کد خبر: ۴۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

تحقق یک سوم از وعده اینترنتی دولت

استان قم یکی از استان‌های کوچک، اما پرجمعیت ایران به حساب می‌آید، منطقه‌ای که مستعد توسعه اقتصاد دیجیتال و گردشگری است که با توسعه فیبر نوری این امر زودتر محقق می‌شود.

مخاطب ۲۴- امروز با سفر استانی رییس جمهور به قم، پروژه فیبر نوری در این استان افتتاح شد. استان قم پس از گلستان دومین استانی است که به طور کامل تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است.
در این پروژه ۷ شهر استان به صورت کامل تحت پوشش قرار گرفته‌اند، عیسی زارع‌پور روز گذشته در جلسه هیئت دولت در این باره اظهار کرد: «شهر قم و ۶ شهر دیگر استان قم تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند. با اضافه شدن استان قم، آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می‌رسد.».
اما توسعه فیبر نوری در استان قم چه ویژگی و مزیت‌هایی دارد؟ ۷شهر استان قم امروز تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار می‌گیرد و هر شهروند می‌تواند با ثبت نام در سامانه اپراتور ظرف یک ماه از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شود.
عملیات حفاری و داکت‌گذاری این پروژه ۳۴۰ کیلومتر و اجرای فیبر بین شهری ۶۵کیلومتر بوده که طی مدت ۱۸۰ روز به پایان رسیده است. با پایان این طرح ۴۳۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار خواهند گرفت از سوی دیگر باید به توریستی بودن شهر قم و نیاز مسافران به اینترنت پرسرعت موضوعی است که باید در نظر گفته شود.
بر اساس آمار اعلام شده در شب و روز نیمه شعبان گذشته نزدیک به ۴ میلیون مسافر و زائر در شهر قم و مسجد مقدس جمکران حضور داشتند و به دلیل استفاده از فیبر نوری کمترین اختلال نسبت به سال‌های گذشته را تجربه کردند که نشان از ظرفیت بالای این استان برای جذب گردشگران مذهبی دارد.
بر هیچ کس پوشیده نیست که امروز در کنار تمام مشاغل فیزیکی، کسب و کار‌های اینترنتی بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال بوده و لازمه رسیدن به آن داشتن یک بستر اینترنتی مطلوب است. استان قم نیز ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه داشته و از این قاعده مستثنی نیست، در همین راستا نیز وزیر ارتباطات نیز چندی پیش با اشاره به اهمیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها در استان قم، تاکید داشت: این شهر از نخستین فعالان در حوزه فناوری اطلاعات در کشور بوده است و با افتتاح پروژه فیبر نوری در قم امیدواریم این استان مانند گذشته پیشتاز اقتصاد دیجیتال و حوزه تولید محتوای دیجیتال شود.
بدون شک در دنیای امروز برای ایجاد یک شبکه خدمت‌دهی مطلوب در شهر‌ها و روستا‌ها و توسعه ارتباطات جدید یک بستر اطلاعاتی نیاز است. فیبر نوری برای رسیدن به این امر یکی از بازو‌های کاربردی و راهبری به حساب می‌آید. یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم تکمیل پوشش فیبر در کشور بد و طبق برنامه باید تا پایان دولت حداقل ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گیرند، با همین رویکرد نیز زارع‌پور روز گذشته اعلام کرد: «با اضافه‌شدن استان قم، آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می‌رسد.» که یعنی حداقل یک سوم از وعده دولت و وزارت ارتباطات تا امروز محقق شده است.
رسیدن به یک آمار اسمی، تنها کار یک دستگاه یا وزارتخانه نیست و یک جهاد همگانی را می‌طلبد تا خدمات بهتر و مطلوب‌تری در اختیار مشترکین قرار گیرد، در این راه عموما مدیران، مهندسین و کارگران با تلاش شبانه روزی تلاش می‌کنند یک پروژه آماده و به بهره‌برداری برسد.
در خصوص پروژه فیبر نوری استان قم نیز اهتمام و تلاش شبانه روزی صورت گرفته است، در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با انتشار فیلمی در ویراستی نوشته است: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها که زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال کشور است به استان قم رسید و الحمدلله تمام شهر‌های استان تحت پوشش قرار گرفت. این طرح فردا ان‌شاءالله در سفر ریاست محترم جمهور افتتاح و امکان ارائه اینترنت با کیفیت مبتنی بر فیبرنوری به مردم شریف استان فراهم خواهدشد.

برچسب ها: فیبرنوری
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.