کد خبر: ۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برخی واحدهای نهضت ملی مسکن که از قبل شروع شده، طی ماه‌های آینده قابلیت بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا، بر اساس تکلیف وزیر راه و شهرسازی برای دستگاه‌های مجری طرح، باید به زودی عملیات اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید و سایر شهر‌های کشور با محوریت شرکت عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، آغاز شود.

افتتاح مسکن ملی از ماه آینده
محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - ضمن اشاره به موضوع مذکور گفته است: از پروژه‌های (نهضت ملی مسکن) که قبلا شروع شدند و عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است بخشی طی ماه‌های آتی قابلیت بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان را خواهند داشت که با پیشرفت زمان جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی همچنین از تصویب سند آمایش سرزمین برای نخستین بار خبر داد و توضیح داد: سند آمایش سرزمین در جلسات مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده است. سند آمایش سرزمین سندی است که نظام توزیع جمعیت، اشتغال و فعالیت را برای آینده پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند در نیازسنجی‌ها کمک موثری باشد.

محمودزاده در شرایطی از افتتاح عن‌قریب برخی واحد‌های نهضت ملی مسکن خبر داده که انبوه‌سازان، پیشرفت پروژه در حالت کلی را چندان مناسب نمی‌دانند.

در این خصوص محمد مرتضوی ـ عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان ـ با بیان این‌که تا کنون بیشتر قرارداد‌های نهضت ملی مسکن با نهاد‌های عمومی مثل بنیاد مسکن منعقد شده است به ایسنا گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر نهاد‌ها به دلیل ضرورت زمانی برای سرعت دادن به کار‌ها در بخش محدودی از پروژه ورود کرده‌اند. بعضی از همکاران ما نیز در برخی استان‌ها کار‌هایی را در پروژه جهش تولید و تامین مسکن بر عهده گرفته‌اند، اما برای آن‌که پروژه به طور کامل راه بیفتد نیاز است تا با انبوه‌سازان به عنوان بزرگترین تشکل در حوزه تولید مسکن، تعامل مناسب‌تری صورت گیرد که تا کنون اقدام جدی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای همکاری مشاهده نکرده‌ایم؛ بنابراین گزارش، پروژه جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) با هدف احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده، بعد از پایان نام‌نویسی بخشی از متاهل‌ها هم‌اکنون در مرحله فراخوان ثبت نام افراد مجرد بالای ۲۳ سال قرار دارد و تا ۲۰ بهمن ماه نام‌نویسی در سامانه saman.mrud.ir ادامه خواهد داشت.

آخرین وضعیت این طرح از تامین زمین ۷۶۰ هزار واحد و آمادگی پروژه برای آغاز عملیات اجرایی حکایت دارد. این آمار البته مربوط به اوایل دی ماه است. حدود ۵۳۰ هزار واحد از ۷۶۰ هزار واحد، مربوط به پروژه اقدام ملی است که با نهضت ملی مسکن ادغام شده است. البته طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ممکن است تمام ۷۶۰ هزار واحد به مرحله اجرا نرسیده باشد و در مراحل مختلف قرار دارد.

به طور مثال ممکن است برخی پروژه‌ها کلنگ زنی نشده باشند، ولی آماده کار هستند. مع‌الوصف ۲۱۰ هزار واحد یا کلنگ‌زنی شده یا آماده کلنگ‌زنی است. برای ۵۵۰ هزار واحد نیز زمین تامین شده که مسئولان وزارت راه و شهرسازی در استان‌های مختلف در حال فراهم کردن اقدامات آغاز به کار پروژه‌ها هستند. رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ مدتی قبل وعده داد که تا پایان سال جاری تعداد واحد‌های در حال اجرای نهضت ملی مسکن به ۸۰۰ هزار واحد می‌رسد.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
هیس... پوران درخشنده با شبکه خانوادگی می‌آید! title
پوران درخشنده کارگردان “هیس دختر‌ها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.
برگزیده
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.