کد خبر: ۴۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

مافیایی که از هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو پول به جیب می‌زند!

در حالی که هر اتوبوس برقی در داخل ۳۲۳ هزار یورو به فروش می‌رسد، در چین همین خودرو ۲۴۵ هزار یورو است. به گفته مدیران شهری «در هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو به جیب مافیا می‌رود.»
مافیایی که از هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو پول به جیب می‌زند!

مخاطب ۲۴- «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده و ضرر آن فقط برای مردم است» این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید.
قرارداد برقی‌سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران حواشی ایجاد کرده است و برخی خواستار انتشار قرارداد شدند. شهردار تهران علیرضا زاکانی می‌گوید که «نمی‌توانیم تمام مفاد قرارداد را جار بزنیم؛ ایران هزار و یک دشمن دارد، اما تمام نهاد‌های ذی‌ربط در جریان کار بوده و ضمانت‌نامه بانکی داریم.»
۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران موجود است این در حالی است که پایتخت نیازمند ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس است و کمبود حدود ۸۰ درصدی در این زمینه باعث بروز صف‌های طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس شده و اگر اتوبوس جدید تزریق شود این صف‌ها حدود یک چهارم کوتاه‌تر می‌شود.
سال گذشته قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷۵۰۰ تاکسی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با چین بسته شد تا عقب‌ماندگی چندین ساله جبران شود.
قرار است امسال اولین سری واگن‌ها و اتوبوس‌ها وارد می‌شود، اما مدیران شهری می‌گویند که «مافیا همه جوره دست و پا می‌زند تا اتوبوس و واگنی از چین وارد نشود» چرا که قیمت «اتوبوس برقی داخلی ۳۲۳ هزار یور است، اما اگر مستقیم همین اتوبوس از چین خریداری شود، قیمت ۲۴۵ هزار یور خواهد بود یعنی در هر اتوبوس ۷۱ هزار یورو به جیب مافیا می‌رود.»
«روزانه ۶۶ درصد تردد‌ها در تهران با وسایل شخصی انجام می‌شود» و همین امر باعث آلودگی هوا و مرگ هزاران تهرانی در سال می‌شود. «پکن که یکی از شهر‌های آلوده دنیا بود با برقی‌سازی مشکل آلودگی را برطرف کرد.» در صورت تجهیز ناوگان میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا کمتر است.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت امیرحسن کاکایی می‌گوید که «تامین برق خودرو‌های برقی، بحران مازوت سوزی (آلودگی هوا) در نیروگاه‌ها را تشدید می‌کند. در مقابل رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست علی سلاجقه می‌گوید که «مازوت سوزی در تهران نداریم»، سوخت بی‌کیفیت عامل اصلی آلودگی هوا است و از ورود خودروی برقی حمایت می‌کنیم.»
به گفته کارشناسان، تمامی دستگاه‌های مسوول باید ورود کنند تا آلودگی هوا برطرف شود. همچنین باید نظارت دقیقی بر روی نرخ‌گذاری خودرو‌ها در داخل صورت گیرد. مهمترین راه‌کار برای رفع آلودگی هوا و ترافیک توسعه حمل ونقل عمومی و برقی‌سازی ناوگان مانند نروژ، چین، آلمان و هلند است

برچسب ها: مهدی چمران
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
انگلیس پس از سفر ترامپ فلسطین را به رسمیت می‌شناسد انگلیس پس از سفر ترامپ فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
روزنامه تایمز گزارش داد دولت انگلیس برنامه دارد پس از پایان سفر رسمی دونالد ترامپ، موجودیت کشور فلسطین را رسماً به رسمیت بشناسد.
افشاگری حولناک از جنگ اوکراین افشاگری حولناک از جنگ اوکراین
فایننشال‌تایمز گزارش داد؛ صد‌ها کودک اوکراینی در بیش از ۲۰۰ مرکز روسیه و مناطق اشغالی تحت شست‌وشوی ذهنی و آموزش‌های نظامی قرار گرفته‌اند.
اعدام بابک شهبازی به جرم جاسوسی برای موساد اعدام بابک شهبازی به جرم جاسوسی برای موساد
بابک شهبازی، پیمانکار صنعتی متهم به انتقال اطلاعات امنیتی ایران به موساد، پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور صبح امروز در تهران اعدام شد.
ارتش ایران از ربات جنگجوی خود رونمایی کرد + فیلم ارتش ایران از ربات جنگجوی خود رونمایی کرد + فیلم
نیروی زمینی ارتش از ربات رزمی «آریا» رونمایی کرد؛ دستگاهی ۸×۸ با پیشرانه هیبریدی، هوش مصنوعی، زره ضدگلوله و تیرباری ۷.۶۲ میلی‌متری تحت کنترل از راه دور.
هشدار جدی دانشگاه آزاد به دانشجویان مشمول سربازی هشدار جدی دانشگاه آزاد به دانشجویان مشمول سربازی
دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات اعلام کرد ادامه تحصیل دانشجویان پسر تنها با دریافت معافیت نظام وظیفه امکان‌پذیر است و در غیر این صورت با محرومیت تحصیلی روبه‌رو می‌شوند.
آغاز لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز لیگ قهرمانان اروپا از امشب
فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با حضور ۳۶ تیم، از جمله قهرمان پاری‌سن‌ژرمن و نمایندگان قدرتمند اسپانیا، از امشب آغاز می شود و چشم‌انداز فتح قهرمانی هیجان‌انگیز خواهد بود.
ایران پیگیری حقوقی علیه آمریکا و اسرائیل را آغاز می‌کند ایران پیگیری حقوقی علیه آمریکا و اسرائیل را آغاز می‌کند
معاون حقوقی رئیس‌جمهور از اقامه دعوا علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی و تشکیل پرونده‌های داخلی برای پیگیری خسارات جنگ اخیر خبر داد.
برگزیده
نظر معاونت عمومی وزارت صمت در خصوص سرمایه گذاری خارجی نظر معاونت عمومی وزارت صمت در خصوص سرمایه گذاری خارجی
ابراهیم شیخ در گفت‌و‌گو با مخاطب ۲۴: سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت ایران با موانع حقوقی، بانکی و ریسک بالا روبه‌روست؛ وزارت صمت بر حل مشکلات موجود و جذب سرمایه‌های استراتژیک تمرکز دارد.
عرضه بنزین ویژه وارداتی؛ سهمیه‌های قبلی تغییر نمی‌کند عرضه بنزین ویژه وارداتی؛ سهمیه‌های قبلی تغییر نمی‌کند
بنزین سوپر از راه می‌رسد: وعده یا خیال؟ رقابت بخش خصوصی و سهمیه‌های دولتی؛ کدام یک پیروز میدان خواهد بود؟
گسترش مراودات تجاری با تاکید بر دیپلماسی اقتصادی گسترش مراودات تجاری با تاکید بر دیپلماسی اقتصادی
ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در گفت‌و‌گو با مخاطب۲۴ بر لزوم استفاده ازظرفیت بریکس، اوراسیا برای گسترش مراودات تجاری تاکید نمود
صفحه خبر بالای تصاویر