کد خبر: ۴۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
استان قم یکی از استان‌های کوچک، اما پرجمعیت ایران به حساب می‌آید، منطقه‌ای که مستعد توسعه اقتصاد دیجیتال و گردشگری است که با توسعه فیبر نوری این امر زودتر محقق می‌شود.

مخاطب ۲۴- امروز با سفر استانی رییس جمهور به قم، پروژه فیبر نوری در این استان افتتاح شد. استان قم پس از گلستان دومین استانی است که به طور کامل تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است.
در این پروژه ۷ شهر استان به صورت کامل تحت پوشش قرار گرفته‌اند، عیسی زارع‌پور روز گذشته در جلسه هیئت دولت در این باره اظهار کرد: «شهر قم و ۶ شهر دیگر استان قم تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند. با اضافه شدن استان قم، آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می‌رسد.».
اما توسعه فیبر نوری در استان قم چه ویژگی و مزیت‌هایی دارد؟ ۷شهر استان قم امروز تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار می‌گیرد و هر شهروند می‌تواند با ثبت نام در سامانه اپراتور ظرف یک ماه از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شود.
عملیات حفاری و داکت‌گذاری این پروژه ۳۴۰ کیلومتر و اجرای فیبر بین شهری ۶۵کیلومتر بوده که طی مدت ۱۸۰ روز به پایان رسیده است. با پایان این طرح ۴۳۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار خواهند گرفت از سوی دیگر باید به توریستی بودن شهر قم و نیاز مسافران به اینترنت پرسرعت موضوعی است که باید در نظر گفته شود.
بر اساس آمار اعلام شده در شب و روز نیمه شعبان گذشته نزدیک به ۴ میلیون مسافر و زائر در شهر قم و مسجد مقدس جمکران حضور داشتند و به دلیل استفاده از فیبر نوری کمترین اختلال نسبت به سال‌های گذشته را تجربه کردند که نشان از ظرفیت بالای این استان برای جذب گردشگران مذهبی دارد.
بر هیچ کس پوشیده نیست که امروز در کنار تمام مشاغل فیزیکی، کسب و کار‌های اینترنتی بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال بوده و لازمه رسیدن به آن داشتن یک بستر اینترنتی مطلوب است. استان قم نیز ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه داشته و از این قاعده مستثنی نیست، در همین راستا نیز وزیر ارتباطات نیز چندی پیش با اشاره به اهمیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها در استان قم، تاکید داشت: این شهر از نخستین فعالان در حوزه فناوری اطلاعات در کشور بوده است و با افتتاح پروژه فیبر نوری در قم امیدواریم این استان مانند گذشته پیشتاز اقتصاد دیجیتال و حوزه تولید محتوای دیجیتال شود.
بدون شک در دنیای امروز برای ایجاد یک شبکه خدمت‌دهی مطلوب در شهر‌ها و روستا‌ها و توسعه ارتباطات جدید یک بستر اطلاعاتی نیاز است. فیبر نوری برای رسیدن به این امر یکی از بازو‌های کاربردی و راهبری به حساب می‌آید. یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم تکمیل پوشش فیبر در کشور بد و طبق برنامه باید تا پایان دولت حداقل ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گیرند، با همین رویکرد نیز زارع‌پور روز گذشته اعلام کرد: «با اضافه‌شدن استان قم، آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می‌رسد.» که یعنی حداقل یک سوم از وعده دولت و وزارت ارتباطات تا امروز محقق شده است.
رسیدن به یک آمار اسمی، تنها کار یک دستگاه یا وزارتخانه نیست و یک جهاد همگانی را می‌طلبد تا خدمات بهتر و مطلوب‌تری در اختیار مشترکین قرار گیرد، در این راه عموما مدیران، مهندسین و کارگران با تلاش شبانه روزی تلاش می‌کنند یک پروژه آماده و به بهره‌برداری برسد.
در خصوص پروژه فیبر نوری استان قم نیز اهتمام و تلاش شبانه روزی صورت گرفته است، در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با انتشار فیلمی در ویراستی نوشته است: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها که زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال کشور است به استان قم رسید و الحمدلله تمام شهر‌های استان تحت پوشش قرار گرفت. این طرح فردا ان‌شاءالله در سفر ریاست محترم جمهور افتتاح و امکان ارائه اینترنت با کیفیت مبتنی بر فیبرنوری به مردم شریف استان فراهم خواهدشد.

برچسب ها: فیبرنوری
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.