کد خبر: ۴۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
رئیس‌جمهور بیان کرد: بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدی‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و به همه مدیران تاکید کرده‌ام که اجازه ندهند هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود.

مخاطب۲۴- آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحد‌های نمونه که در ایران خودرو دیزل برگزار شد، اظهار کرد: روز کارگر یک روز و یک نماد برای توجه به مسئله کار و کارگر است.
وی افزود: البته این توجه باید در تمام ایام سال وجود داشته باشد و تمام هفته‌ها و ماه‌ها باید توجه به کار و کارگر شود. اما، این روز و این ایام بیشتر موضوع کار و کارگر مورد توجه محافل کارگری، رسانه‌ای و در سطح کشور مورد توجه همگان قرار دارد.
رئیس جمهور با اشاره به دیدار اخیر کارگران با مقام معظم رهبری تأکید کرد: جلسه امروز پس از این دیدار تشکیل می‌شود و موجب شد تا ما از رهنمود‌ها و سخنان و نکات بسیار قابل توجهی که ایشان فرمودند بهره ببریم. وی ادامه داد: در این راستا، مدیران دستگاه‌ها و محافل کارگری باید تلاش کنند تا سازوکار‌های لازم برای اجرایی‌شدن فرمایشات مقام معظم رهبری را ایجاد کنند و ما نیز بتوانیم آنچه مد نظر ایشان و قانون و سیاست‌های مصوب در نظام تکلیف کرده و در جهت رشد اقتصادی تولیدی در کشور موثر است را به انجام برسانیم. رئیسی با بیان اینکه تولیدات کارگران عزیز ما علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها برای کشور نقش آفرین است، تصریح کرد: همان طور که رهبری بر آن تاکید فرمودند، تلاش‌ها و اقدامات کارگران ما باید امید آفرین باشد و همان طور که در شعار امروز این جشنواره آمده است، «ما پای کار ایران هستیم» و این شعار نشان از روحیه جهادی و ارزشمند کارگران، مدیران و کارفرمایان ماست. وی افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند و تلاش و فعالیت‌های کارگران ایرانی به عنوان محور همه تلاش‌ها در عرصه تولید محسوب می‌شود و نقش کارگران در آن بی بدیل است، لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: باید محصولی تولید شود که در دنیا بهترین باشد و تولید این محصولات از کشور ما برمی‌آید. استاندارد کف مشخصات یک کالاست و کالای تولدی ما باید در دنیا برتر باشد. در سریلانکا صدور خدمات فنی و ومهندسی انجام شده و مهندسان آنجا می‌گفتند، کار بسیار علمی و دانش پایه انجام شده است. این کار چند منطوره بود و سد و نیروگاه ایجاد شده بود. مهندسان ما گفتند شاید اولین کاری است که در آن منطقه انجام شده است. وی ادامه داد: رهبری حکیمانه فرمودند که در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند که باید به این نخبگان توجه شود. باید از ایده پردازی حمایت کرد. ایده پردازی در دانشگاه مهم است، اما کسی که در عمل صاحب ایده شده است، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه رشد فرهنگ کار در کشور بسیار مهم است، گفت: باید به کار و کارگر توجه شود. عمل برتر و موثر مهم است. بین نماز اول وقت و نماز قضا تفاوت وجود دارد. تاکید دارم کار زمان شناسانه اهمیت دارد. در زمان دفاع مقدس کار‌هایی در کارخانه‌ها انجام شد که ما را از کشور‌های بیگانه بی نیاز کرد. کار‌هایی که همراه با خلاقیت و نوآوری بود. رئیسی افزود: کارگران ما سابقه این کار‌ها را نداشتند. الان هم به ما جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده است که تاکنون جوانان، کارگران و کارفرمایان ما نشان دادند که همچنان که رزمندگان ما سیلی محکمی به دشمن زدند، کارگران ما هم در عرصه اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد، دشمنان فکر می‌کنند با تهدید و تحریم می‌توانند ما را متوقف کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما رشد تولید، رشد اقتصادی، رشد نوآوری داریم و در حوزه فناورانه رشد داریم، خاطرنشان کرد: رشد کمی در شرکت‌های دانش بنیان داریم. جامعه کارگری و کارآفرنی ما پای کار است و این جای تقدیر دارد. وی با اعلام اینکه لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده و در مجلس پیگیری می‌شود تا کار سریعتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: ثبات شغلی بسیار مهم است. ما امروز شاهد هستیم که اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته و این جای افتخار دارد. زمینه شغل برای تحصیل کردگان بهتر از قبل فراهم شده است. بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. وزیر گفته است که موانع این کار در حال رفع است. بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است. رئیسی با بیان اینکه همه مدیران باید همت کنند تا تعاونی مسکن در همه حوزه‌های کارگری فعالیت کنند، تاکید کرد: وزارت راه‌وشهرسازی برای واگذاری مسکن و تسهیلات ساخت مسکن آمادگی کامل دارد تا دغدغه مسکن کارگران برطرف شود. وی ادامه داد: بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدی‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و به همه مدیران تاکید کرده‌ام که اجازه ندهند هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود.
آیت‌الله رییسی با اعلام اینکه لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده و در مجلس پیگیری می‌شود افزود: ثبات شغلی بسیار مهم است؛ ما امروز شاهدیم که اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته و این جای افتخار دارد. رییس‌جمهور با اشاره به موضوع بیمه کارگران ساختمانی گفت: آقای وزیر گفته است که موانع این کار در حال رفع است؛ بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است. آیت الله رییسی همچنین با بیان اینکه سازوکار قانونی سه‌جانبه دولت، کارفرما و کارگر مناسب است که ادامه یابد تا تصمیم‌های مناسب و قابل دفاع با تورم گرفته شود، ادامه داد: لازم است بانک‌ها با اشتغال، مسکن و ازدواج همراهی کنند؛ لذا تاکید می‌کنم که در پرداخت وام برای این سه موضوع که به رفع دغدغه جوانان کمک می‌کند، همراهی کنند. وی تصریح کرد: مسوول بانک رفاه کارگران اعلام کرد که آمادگی دارد برای تسهیلات مسکن کارگران کمک کند و من از وی تشکر می‌کنم تا ان‌شاء الله این دغدغه کارگران را حل کند، زیرا سهم مسکن در سبد هزینه خانواده زیاد است و بنای دولت این است که با امکاناتی که در کشور وجود دارد، این مشکل را حل کند. رییس‌جمهور ادامه داد: یکی از ابزار‌ها و امکانات مهم کشور، زمین است که باید از آن بهره ببریم؛ البته ممکن در مراکز استان‌ها یا تهران و تبریز و مشهد، زمین برای ارایه نداشته باشیم، اما آن طرف‌تر از این شهرها، امکان ارایه و تهیه زمین وجود دارد. آیت‌الله رییسی اظهار کرد: از همه مدیران شرکت‌ها و کارخانجات می‌خواهم همت کنند تا تعاونی‌های مسکن فعال شوند؛ وزارت راه و شهرسازی آمادگی لازم برای رفع دغدغه مسکن را دارد، زیرا مسکن دغدغه مهمی برای کارگران است و باید این دغدغه رفع شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهارت‌ورزی برای همه لازم است افزود: برای هر کاری در کنار دانش‌افزایی، مهارت‌افزایی هم لازم است؛ در واقع مهارت و دانش باید به روز شوند؛ لذا همواره باید نسبت به کسب دانش اقدام کرد. دنیای امروز، دنیای اطلاعات و ارتباطات و دانش است. آیت‌الله رییسی با اشاره به موضوع دولت الکترونیک گفت: در گذشته، حرف دولت الکترونیک مطرح بود و امروز بحث «دولت هوشمند» مطرح است. متاسفانه در سال‌های گذشته دولت‌ها نتوانستند دولت الکترونیک را اجرایی کنند و الان تنها بین ۳۵ تا ۳۷ درصد دولت الکترونیک، محقق شده است؛ این در حالی است که دیگر موضوع دولت هوشمند مطرح شده است. وی اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی که از مدار تولید خارج شده بودند، به تولید بازگشته‌اند؛ در سفر‌های استانی شاهد هستیم که کارخانه‌های به مدار برگشته، در غرفه‌های تولیدات خود را عرضه می‌کنند؛ از طرفی هزاران کارگر مشغول به کار شده‌اند و کارخانجات تعطیل دوباره احیاء شده اند. رییس‌جمهور گفت: باید توجه کرد که تعطیلی کارخانجات، مشکلات زیادی در زندگی کارگران ایجاد می‌کند؛ لذا مسوولان اجازه ندهند کارخانه‌ای به هر دلیل تعطیل شود. آیت‌الله رییسی با اشاره به صادرات ۲ میلیارد دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان اظهار کرد: البته اگر کارخانه یا کارگاهی در گذشته از مدار تولید خارج شده، حتماً دلایل مالی و حقوقی وجود داشته که لازم است استانداران و فرمانداران از وقوع دوباره آن در آینده جلوگیری کنند.

برچسب ها: ابراهیم رئیسی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی title
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که هفت ساعت یا بیشتر در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر با خطر بیشتر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو مواجهند.
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.