کد خبر: ۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کاندیدای دور دهم مجلس شورای اسلامی:
کاندیدای دور دهم مجلس شورای اسلامی بر این اعتقاد است که برای افزایش سرانه فرهنگی در کشور همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید دارای یک مسئول فرهنگی باشند و این پست نباید تنها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شود.

به گزارش سایت جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی به نقل از خبرنگار ایلنا، غلامرضا محمد‌نژاد کاندیدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی سرفصل‌های برنامه‌های خود برای انتخابات مجلس گفت: برقراری عدالت مالیاتی، استفاده از فضای پسابرجام با هدف جذب سرمایه، حل مشکل اشتغال، رفع فقر و احیای شورای تامین اجتماعی، ارج نهادن و تبیین اهمیت نقش زن، توسعه و احیای فرهنگ و ادب غنی زبان فارسی، ایجاد جذابیت داخلی برای جلوگیری از فرار مغز‌ها و همدلی دولت، ملت، مجلس و رهبری از جمله اهداف کلی من برای ورود به مجلس دهم است.

محمدنژاد: سیستم آموزشی ایران به مدرک‌گرایی منجر می‌شود

او اولویت اصلی خود را حوزه فرهنگ، آموزش و ورزش اعلام کرد و افزود: در حوزه آموزش و پرورش، وضعیت آموزشی از دوره ابتدایی تا دکترا بین صفر تا بیست تعریف می‌شود، اما متاسفانه سیستم به شکلی است که در انتها به مدرک‌گرایی منجر می‌شود.

محمدنژاد ادامه داد: داشتن مدرک و القابی همچون دکتر و مهندس یک مشکل فرهنگی است که از قاجاریه وجود داشته و در دوره قاجاریه یکی از کارهایی که پادشاهان می‌کردند، فروختن القاب بود که امروز این القاب به شکل مدرک درآمده‌اند.

این نامزد انتخابات مجلس دهم ادامه داد: در کشور ما از هر ۲۰۰ نفر ۱۸ نفر دانشجو هستند و امروز ما بیشترین تعداد دانشجویان را در دنیا داریم و باید این وضعیت به شکلی اصلاح شود که بر اساس نیاز جامعه، دانشجویان در رشته‌های مختلف تحصیل کنند.

او توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم دانست و افزود: در کشور آلمان بعد از کسب مدرک دیپلم بیش از ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند اما در ایران این آمار کمتر از ۲۰ درصد است به همین دلیل باید ساختار آموزشی به گونه‌ای اصلاح شود که سهم فارغ‌التحصیلان بخش فنی و حرفه‌ای بیشتر شود.

محمد‌نژاد افزود: باید در بحث نظام آموزشی برنامه‌ریزی جامعی صورت بگیرد و تمام برنامه‌های ۵ ساله تا ۲۰ ساله بدون اخلال اجرا و عمل شوند و نباید به سمتی حرکت کنیم که مدیران مختلف از زیر بار اجرای این برنامه‌ها فرار کنند.

او با تاکید براینکه باید افرادی که نگاه کوتاهی به آموزش وپرورش دارند از بدنه این وزارتخانه جدا شوند، گفت: متاسفانه امروز در مدارس در هنگام پیشنهاد رشته‌های تحصیلی ابتدا رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی را پیشنهاد می‌دهند ودر پایان رشته فنی و حرفه‌ای را توصیه می‌کنند و این امر باید اصلاح شود.

نامزد انتخابات مجلس دهم با اشاره به راه‌ حل‌های خود برای تحصیل کودکان گفت: امروز بیش از چند هزار کودک هفت‌ساله در کشور وجود دارند که از تحصیل محروم هستند و باید این وضعیت با وضع قوانین و همچنین پیگیری‌ها درست شود وهمه کودکان تحت پوشش برای تحصیل قرار بگیرند.

محمد‌نژاد توجه به فرهنگ و زبان فارسی و ایرانی را مهم دانست و افزود: باید زبان و ادب فارسی و روش‌های آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی احیا شود. باید به سمتی حرکت کنیم که کشورهای دیگر به خود اجازه ندهند  اسطوره‌های ما را برای خود ثبت و ضبط کنند.

او ادامه داد: در کنار توجه جدی به زبان فارسی آموزش زبان دوم با هدف جهانی شدن و ورود به دنیا بسیار مهم است، زیرا هر زبان یعنی یک فرهنگ و یک فرد جدید است که می‌تواند رشد خوبی کند.

محمد‌نژاد افزود: از زمان ورود کامپیو‌تر زبان انگلیسی از زبان‌های دیگر چون فرانسه و آلمانی پیشی گرفت و زبان‌های دیگر عقب ماندند به همین دلیل باید بعد از آموزش زبان مادری از مقطع دیپلم زبان انگلیسی به صورت کامل آموزش داده شود.

این فعال حوزه فرهنگ با بیان اینکه امروز در آموزش و پرورش دانه کاشته می‌شود؛ نهال رشد می‌کند، اما میوه آن را دیگران می‌چینند که این امر درست نیست، متذکر شد: باید به گونه‌ای باشد که میوه زحمات بخش‌های مختلف توسط خود ما چیده شود.

او توجه به معیشت فرهنگیان را مهم دانست و افزود: باید راهکارهای خوبی برای این حوزه در بخش اجرا طراحی کنیم زیرا قانون به صورت کلی بر ضرورت توجه به حقوق فرهنگیان تاکید کرده است اما در مراحل اجرایی اشکالاتی وجود دارد.

جعفری فر: امیدواریم برجام ۲ فقر و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد

سکینه جعفری‌فر در نشست خبری جبهه تدبیر و توسعه که در ایلنا برگزار شد، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب تا کنون زنان جامعه ما با چالش‌های زیادی رو به رو بوده‌اند و متاسفانه در مجالس دوره هفتم و هشتم زنان نماینده با گرایش‌های مردانه وارد مجلس شدند که با مطرح کردن مسائلی در خصوص تعدد زوجات، ‌ازدواج مجدد به این چالش‌ها دامن زدند.

این عضو جبهه تدبیر و توسعه با اشاره به دلایل ورودش به رقابت‌های انتخابات مجلس گفت: با این هدف که در راستای حقوق زنان قدمی بر دارم وارد انتخابات شدم و امیدوارم با حضور همه آحاد جامعه اعم از مرد و زن در انتخابات و انتخاب افراد شایسته بخش زیادی از معضلات و چالش‌های زنان در جامعه مرتفع شود.

جعفری‌فر با اشاره به سیاست‌های غلط دولت دهم در حوزه زنان گفت: برگرداندن زنان به منزل، ‌دور کاری، ‌افزایش مرخصی زنان، ‌ حذف دختران در ۷۷ رشته دانشگاهی نمونه این سیاست‌ها است که مانع حضور فعال و پویای بانوان در جامعه می‌شود.

او با تاکید بر لزوم حمایت مجلس بعدی از دولت یازدهم اظهار کرد: همچنین تمکین از قانون و تعلق مجلس به همه جناح‌های سیاسی از مهم‌ترین اهداف جبهه تدبیر و توسعه در انتخابات پیش رو است.

عضو جبهه تدبیر و توسعه با بیان اینکه مساله پسا برجام و تبعات و مراحل مختلف آن از مهم‌ترین دغدغه‌های جبهه تدبیر و توسعه است گفت: در مرحله اول برجام، ارتباطات خود را با جهان ارتقا دادیم و رونق اقتصادی را شاهد بودیم و امیدورایم در مرحله دوم برجام داخلی مدنظر قرار گیرد.

جعفری‌فر اظهار کرد: انتظار جبهه تدبیر و توسعه این است که در عرصه اجرایی برجام ۲ بتوانیم فقر و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و فضای همدلی را در جامعه و میان احزاب مختلف افزایش دهیم.

او تاکید کرد: امیدواریم با استقرار نمایندگان اصلح در مجلس آینده بتوانیم آزادی احزاب، ‌مطبوعات و آزادی بیان و همچنین آزادی پس از بیان را در جامعه شاهد باشیم.

این عضو جبهه تدبیر و توسعه با تاکید بر لزوم رفع حصر اظهار کرد: که این مسئله را خلاف اصول متعدد قانون اساسی می‌دانیم و امیدواریم با رایزنی و هماهنگی قوه مقننه و قوه مجریه این مسئله به سرعت و با راهکارهای قانونی حل شود.

او با تمجید از فعالیت زنان در مجلس ششم تصریح کرد: در مجلس ششم زنان توانستند قوانین بسیار خوبی را تصویب کنند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در این راستا قدم برداریم تا جایی که وضعیت زن مسلمان بهتر از تمام مکاتب باشد.

جعفری فر با بیان اینکه یکی از محور‌های جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی اختصاص به فرهنگیان دارد، گفت: در این حوزه باید با رویکرد اعتدال و دوری از افراط و تفریط از جایگاه حقیقی که باید داشته باشد از وضعیت حقوقی فرهنگیان زحمتکش حمایت شود.

او ادامه داد: مسئله دیگر مقایسه بین کارمندان مختلف فرهنگی از نظر رفاهی و سطوح مختلف حقوقی فرهنگیان است که باید مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

این عضو جبهه تدبیر و توسعه در خصوص رسیدگی به وضعیت زنان کارتن‌خواب و دختران خیابانی به عنوان یکی از اولویت‌های این جبهه تاکید کرد و گفت: برنامه‌هایی در این خصوص داریم که در آینده نزدیک اعلام می‌کنیم.

او در باره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: باید توجه شود تمام برنامه‌ها با توجه به موازین باید صورت گیرد و شرایط اعمال برنامه‌ها وجود داشته باشد. اگر وضعیتی ایجاد شود که موازین و فرهنگ جامعه رعایت شود، زنان هم باید بتوانند به ورزشگاه بروند.


آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.