کد خبر: ۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
غلامرضا محمدنژاد:
محمد نژاد تاکید کرد: در راستای توسعه علم ابتدا باید توسعه اجتماعی و احترام به قوانین و بعد توسعه فرهنگی و سپس توسعه سیاسی ایجاد شود؛

غلامرضا محمدنژاد (عضو جبهه اتدبیر و توسعه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ با بیان اینکه وجود دانشگاه پیام نور برای مستضعفین بسیار مناسب است؛ اظهار کرد: همه مردم می‌توانند در کنار داشتن شغل در این دانشگاه به تحصیل بپردازند و همچنین دانشگاه پیام نور به دلیل غیرحضوری بودن می‌تواند گزینه‌ای برای تحصیل آن دسته از دخترانی باشد که والدین آنها با حضور آنها در محیط دانشگاه‌ها موافق نیستند.

این عضو جبهه اعتدال و توسعه با اشاره به رشد فزاینده علمی در دنیا اظهار کرد: متاسفانه در کشور به دلیل وجود کتاب‌ها و راهنماهای آموزشی مختلف و متنوع در بازار فرصت خلاقیت و رشد تفکر خلاق از دانش‌آموزان گرفته شده است و بسیار از دانش‌آموزان و دانشجویان به راحتی بدون کمترین جستجو پاسخ سوالات خود را این کتاب‌ها پیدا می‌کنند.

محمدنژاد ادامه داد: در گذشته دانش‌آموزان برای اینکه پاسخ سوال‌های خود را پیدا کنند باید کلی از معلم،‌ والدین و منابع مخلف جستجو می‌کردند و این موجب رشد خلاقیت آنها می‌شد ولی درحال حاضر این‌ تفکر پژوهشی، نقد و بررسی از دانش‌آموزان و دانشجویان ما گرفته شده و این مساله بسیار بدی است.

وی با بیان اینکه  از سال 1901 تاکنون هیچ جایزه نوبل علمی در کشور ما دریافت نشده؛ گفت: متاسفانه در کشور ما  افراد از نقد،‌ بررسی و طرح چراها و پرسش‌ها منع می‌شوند و شخصیت‌های پرسشگر منکوب شده و روانه زندگی عادی می‌شوند و این شکاف بزرگی است که باید به آن توجه شود.

این عضو جبهه اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه در راستای توسعه علم ابتدا باید توسعه اجتماعی و احترام به قوانین و بعد توسعه فرهنگی و سپس توسعه سیاسی ایجاد شود؛ تصریح کرد: بدیهی است وقتی که توسعه اجتماعی و فرهنگی ابتر است توسعه سیاسی هم لنگ می‌زند و رشد چشمگیری نخواهد داشت.

وی افزود: رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی باید از مدارس آغاز شود و به صورت کتاب‌های درسی در مدارس آموزش داده شود و مردم ناگزیر شوند که این مطالب را یاد بگیرند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه پیام نور پیام‌آور فرهنگ و ادب فارسی در دنیا است و دانشگاهی است که عزت برای کشور می‌آورد؛ می‌توان ظرفیت‌های آن را در  کشورهای دیگر توسعه داد.

محمدنژاد بیان کرد: دانشگاه پیام نور در رشته‌های علوم انسانی بسیار توانمند عمل کرده است و با بهترین دانشگاه‌های کشور برابری می‌کند بنابراین ما می‌توانیم از این مساله استفاده کنیم و با قوی‌تر کردن شعبه‌های این دانشگاه در همه جای دنیا زبان و ادب فارسی را پیش ببریم.

وی با اشاره به لزوم دفاع تمام قد نماینده‌های آینده مجلس شورای اسلامی از قانون اساسی،‌ رهبری و قوای سه گانه گفت: ما به عنوان کسانیکه داعیه دفاع از حقوق مردم را داریم باید راهکارهایی مناسبی برای ارتقای معیشت،‌ شغل، آموزش مردم داشته باشیم و با تمام توان در حوزه‌های موردنظر خود وارد شویم.

این عضو جبهه اعتدال و توسعه با تاکید بر پرهیز کاندیداهای انتخابات مجلس از دادن وعده دروغ به مردم اظهار کرد: وعده دروغ پیگرد الهی دارد و در این راستا باید از نمایندگانی که 4سال پیش در حوزه‌های انتخاباتی سخن گفتند و شعارهایی دادند و وارد مجلس شدند آیا هنوز هم جرات رفتن به این حوزه‌های انتخاباتی را دارند؟

محمدنژاد در خصوص لزوم توجه به فقر و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: باید توجه داشت که وجود فقر در جامعه بسیار مذموم و زشت است و ما نباید جامعه فقیری باشیم و اگر هم فقر وجود دارد باید برای همه با کمترین شکاف باشد بنابراین افرادی که در مجلس وارد می‌شوند باید توجه به این حوزه را در اهم فعالیت‌های خود قرار دهند و در عین حال وعده‌ای به مردم ندهند که نتوانند به آن عمل کنند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه نهادهای نظارتی بر پوسترهای تبلیغاتی منتشر شده توسط نامزدهای انتخاباتی گفت: باید توجه شود که این پوسترها و بنرها از کجا آمده‌اند و ارگان‌های مربوطه چهارچوبی برای آقایان و خانم‌ها قرار بدهند که حدود تبلیغات را رعایت کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
حرارت تلفن همراه موجب ناباروری مردان می‌شود؟ title
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حرارت تلفن همراه موجب ناباروری در مردان می‌شود.
همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل title
زن و شوهر عاشق برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم بعد از ۱۵ سال طلاق گرفتند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.