کد خبر: ۴۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

اولین نسخه از تانک جنگی چلنجر ۳ به میدان آمد؛ مرگبار و مدرن

ارتش انگلیس به‌تازگی از تانک جنگی چلنجر ۳ به‌عنوان مرگبارترین سلاح خود رونمایی کرده است. درباره تانک مدرن Challenger ۳ بیشتر بدانید.

مخاطب۲۴- در زمانه‌ای که سایه جنگ روی تمام کشور‌های دنیا سنگینی می‌کند، مدرن‌سازی و ارتقای تجهیزات نظامی، جزو برنامه‌های واجب و حیاتی همه کشور‌ها است. ابرقدرت‌های جهان همواره در تلاش برای ارتقای صنایع نظامی خود نظیر تانک، جنگنده، زیردریایی و موشک‌های مختلف هستند و بودجه‌های کلانی برای این حوزه اختصاص می‌دهند.

کشور‌های اروپایی به‌عنوان متحد قطعی ایالات متحده، همواره گوش به زنگ هستند تا مبادا به‌لحاظ نظامی کم بیاورند. کشور‌هایی نظیر آلمان، فرانسه و انگلستان سعی می‌کنند روز به روز تجهیزات جنگی خود را توسعه دهند و زاغه‌های خود را پر از مهمات و پایگاه‌هایشان را مملو از خودرو‌های سبک و سنگین زرهی کنند. از تازه‌های تجهیزات نظامی دنیا می‌توان به خودروی رزمی M۱۰ بوکر آمریکا اشاره کرد که جدیدترین وسیله نقلیه نظامی این کشور به‌حساب می‌آید.
تانک جنگی چلنجر ۳ رونمایی شد

به‌تازگی ارتش انگلیس موفق شده نمونه اولیه تانک جنگی چلنجر ۳ را تولید کرده و به نمایش بگذارد. تانک مورد بحث نسبت به نسخه‌های قبلی ارتقا یافته و مجهز به اسلحه مرگبارتری شده که می‌تواند گلوله‌های هوایی ضدتانک را از بین ببرد. چلنجر ۳ برای نخستین بار در آلمان آزمایش شده و بعد از چلنجر ۲، مرگبارترین تانک انگلیس به‌حساب می‌آید. در کل تانک‌های Challenger جزو برترین تانک‌های جنگی در جهان هستند.
برای ساخت این تانک قدرتمند و ترسناک از همان شاسی‌های چلنجر ۲ استفاده شده، ولی اندکی ارتقا یافته تا تغییری نسبت به نسل قبلی‌اش داشته باشد. از جمله تغییرات مهم و ارزشمندی که اعمال شده می‌توان به برجک جدید مجهز به حفاظت از جلو و جانبی پیشرفته با شیب بهبود یافته به‌منظور منحرف کردن تیر‌های دشمن و یک زره ماژولار متشکل از زره خارجی EPSOM و داخلی Farnham اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

علاوه بر این‌ها باید به پیچ‌هایی اشاره کرد که برای سفارشی‌سازی زره در دسترس هستند. به کمک این پیچ‌ها می‌توان صفحات فعال و غیرفعال را سفارشی کرد که برای صفحات فعال از مواد منفجره برای مقابله با هرگونه انفجار ورودی استفاده شده است. همچنین با ورود به داخل تانک می‌توان سنسور جدیدی را مشاهده کرد که شامل دید اولیه فرمانده قبضه در روز و شب و دید اولیه توپچی روز و شب می‌شود. به‌کمک این حسگر می‌توان هدف را اسکن کرد.
یکی دیگر از مزایای چلنجر ۳ نسبت به نسل پیشین، ارتباطات دیجیتال بهبود یافته و سیستم هیدرولیک نسل سوم به‌همراه پیشرانه دیزلی پرکینز از نوع ۱۲ سیلندر است. مهم‌ترین مزیت تانگ مرگبار انگلیس، تسلیحات جدیدی به نام The Rifled L۳۰A۱ است که سلاح اصلی آن خواهد بود. این اسلحه اجازه می‌دهد تا چلنجر ۳ به مهماتی که سایر تانک‌های ناتو از آن استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشد.

انگلیس، ۸ نسخه از تانک مدرن و مرگبار خود را ساخته و تحویل ارتش داده است. همچنین قرار است در کل ۱۴۸ تانک چلنجر ۳ ساخته شود و شاید این عدد به ۲۲۷ هم برسد. تاریخ احتمالی آغاز به کار تانک فوق در ارتش انگلیس سال ۲۰۲۷ اعلام شده و به احتمال زیاد از سال ۲۰۴۰ به‌طور رسمی در عملیات‌های نظامی مورد استفاده قرار بگیرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.