کد خبر: ۴۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰

در هنگام استفاده از گیوتین‌ باید چه نکات ایمنی را رعایت کنیم؟

گیوتین ها یکی از ابزار و دستگاه های بسیار مهم و پر کاربرد در صنایع مختلف‌اند که برای برش انواع ورق های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه شما می توانید انواع مختلف از دستگاه های گیوتین را از فروشگاه های معتبر همچون ماشین سازی ایرجی تهیه کنید. اما قبل از بکارگیری این تجهیزات لازم است تا نکات استفاده از دستگاه گیوتین را به خوبی بدانید تا از وقوع هر گونه حادثه احتمالی که منجر به آسیب دیدگی شود، پیشگیری کنید

گیوتین ها یکی از ابزار و دستگاه های بسیار مهم و پر کاربرد در صنایع مختلف‌اند که برای برش انواع ورق های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه شما می توانید انواع مختلف از دستگاه های گیوتین را از فروشگاه های معتبر همچون ماشین سازی ایرجی تهیه کنید. اما قبل از بکارگیری این تجهیزات لازم است تا نکات استفاده از دستگاه گیوتین را به خوبی بدانید تا از وقوع هر گونه حادثه احتمالی که منجر به آسیب دیدگی شود، پیشگیری کنید.

 

توجه به نوع ورق در هنگام خرید گیوتین

یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید و استفاده از گیوتین توجه به نوع ورق است. در واقع دستگاه های گیوتین ورق انواع مختلف دارند که هر یک از آن ها برای برش ورق های مشخصی مناسب هستند. به همین دلیل نیز برای جلوگیری از آسیب دیدن تکنسین در هنگام برش ورق و انجام برش های با کیفیت و دقیق و پیشگیری از خراب شدن ورق ها، حتما لازم است تا به نوع ورق در هنگام خرید دستگاه گیوتین توجه ویژه ای داشته باشید.

به شما توصیه می کنیم که حتما دستگاه گیوتینی را تهیه کنید که با ورق های شما سازگاری داشته و از توانایی برش دقیق آن ها برخوردار باشد. در این صورت فرایند برش ورق ها بدون مشکل خاص انجام خواهد شد.

تاثیر تکنولوژی بر قیمت دستگاه گیوتین‌

یکی دیگر از پارامتر های مهم خرید و نکات استفاده از دستگاه گیوتین، بررسی تکنولوژی های بکار رفته در آن ها است. در واقع هر چقدر تکنولوژی ساخت یک دستگاه گیوتین بروز تر باشد و در ساخت آن از استاندارد های جدید تری استفاده شده باشد، علاوه بر افزایش کیفیت و کارایی دستگاه، ایمنی آن نیز بیشتر خواهد شد.

در واقع دستگاه هایی که با تکنولوژی بروز و تجهیزات جدید تولید می شوند، ایمنی بسیار زیادی را برای تکنسین ها به همراه دارند. به طوری که در صورت اشتباه یا حواس پرتی تکنسین، دستگاه به او آسیب وارد نمی کند و به این صورت سلامت فرد استفاده کننده از دستگاه به خطر نمی افتد.

بهتر است بدانید که هر چقدر در طراحی و تولید یک دستگاه گیوتین از تکنولوژی های جدید و بروز استفاده شده باشد، به همان میزان نیز قیمت آن بیشتر خواهد شد. البته دستگاه های گیوتین که با تکنولوژی جدید ساخته می شوند از مشخصات فنی و ویژگی های بی نظیر برخوردار هستند. طبیعتا پرداخت هزینه های بیشتر برای خرید یک محصول با کیفیت تر، یک کار منطقی و بسیار عاقلانه است.

به طور کلی می توان گفت، تکنولوژی ساخت دستگاه گیوتین به صورت مستقیم بر روی قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد. اما همچنان دستگاه هایی که با تکنولوژی جدید ساخته شده اند علی رغم قیمت بالاتری که دارند، از ارزش خرید بیشتری برخوردار هستند. شایان ذکر است که مجموعه ماشین سازی ایرجی دستگاه های گیوتین خود را با جدید ترین متد ها و تکنولوژی ها تولید می کند و محصولات این مجموعه قیمت های بسیار منصفانه و به صرفه ای دارند.

در هنگام استفاده از گیوتین‌ باید چه نکات ایمنی را رعایت کنیم؟

تفاوت گیوتین مکانیکی و هیدرولیکی

یکی دیگر از فاکتور های بسیار مهم که در هنگام خرید و استفاده از گیوتین باید در نظر داشته باشید، نوع دستگاه شما است. در واقع دستگاه های گیوتین از نظر ساختار و نحوه کار انواع مختلف دارند اما با این حال گیوتین های مکانیکی و هیدرولیکی کاربرد بیشتری در صنعت دارند.

گیوتین های مکانیکی، مکانیزم ساده ای دارند و تقریبا تمام افراد قادر هستند تا از آن ها استفاده کنند. در این دستگاه ها از اهرم های مکانیکی برای برش ورق های فلزی مختلف استفاده می شود. گیوتین های مکانیکی قادر هستند تا ورق ها را در ابعاد مختلف و دلخواه برش دهند.

از طرفی گیوتین های هیدرولیکی توسط روغن هیدرولیک که به جک ها اعمال می‌شود، ورق های مختلف را برش می دهند. دستگاه های هیدرولیکی از توانایی برش ورق ها با ضخامت بیش از میلیمتر برخوردار هستند. به همین دلیل نیز محبوبیت و کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند.

به طور کلی تفاوت گیوتین های مکانیکی و هیدرولیکی را می توان موارد زیر دانست:

  • گیوتین های مکانیکی سرعت بیشتری در برش ورق ها دارند.
  • دقت برش ورق ها در گیوتین های هیدرولیکی بهتر است.
  • گیوتین های هیدرولیکی می توانند ورق هایی با ضخامت بیشتر را برش دهند.
  • نگهداری و استفاده از گیوتین های مکانیکی نسبت به گیوتین های هیدرولیکی راحت تر است.

توجه داشته باشید که برای استفاده از هر یک از انواع این گیوتین ها ضوابط و مقررات مشخصی وجود دارد. به همین دلیل نیز تکنسین ها بایستی تمام اصول استفاده از این دستگاه را بلد باشند تا در هنگام کار، خطری سلامت آن ها را تهدید نکند.

اهمیت کلاچ قیچی در دستگاه گیوتین

کلاچ قیچی یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی در دستگاه های گیوتین است که در دو نوع مکانیکی و دیسکی تولید می شود. در واقع وظیفه اصلی کلاچ قیچی برقراری ارتباط و قطع حرکت های دورانی در دستگاه گیوتین است. به بیانی بهتر این کلاچ قیچی، دوران میل‌لنگ را شروع کرده و عمل برش را قطع و وصل می کند. یعنی مهم ترین فرایند گیوتین که برش ورق ها است، توسط این بخش از دستگاه انجام می شود.

در هنگام استفاده از گیوتین‌ باید چه نکات ایمنی را رعایت کنیم؟

اگر کلاچ قیچی دقت و سرعت عمل خوبی نداشته باشد ممکن است در محاسبات تکنسین ها اشتباه رخ دهد و این کار باعث صدمه دیدن اعضای بدن تکنسین به خصوص دست های او یا خراب شدن ورق های فلزی شود. هر چقدر که سرعت کار با دستگاه گیوتین بیشتر و دقت مهم تر باشد، عملکرد کلاچ قیچی نیز اهمیت بیشتری می یابد.

اگر شما هم با توجه به زمینه کاری که دارید، به دنبال تهیه یک گیوتین با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالایی هستید تا علاوه بر برش ورق های خود، ایمنی و امنیت کارکنانتان نیز تامین شود، می توانید همین حالا به فروشگاه اینترنتی ماشین سازی ایرجی مراجعه کرده و نسبت به سفارش دستگاه مورد نیاز خود اقدام کنید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.