کد خبر: ۳۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

۱.۹ میلیون جریمه برای تخلفات شبانه در پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از صدور جریمه برای ۱۹۵۰۰۰۰ (یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار) فقره جریمه شبانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
۱.۹ میلیون جریمه برای تخلفات شبانه در پایتخت

مخاطب۲۴- سرهنگ فیروز کشیر؛ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اعمال قانون‌های شبانه در شهر تهران در سال ۱۴۰۲ و طرح نوروزی اظهار کرد: منظور از تخلفات شبانه تخلفاتی هستند که از ساعت ۲۱ الی ۶ صبح توسط برخی از رانندگان حادثه‌ساز انجام می‌شوند. متاسفانه تعدادی از رانندگان وجود دارند که قانون گریز هستند و در چارچوب قانون بودن را دوست ندارند و نمی‌خواهند درست رانندگی کنند که پلیس هم بدون هیچ اغماضی با این رانندگان برخورد قانونی خود را انجام می‌دهد چرا که خط قرمز پلیس برخورد با افرادی است که با رفتار‌های غلط ترافیکی خود نظم و امنیت تردد دیگر شهروندان را برهم می‌زنند و آرامش آنان را مختل می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شد، گفت: پلیس راهور تهران بزرگ فقط در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸۹ هزار فقره در بحث تخلفات شبانه کامیون‌ها اعمال قانون داشت که در همین خصوص در طرح نوروزی ۱۴۰۳ این اعمال قانون ۵۵۰۰ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰۳۰۰۰ هزار مورد اعمال قانون در خصوص تخلفات حادثه ساز شبانه انجام شد که این آمار در طرح نوروزی و در همین خصوص ۳۵۰۰۰ هزار مورد بوده است.

سرهنگ کشیر افزود: همچین در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد از تخلفات مصرف نوشیدنی‌های غیرمجاز بوده است که این آمار در طرح نوروزی هم به همین میزان یعنی کمتر از ۱ درصد از کل آمار بوده است.

وی گفت: کل اعمال قانون‌هایی که در بحث تخلفات شبانه در سال ۱۴۰۲ انجام شده است به حدود ۱۹۵۰۰۰۰ (یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار فقره) می‌رسد که در طرح نوروزی ۱۵۲۰۰ هزار مورد اعمال قانون برای آن دسته از رانندگانی که نظم ترافیکی جامعه را برهم زده بودند انجام شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این برخورد‌ها و اعمال قانون‌ها به درخواست شهروندان انجام می‌شود و در خواست و خواسته و مطالبه شهروندان از پلیس است که با تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۲۰ تماس می‌گیرند و خواسته‌های خود را بیان می‌کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟ ‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟
قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدا در محل کار نه تنها بر تمرکز انسان تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شنوایی مانند وز وز گوش می شود، بلکه باعث افزایش استرس و فشار خون نیز می شود.
دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین
شیرینی نازک پسته‌ای یک نوع شیرینی اصیل قزوینی است که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرینی، کم شیرین بودن آن است که آن را تبدیل به یک شیرینی محبوب کرده است.
کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت کلیسای فرانسه پس از حریق گسترده فروریخت
پس از اینکه کلیسای «سنت اومر» در فرانسه امروز طعمه حریق گسترده‌ای شد، سقف و بخش عظیمی از سازه این کلیسا فروریخت
فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد
امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ٢۶ بازیکن را برای دو دیدار برابر قرقیزستان و امارات به اردوی تیم دعوت کرد.
قتل پیرزن همسایه با ۳۵ ضربه چاقو در تهران قتل پیرزن همسایه با ۳۵ ضربه چاقو در تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: یک زن جوان، همسایه پیر خود را به خاطر سرقت طلاهایش، با ۳۵ ضربه چاقو در خیابان نبرد به قتل رساند.
صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی در مورد همسرش صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی در مورد همسرش
این گفته اکبر عبدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، که « همسرش از شیطنت‌های او چشم‌پوشی کرده و البته این شیطنت‌ها را حق طبیعی هر مردی می‌داند»، بازتاب وسیعی در میان مخاطبان فضای مجازی داشته و مورد انتقاد قرار گرفته است.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد