کد خبر: ۴۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر تهران از ساختمان‌های بستنی پاک، انبارخانه کارگر و بیمارستان بوعلی، به عنوان ساختمان‌هایی با پتانسیل ایجاد حادثه پلاسکویی دیگر در شهر خبر داد.

مخاطب۲۴- هشتاد و هفتمین جلسه کمیته ایمنی برای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن مناطق ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ با حضور شهرداران این مناطق در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار و وضعیت ساختمان‌های بحرانی و بسیار خطرناک بررسی شد.

مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: کمیته ایمنی نشان داده که در پیگیری ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بحرانی و میان خطر جدی است.

بابایی سخت‌گیری در حوزه ایمنی را به نفع شهروندان و مالکان و افرادی که در ساختمان‌های ناایمن تردد می‌کنند، عنوان کرد و افزود: شهریورماه پایان مهلت رسیدگی به ۱۲۹ ساختمان است و باید تا این تاریخ گزارش ایمن‌سازی این ساختمان‌های به شهروندان ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئول مستقیم رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن، شهرداران نواحی هستند، گفت: اجرای دستورالعمل مصوب شورای شهر شامل ارائه اخطار، نصب بنر اطلاع‌رسانی و تشکیل پرونده قضایی، و پس از آن قطع انشعابات الزامی است.

وی با بیان اینکه قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۲ ایمن‌سازی ساختمان‌های بحرانی تمام شود، اما عقب‌ماندگی وجود دارد، اظهار کرد: وضعیت ساختمان‌های ناایمن و بلند مرتبه نسبت به ابتدای دوره ششم وضعیت بهتری است، اما همچنان برخی مالکان نسبت به ایمن‌سازی و اخطار‌های شهرداری و آتش‌نشانی بی توجه هستند.

عضو شورای شهر تهران افزود: از جمله، مالکان ساختمان‌های شرکت بستنی پاک در منطقه ۹، انبارخانه کارگر در منطقه ۹ و بیمارستان بوعلی در منطقه ۱۳ تاکنون برغم اینکه نیروی انسانی بسیاری در آن‌ها تردد دارند و ساختمان بیمارستان بوعلی که روزانه پذیرای بیماران است؛ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

بابایی با بیان اینکه این حق را برای شهروندان قائل هستیم که با وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر آشنایی داشته باشند و از تردد در آن‌ها خودداری کنند، تاکید کرد: در صورت بروز هر نوع حادثه‌ای در ساختمان بستنی پاک، بنیاد مستضعفان؛ حادثه در انبارخانه کارگر، حزب اسلامی کار و حادثه در بیمارستان بوعلی، دانشگاه آزاد اسلامی باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که چرا به اخطار‌ها بی توجهی نموده‌اند.

وی تأکید کرد: طی سه سال از شورای شهر تلاش کردیم مالکان ساختمان‌های ناایمن را ترغیب به ایمن‌سازی کنیم، اما برخی مقاومت‌ها که منشا آن نامشخص است، از ایجاد حوادثی مشابه پلاسکو و خسارت به جان و مال شهروندان، ترسی ندارند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون قوه قضاییه همکاری خوبی با مدیریت شهری داشته است، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه درباره این سه ساختمان نیز حتما ورود خواهد کرد.

براساس این گزارش، جلسه کمیته ایمنی طی دو سال اخیر در محل شهرداری‌های مناطق برگزار شد و مصوبات این جلسات با جدیت پیگیری شد، اما اکنون و در دور جدید جلسات کمیته ایمنی، این جلسات با حضور شهرداران مناطق و نواحی در محل شورای شهر برگزار می‌شود تا شهرداران پاسخگوی عملکرد خود در این حوزه باشند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.