها و بخش خصوصی کرده است. روندی که به کاهش توان اقتصاد کشور منتهی خواهد شد. در چنین شرایطی رفتار سهامداران برای خروج سرمایه قابل فهم است و ریزش بیشتر قیمت‌ها در بازار سهام دور از انتظار نیست.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.