کد خبر: ۳۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند

دولت بایدن تمایلی به تشدید تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران ندارد و دلیل آن نگرانی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران است.

مخاطب۲۴- حمله ایران به اسراییل- پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود دولت بایدن تحریم‌های شدیدتری علیه صادرات نفت این کشور وضع کند و دلیل آن نگرانی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران است.

بلافاصله پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی به خاطر حمله این رژیم به سفارتخانه ایران در دمشق، نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا بایدن را متهم به شکست در اجرای تحریم‌های موجود علیه ایران کرده و اعلام کردند تحریم‌ها علیه این کشور باید تشدید شود.

استیو اسکالیس از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا گفت: دولت این کشور فروش نفت را برای ایران آسان‌تر کرده و باعث درآمدزایی ایران جهت فعالیت‌های این کشور شده است.

فشار سیاسی برای تنبیه کردن ایران تبدیل به یک مشکل بزرگ برای دولت آمریکا شده است. آمریکا چطور می‌تواند مانع تشدید درگیری‌های در خاورمیانه بدون بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران شود؟

واشنگتن ماه‌هاست اعلام می‌کند اصلی‌ترین هدف آن ممانعت از تبدیل شدن جنگ بین رژیم صهیونیستی و غزه به یک جنگ منطقه‌ای و در حاشیه نگه داشتن تهران است.

بیشتر بخوانید

مجلس نمایندگان آمریکا در روز دوشنبه لایحه‌ای وضع کرد با عنوان قانون تحریم‌های انرژی ایران و چین. طبق این لایحه تحریم‌ها علیه ایران گسترش می‌یابد و گزارش‌های سالانه‌ای باید برای مشخص شدن مداخله موسسات مالی چین در نقل و انتقال نفت ایران ارائه شود. بدین ترتیب هیچ موسسه مالی در آمریکا نمی‌تواند برای هیچ نهاد چینی درگیر معامله نفت ایران حساب باز کند.

البته وضعیت این لایحه در سنا که تحت کنترل دموکرات‌های حامی بایدن قرار دارد مشخص نیست. دولت بایدن مخالف بالا رفتن قیمت نفت است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای عقیده دارند دولت بایدن اقدام قابل توجهی جهت تشدید تحریم‌های فعلی علیه صادرات نفت ایران انجام نمی‌دهد.

اسکات مدل، رئیس گروه راپیدان انرژی عقیده دارد حتی اگر این لایحه تصویب شود، دولت بایدن تلاش معناداری برای اجرای تحریم‌های فعلی یا اعمال تحریم‌های جدید جهت محدود کردن صادرات نفت ایران نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ۲۰۱۸ پس از خارج شدن از قرارداد هسته‌ای ایران، تحریم‌های جدیدی علیه صنعت نفت این کشور وضع کرد و دولت بایدن تلاش کرد با تحریم شرکت‌هایی در چین، امارات و مناطق دیگر مانع دور زدن این تحریم‌ها شود.

با وجود این تلاش‌ها، راپیدان تخمین می‌زند صادرات نفت ایران بدون محاسبه میعانات گازی به ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسیده باشد که نزدیک به ۲ میلیون بشکه صادر شده قبل از اعمال تحریم‌هاست.

یکی از دلایل مخالفت بایدن برای محدود کردن صادرات نفت ایران تاثیر احتمالی آن بر قیمت بنزین است. قیمت نفت و در نهایت قیمت بنزین یک عامل حیاتی در آستانه انتخابات آمریکاست.

تشدید تحریم‌ها علیه ایران همچنین رابطه بین آمریکا و چین را خراب می‌کند. تقریبا تمام نفتی که از سوی ایران وارد چین می‌شود با مبدا مالزی یا سایر کشور‌های خاورمیانه ثبت شده و توسط ناوگانی از نفتکش‌های قدیمی‌تر که فرستنده‌های خود را هنگام بارگیری در بنادر ایران خاموش می‌کنند، منتقل می‌شود.

اطلاعات ردیابی نفتکش‌های شرکت ورتکسا نشان می‌دهد چین ۵۵.۶ میلیون تن معادل ۱.۱۱ میلیون بشکه در روز نفت ایران را در سال گذشته میلادی خریداری کرده است. این رقم معادل ۹۰ درصد از صادرات نفت ایران و ۱۰ درصد از واردات نفت چین است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.