کد خبر: ۳۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

آغاز اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ از ۲۴ اردیبهشت

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: زوار از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

مخاطب۲۴- محمدحسین آجیلیان، مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار کرد: در عملیات حج تمتع امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات درحالی انجام می‌شود که ۵۸ هزار و ۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد. وی با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، بیان کرد: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی (ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود. مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد. طبق اعلام روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ آجیلیان گفته است که با اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد محدودی از این زائران پیش از آغاز عملیات حج تمتع در سفری ۱۰ روزه راهی مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های معین حج تمتع برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات گفت: زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج عازم کشور عربستان می‌شوند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا پیش از عملیات حج تمتع هرگونه نواقص و عوامل موجب ایستایی زائران را برطرف کرده و با آمادگی کامل به استقبال این عملیات بزرگ بروند. این در حالی است که نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی حامل زائران در فرودگاه‌ها حضور خواهند داشت.

برچسب ها: حج تمتع
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
ویدیو| رژه کاروان ایران در مراسم المپیک ۲۰۲۴ پاریس title
رژه کاروان ایران بر روی رود سِن در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ببینید.
توییت مجری خانم صداو سیما از بی‌سلیقگی در انتخاب لباس المپیکی‌ها! title
به بهانه انتشار تصاویر لباس المپیک ایران؛ این چند تا تصویر رو ببینیم. لباس تیم های مغولستان؛، هائیتی؛ قراقستان و سریلانکا که جزییاتی از پوشش سنتی یا طرحی مربوط به هنر و تاریخ کشورشون دارن.
خواسته‌ی علی نصیریان از پزشکیان چه بود؟ title
علی نصیریان در دیدار فعالان ستاد مرکزی پزشکیان با وی، گفت: من از رییس جمهور منتخب استدعا دارم نسبت به فرهنگ و هنر لطف بیشتری داشته باشند.
بازیگر خانم ایرانی در ۵۷ سالگی! title
عاطفه رضوی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون عکس جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
درویش و تیشرت ۲۰ میلیون تومانی! title
سعید راد بازیگر مطرح سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. این بازیگر که از طرفداران قدیمی پرسپولیس بود، همواره در تمرینات این تیم حضور پیدا می‌کرد و بار‌ها هم برای تماشای بازی تیم محبوبش به استادیوم آزادی می‌رفت.
کودک آزار‌ها در فضای مجازی هم مشغول آسیب و آزار هستند! title
فضای مجازی، رادیکالیسم در کنترل فضای مجازی و دسترسی به فیلترشکن‌هایی که مردم مجبورند استفاده کنند، در این مدت شکل جدیدی از کودک‌آزاری را نمایش داده است.
برگزیده
آخرین گمانه ها از لیست کابینه مسعود پزشکیان title
با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی آنها، داغ‌تر شده است
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه title
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد title
رئیس‌جمهور منتخب گفت: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد و باید دست به دست هم دهیم تا پاسخگوی مردم باشیم.
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا title
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
پیش بینی بورس امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ title
ارزش معاملات خرد سهام در دو روز ابتدایی هفته در سطح پایینی قرار گرفت. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام ۲ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه با رشد اندک ۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. ناظران مشکل کمبود برق صنایع را یکی از عوامل اصلی ریزش بازار و افت معاملات می‌دانند. مشکلی که با گرم‌تر شدن هوا در دو هفته اخیر جدی‌تر شد و با خبر قطع برق شرکت سایپا و تعطیلی خط تولید شرکت فولاد ارفع به سرتیتر اخبار رسانه‌ها رسید.
پزشکیان: بدون حمایت مردم نمی‌توان اقدامی انجام داد title
رئیس جمهور منتخب گفت: اگر مردم نخبگان کارشناسان تولید کنندگان صنعتگران، مذهبیان، فرهنگیان، عشایر، کشاورزان و همه اقشار مردم نباشند امکان ندارد که بتوانم به تنهایی کاری را انجام دهم.