کد خبر: ۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
ایرنا : ذبیح‌الله خداییان گفت: پرونده پلاسکو یکی از پرونده هایی بود که کار زیادی را می طلبید تا نقش دستگاه های مختلف مشخص شود. این پرونده به دادگاه ارجاع و اخیراً رای بدوی صادر شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از دنیای اقتصاد.  سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه حکم بدوی پرونده پلاسکو صادر شده است، گفت: ۳۶ شخص حقیقی و حقوقی تحت تعقیب قرار گرفتند که ۱۳ شخص از جمله دستگاه‌های اجرایی به جزای نقدی محکومیت پیدا کردند.

حکم ساختمان پلاسکو صادر شد
ذبیح‌الله خداییان روز سه‌شنبه در نهمین نشست خبری در دوره تحول و تعالی ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها در پاسخ به این سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ساختمان پلاسکو گفت: این پرونده یکی از پرونده‌هایی بود که کار زیادی را می‌طلبید تا نقش دستگاه‌های مختلف مشخص شود. این پرونده به دادگاه ارجاع و اخیراً رای بدوی صادر شده است.

وی ادامه داد: ۳۶ شخص از جمله حقیقی و حقوقی تحت تعقیب قرار گرفتند که ۱۳ شخص از جمله دستگاه‌های اجرایی به جزای نقدی محکومیت پیدا کردند البته برخی از افراد هم محکوم به حبس شدند. البته این پرونده در حال ارجاع به دادگاه تجدید نظر است. میزان قصور متعدد است و از ۲ درصد به بالا محرز شده است.

خداییان با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در ۶ ماهه نخست دوره تحول و تعالی افزود: در این مدت اقدامات مفید و موثری در راستای قانونمندی دستگاه قضایی و سازمان‌های مرتبط و در جهت اجرای عدالت برداشته شده است. گام‌هایی که کاربردی بوده و نقش موثری در راستای احقاق حق داشته است.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات که در همان روز‌های ابتدایی دوره تحول و تعالی به آن پرداخته شد، توجه جدی به وضعیت زندانیان بود.

خداییان خاطرنشان کرد: زندانیان از اقشار آسیب پذیر هستند و به لحاظ محدودیتی که در زندان برای آن‌ها ایجاد می‌شود و دسترسی به مسئولان ندارند، ممکن است حقوق آن‌ها تضییع شود و از اینرو ریاست قوه قضاییه شخصا در زندان‌ها حضور پیدا کردند و با زندانیان مستقیم صحبت کردند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: دسترسی زندانیان به خانواده‌ها از طریق اعطای مرخصی و ملاقات‌های حضوری و تلفنی میسر شد همچنین دسترسی به وکلای زندانیان میسر شده است.

وی با اشاره به کاهش جمعیت کیفری زندانیان افزود: طبقه بندی زندانیان نیز مورد تاکید قرار گرفت همچنین عدم استفاده از دستبند و پابند نیز از دیگر موارد مورد تاکید در دوره تحول و تعالی است.

خداییان در پاسخ به سوالی درباره نحوه نظارت بر اجرای بخشنامه حفظ حقوق زندانیان گفت: بخشنامه رئیس سازمان زندان‌ها در راستای تاکید‌های ریاست قوه قضاییه درباره ساماندهی به زندان‌ها سامان و رعایت حقوق زندانیان صادر شده است و مشتمل بر قوانینی است که از لحظه‌ای که زندانی وارد زندان می‌شود تا خروج وی را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد: در دستورالعمل پیش بینی شده است که مسئولان زندان‌ها نظارت بر اجرای دستورالعمل را برعهده دارند همچنین دادستان ها، قضات در زندان‌ها و هیات حفظ حقوق شهروندی نیز بر حسن اجرای این بخشنامه نظارت می‌کنند و چنانچه موارد خلاف قانون انجام شود برخورد قانونی انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مهدی هاشمی و محمدعلی نجفی گفت: این دو فرد محکومیت قطعی دارند و در این راستا در زندان به سر می‌برند البته مانند سایر زندانیان مشمول مرخصی هستند، اما تا کنون مشمول آزادی مشروط یا تعلیق مجازات قرار نگرفتند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.