کد خبر: ۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
گزافه نیست اگر بگوییم وظایف والدین نسبت به فرزند مانند اقیانوسی است که انتها ندارد. از آنجا که هیچ فرزندی از والدین خود درخواست نکرده است او را به دنیا بیاورند، والدین در تمامی جنبه های زندگی فرزند وظیفه دارند به او کمک کنند

مقدمه: در این مقاله مروری خواهیم داشت بر مهمترین وظایف والدین در قبال فرزند. در برابر سوال "یکی از مهمترین وظایف والدین در برابر فرزند چیست؟" اولین پاسخی که به ذهن می رسد چیست؟ این مقاله سعی دارد تنها به موضوع شکوفایی استعداد، پیدا کردن علائق و انتخاب مدرسه مناسب بپردازد. یکی از معتبرترین شبکه های اجتماعی تخصصی مدارس، یعنی مدرسه کلوب، را معرفی کرده و به شما نشان می دهیم چگونه از طریق بخش های متنوع مدرسه کلوب و بویژه دو بخش بسیار کاربردی آن یعنی مدرسه یاب و لیست مدارس تهران بهترین و مناسبترین مدرسه را برای فرزند خود پیدا کنید.

با ما همراه باشید.

همانطور که از عنوان این مقاله پیداست می خواهیم پاسخی برای سوال "یکی از مهمترین وظایف والدین چیست؟" پیدا کنیم. گزافه نیست اگر بگوییم وظایف والدین نسبت به فرزند مانند اقیانوسی است که انتها ندارد. امانوئل کانت- فیلسوف بزرگ آلمانی- معتقد است:" از آنجا که هیچ فرزندی از والدین خود درخواست نکرده است او را به دنیا بیاورند، والدین در تمامی جنبه های زندگی فرزند وظیفه دارند به او کمک کنند." به تعبیری این والدین هستند که نسبت به فرزند متعهد و موظف هستند بهترین ها را فراهم کنند. این جنبه می تواند از امور مادی مانند: حفاظت، سرپناه، غذا، لباس و غیره گرفته تا امور غیرمادی مانند آموزش و پرورش. تمرکز ما در این مقاله بر آموزش و پرورش کودک خواهد بود زیرا موضوع آموزش مانند زیرساختی است که پایه های زندگی موفق فرزندان در آینده بر آن قرار می گیرد.

یکی از مهمترین وظایف والدین در برابر فرزند چیست؟

والدین چه وظایفی نسبت به فرزند در امر آموزش و پرورش دارند؟ زمانی کودک تمام وقت خود را در خانه در حال کمک به والدین بود. بعد از انقلاب صنعتی و به میان آمدن نیروی بخار و سپس برق، نیاز به کار کودکان در خانه کمتر شد و والدین فرزند خود را به مدرسه فرستادند تا با فراغت و فرصت بیشتر بتوانند بر کارصنعتی شده خارج از منزل تمرکز کنند. در ابتدا مدرسه جایی بود که فرزندان خانواده تنها به منظور سوادآموزی وقت خود را در آنجا می گذراندند. منظور از سواد آموزی عمدتا خواندن، نوشتن، محاسبات ریاضی و در مراحل پیشرفته تر علوم نظری بود. به تدریج تسلط و اهمیت آموزش و پرورش بیشتر شد، متخصصان روانشناسی کودک از سویی و متخصصان امور تعلیم و تربیت، جامعه شناسی و غیره بر اهمیت آموزش و پرورش تاکید کردند و آن را همسان و همسنگ خانواده دانستند تاثیر مدرسه پررنگتر و با اهمیت تر شد. دیگر مدرسه جای امنی نبود برای دور کردن فرزند از خانه یا صرفا برای سوادآموزی. مدرسه تبدیل به مرکز هویت بخشی به دانش آموز شد. جایی که دانش آموز در آن به تعالی می رسد، استعدادهایش شکوفا می شود، با جامعه آشنا می شود، مهارت های نرم و سخت را می آموزد و از کودک تبدیل به بزرگسال می شود.

انتخاب مدرسه مناسب یکی از مهمترین وظایف والدین نسبت به فرزند است. یک مدرسه نامناسب می توان شخصیت و روحیه دانش آموز را در هم بشکند و آینده او را ویران سازد. به همین دلیل انتخاب مدرسه را باید بعد از تامین نیازهای حیاتی مانند سرپناه، غذا و پوشاک اصلی ترین وظیفه والدین دانست. یک مدرسه خوب با ارائه آموزش های با کیفیت به دانش آموز کمک می کند تا علاوه بر سوادآموزی، مهارت های مهم زندگی را بیاموزد. این مهارت ها برای موفقیت در آینده دانش آموز مهم است. انتخاب مدرسه بر شبکه سازی تاثیر می گذارد که این امر به نوبه خود بر فرصت های شغلی دانش آموز موثر است.

شبکه اجتماعی مدرسه کلوب که اولین شبکه اجتماعی تخصصی درباره امور دانش آموزان، مدرسه، آموزش و پرورش است مقالات زیادی درباره اهمیت مدرسه یا چگونگی انتخاب مناسبترین مدرسه برای فرزندان دارد که توصیه می شود حتما مطالعه شوند. حدود 2000 مقاله مرتبط با دانش آموزان و مدرسه در این شبکه اجتماعی منتشر شده است.

در انتخاب مدرسه مناسب باید به چند فاکتور توجه کرد. اولین و مهمترین فاکتور "آموزش مناسب" است. منظور از آموزش مناسب داشتن روش تدریسی است که بتواند به هر دانش آموز بر اساس توانایی، استعداد و علاقه آموزش دهد. در سیستم آموزش سنتی تفکر "یک آموزش همانند برای همه مناسب است" (One-size-fits-all) غالب بود. در آموزش مدرن این شیوه آموزشی کاملا مردود است. تفکر غالب در شیوه مدرن این است که هر دانش آموز یک انسان منحصر بفرد است که از نظر توانایی، استعداد و شخصیت با دیگران متفاوت است. باید ابتدا استعدادهای او را یافت و سپس به او کمک کرد که این استعدادها در مسیر درست رشد کنند.

موضوع بسیار مهم دیگر "سرمایه گذاری برای آینده" است. هزینه کردن برای مدرسه ای که بهترین روش تدریس، بهترین آموزگاران و بهترین امکانات را داراست خوب است یا بد؟ پاسخ این سوال می تواند بسیار بحث انگیز باشد. در صورتی که والدین از عهده پرداخت هزینه برآیند و مدرسه نیز از نظر اقتصادی، فرهنگی، ارزش های خانواده هم سنخ و هم سنگ با خانواده باشد، پاسخ بلی است، ولی اگر قرار باشد خانواده از دیگر مسائل صرفنظر کند یا مدرسه از نظر فرهنگی و ارزش های اجتماعی همسنگ خانواده نباشد، باید تامل کرد. پیشنهاد می شود مقالات مندرج در وب سایت مدرسه کلوب در این باره را مطالعه فرمایید. بویژه دو مقاله بسیار مهم: "انتخاب مدرسه مناسب، مرحله به مرحله" و "ویژگی های یک مدرسه خوب" را حتما مطالعه فرمایید.

نمونه یک دبستان مناسب: دبستان پسرانه علامه طباطبایی واحد ونک

یکی از مهمترین وظایف والدین در برابر فرزند چیست؟

برای روشن شدن موضوع این مقاله دبستان پسرانه غیردولتی علامه طباطبائی واحد ونک را بررسی می کنیم. دبستانی با شهریه متعادل که مناسب یک خانواده تحصیلکرده از طبقه متوسط به بالا است. این دبستان عضوی از مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه طباطبایی است که در منطقه 3 قرار دارد و بعنوان یکی از بهترین دبستان های پسرانه غیردولتی منطقه 3 نیز شناخته می شود. مدارس علامه طباطبایی شامل 12 مدرسه از پیش دبستان تا دبیرستان است که همگی از مدارس برند هستند.

این دبستان با فراهم کردن تمام امکانات به روز در مدرسه توانسته است بیشترین خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در منطقه خود فراهم کند. این خدمات عبارتند از: فضا و معماری تخصصی برای مدرسه مانند: معلمان با تجربه و متخصص آموزش، کلاسهای بزرگ و پرنور، زمین بازی و ورزش، اتاق بازی، آزمایشگاه، کارگاه های مختلف رباتیک، کامپیوتر، و غیره، کلاسهای هوشمند، فضای شاد و مفرح، فعالیت های فوق برنامه مانند: کلاس های بازی و موسیقی، مهندسی خلاق، آشنای با مشاغل، مهارت های زندگی، خوشنویسی، سفالگری، نمایش خلاق، اوریگامی، زبان انگلیسی، بهداشت، تهیه صبحانه، میانوعده، نهار گرم در آشپزخانه مدرسه، تیم مشاوره، برنامه های اردوهای علمی- تفریحی، برگزاری جشن ها و مناسبتهای فرهنگی- اجتماعی و غیره.

مقاله بهترین دبستان پسرانه غیردولتی منطقه 3 اطلاعات بیشتری در باره این مدرسه به شما می دهد. برای مقایسه بهترین دبستان ها می توانید مدارس دیگر این منطقه را در لیست دبستانهای پسرانه غیردولتی منطقه 3 یافته و با خواندن نظرات والدین در قسمت تبادل نظر سایت متوجه شوید یک مدرسه مناسب چه امکاناتی دارد.

اگر در مناطق دیگر تهران زندگی می کنید می توانید با استفاده از مدرسه یاب یا با استفاده از لیست مدارس تهران ابتدا مدارس نزدیک به محل سکونت خود را یافته سپس با اعمال فیلترهای مختص خود، خانواده و فرزندتان، بهترین مدرسه را با تعریف دقیق خود انتخاب کنید.

شبکه اجتماعی مدرسه کلوب، پاسخی به تمام سوالات شما درباره مدرسه، دانش آموز و آموزش و پرورش است.

برچسب ها: خانواده والدین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ به کجا رسید؟ title
ماجرای شکایت یک ستاره فیلم‌های پورن از ترامپ، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای او دردسر ساز شده است. این پورن استار چه کسی است و چگونه ماجرای یک ابهام در دوره جوانی رئیس جمهور سابق امریکا را در ۷۷ سالگی به دادگاه آورد؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.