کد خبر: ۴۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
در راستای اکران فیلم «مست عشق» حسن فتحی در سینما‌ها که روایتی از زندگی مولانا و آشنایی او با شمس تبریزی دارد، یکی از پلتفرم‌های داخلی هم به پخش سریال ترکیه‌ای «رومی» که برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است، اقدام کرده است.

مخاطب ۲۴- سریال «رومی» محصول کشور ترکیه برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر پرآوازه ایرانی است که در قرن ششم هجری زندگی می‌کرده است.

این سریال به کارگردانی جان اولکای محصول کشور ترکیه و شبکه تابی ترکیه است که با زیرنویس فارسی درپلتفرم فیلیمو قابل دسترس است.

شبکه نمایش خانگی با هدف اینکه این روز‌ها اکران زندگی شاعر پر آوازه ایرانی مولانا به واسطه اکران فیلم «مست عشق» داغ است، تماشای سریال رومی که برشی از زندگی مولانا و آشنایی او با شمس تبریزی است را هم در دسترس قرار داده است.

داستان سریال «رومی» Rumi که هر ۲ فصل ده قسمتی آن در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، زندگی مولوی جلال الدین محمد بلخی یا رومی است. در خلاصه داستان رسمی فصل اول سریال آمده: «مولانا برای فرار از حمله مغول‌ها رهسپار غرب می‌شود، اما سفر واقعی او معنویت است که هدف او را در زندگی از طریق پیوند عمیق‌تر با خدا به او می‌آموزد که با فلسفه درک خود به اوج می‌رسد.» در پایان فصل اول، شمس وارد زندگی مولانا می‌شود و در‌های جدید به روی او باز می‌کند. در فصل دوم سریال رومی، داستان دلدادگی مولانا به شمس و آموزش‌های او مطرح می‌شود. آشنایی و همراهی‌ای که حسادت‌هایی در پی دارد و همه تلاش می‌کنند تا بین شمس و مولانا فاصله‌ای بیاندازند.

بولنت اینال (در نقش مولانا جلال‌الدین محمد)، بایزید گلرجان (در نقش بهاالدین ولد)، دوریم اوزکان (در نقش افسون خاتون)، تولین اورال (در نقش بهشت خاتون)، تورگای آیدین (در نقش ادریس) و با حضور کان ییلدیریم، آهو ترکپنچه بازیگران این سریال هستند که قابل دریافت است.

برچسب ها: سریال ترکیه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.