کد خبر: ۳۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

لاستیک سواری چرا در بازار کم است؟

به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر قیمت‌گذاری دستوری و پرداخت ارز به‌صورت قطره‌چکانی در نیمه اول سال گذشته از عوامل موثر بر کمبود تایر سواری است
لاستیک سواری چرا در بازار کم است؟

مخاطب۲۴_ سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر افزود: مشکلاتی که در زمینه تولید و عرضه تایر‌های سواری در کشور وجود دارد مربوط به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ است که تقاضا نسبت به سایر رینگ‌ها برای آن‌ها بیشتر است.
وی به دو علت کمبود رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: اول اینکه در سال گذشته به کارخانجات تولیدی به صورت قطره چکانی ارز پرداخت شد و عدم تامین به موقع ارز کارخانجات تایر موجب افت شدید تولید شد
تنها افزود: دوم اینکه قیمت گذاری در مورد این تایر‌ها به گونه‌ای است که تولید تایر‌های سواری با سایز‌های ۱۳ و ۱۴ برای کارخانجات مقرون به صرفه نبوده و نیست و در نتیجه تولید کنندگان در سال گذشته عمدتا تایر‌هایی با سایز‌های دیگر که صرفه اقتصادی داشت تولید کردند.
وی بیان داشت: پیرو مشکلاتی که در خصوص تولید و توزیع لاستیک سواری در سال گذشته به وجود آمد دولت تعرفه واردات لاستیک سواری را کاهش داد و به واردات ارز تخصیص داد تا وارد کنندگان با واردات کمبود تولید داخل را جبران کنند.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر اظهار داشت:، اما تامین نیاز داخلی با واردات نیز محقق نشد، زیرا وارد کنندگان نیز به علت عدم صرفه اقتصادی واردات رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ رغبتی به واردات این لاستیک‌ها با این سایز نداشتند و بیشتر تایر‌های وارد کردند که تولید کنندگان داخلی آن را تولید می‌کردند و نیازی به واردات آن نبود.
تنها اظهار داشت: با توجه به اینکه کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروی سواری در راستای تامین نیاز داخلی صورت گرفت و از آنجا که کمبود بازار نیز مربوط به لاستیک‌های سواری سایز‌های ۱۳ و ۱۴ بود بنابراین وزارت صمت ابتدا باید تولید کنندگان را ملزم به واردات یک و نیم تا دو میلیون حلقه لاستیک سواری با رینگ‌های مذکور می‌کرد و سپس به وارد کنندگان اجازه می‌داد تا لاستیک با سایز‌های دیگر وارد کنند.
وی گفت: دولت تعرفه ۳۶ درصدی واردات لاستیک را در سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد کاهش داد و به وارد کنندگان ارز تخصیص داد.
سخنگوی انجمن صنعت تایر اظهار داشت: در بازار در خصوص لاستیک سواری با سایز‌هایی غیر از ۱۳ و ۱۴ رقابت شدیدی وجود دارد و عمده مشکلات در بخش تایر سواری مربوط به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ است.
وی بیان داشت: وزیر صمت قول داده است که تایر سواری را از شمول قیمت گذاری خارج کند که اگر این اتفاق محقق شود، مشکلی دیگر در زمینه تولید و عرضه وجود نخواهد داشت.
تنها افزود: نیاز کشور سالانه ۲۴ میلیون حلقه تایر سواری است در حالی که سال گذشته ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سواری در کشور تولید شد.
وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای تولید، گفت: یکی از طرح‌های توسعه‌ای تولید لاستیک سواری در کشور که ۱۰۰ درصد آماده بهره‌برداری است تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سواری از ۱۵ هزار تن ماده اولیه است که با این طرح دو میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه ه تولیدات کشور تا پایان سال اضافه می‌شود.
وی بیان داشت: طرح توسعه‌ای دیگری نیز وجود دارد که تا پایان سال محقق می‌شود البته پیش بینی ما تولید ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سواری در سال ۱۴۰۳ است که بر این اساس یک میلیون حلقه مازاد نیاز را صادرات خواهیم داشت.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: مردم برای تامین لاستیک با قیمت مصوب می‌توانند به نمایندگان توزیع مراجعه کنند، همچنین چند کارخانه درصدی از تولیدات خود را به صورت روزانه بصورت اینترنتی عرضه می‌کنند و علاوه بر آن عرضه لاستیک از طریق سامانه‌های که وزارت صمت تعیین کرده انجام می‌شود.

برچسب ها: لاستیک خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
ترافیک سنگین در محور چالوس ترافیک سنگین در محور چالوس
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت:ترافیک در محور چالوس مسیر جنوب به شمال سنگین گزارش شده است.
بقائی: دیپلماسی هرگز پایان نمی‌یابد بقائی: دیپلماسی هرگز پایان نمی‌یابد
اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگویی با شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد که دیپلماسی هرگز پایان نمی‌یابد، تماس‌هایی به‌طور غیرمستقیم وجود دارد.
اجلاس اکو فرصتی برای ایجاد زمینه‌های همکاری در راستای منافع منطقه‌ای است اجلاس اکو فرصتی برای ایجاد زمینه‌های همکاری در راستای منافع منطقه‌ای است
رئیس‌جمهور اجلاس سران کشور‌های سازمان همکاری اقتصادی (اکو) را فرصتی برای ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک در راستای منافع منطقه‌ای دانست.
انتشار برای اولین بار؛ زندان اوین دقایقی پس از حمله انتشار برای اولین بار؛ زندان اوین دقایقی پس از حمله
به تازگی ویدئویی از زندان اوین دقایقی پس از حمله اسرائیل منتشر شده است. تصاویر حاکی از آن است که گودال عمیقی در اتاق سربازان وظیفه به وجود آمده است.
اسراییل برای حمله به منازل مسکونی از چه سیستمی استفاده می‌کند؟ اسراییل برای حمله به منازل مسکونی از چه سیستمی استفاده می‌کند؟
رژیم صهیونیستی برای شناسایی و حمله به ساختمان‌ها از سامانه‌ای استفاده می‌کند که بر اساس احتمال پیشنهاد می‌دهد کدام ساختمان باید ویران شود.
همه چیز در مورد جنگنده رادار گریز J۳۵ همه چیز در مورد جنگنده رادار گریز J۳۵
تصویر تازه‌ای که اخیراً از جنگنده رادار گریز J-۳۵ چین منتشرشده، واضح‌ترین نمای فعلی ما از جنگنده نسل جدید دریابرد Shenyang J-۳۵ است، این تصویر بخشی از موج تازه‌ای از عکس‌هایی است که برخی از پیشرفته‌ترین هواگردهای نظامی چین را با جزئیات بی‌سابقه‌ای نشان می‌دهند
ارسال فیلم به شبکه‌های خارجی جرم دارد؟ ارسال فیلم به شبکه‌های خارجی جرم دارد؟
«در صورت وقوع جرم در چنین شرایطی، مجازات‌ها تا سه درجه تشدید و شامل حبس بیش از ۱۵ تا ۲۵ سال می‌شود. بر اساس مفاد این طرح، تمام مراحل رسیدگی به چنین جرمی خارج از نوبت و در شعب ویژه دادگاه انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.»
برگزیده
انتشار برای اولین بار؛ زندان اوین دقایقی پس از حمله انتشار برای اولین بار؛ زندان اوین دقایقی پس از حمله
به تازگی ویدئویی از زندان اوین دقایقی پس از حمله اسرائیل منتشر شده است. تصاویر حاکی از آن است که گودال عمیقی در اتاق سربازان وظیفه به وجود آمده است.
ارسال فیلم به شبکه‌های خارجی جرم دارد؟ ارسال فیلم به شبکه‌های خارجی جرم دارد؟
«در صورت وقوع جرم در چنین شرایطی، مجازات‌ها تا سه درجه تشدید و شامل حبس بیش از ۱۵ تا ۲۵ سال می‌شود. بر اساس مفاد این طرح، تمام مراحل رسیدگی به چنین جرمی خارج از نوبت و در شعب ویژه دادگاه انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.»
روایت‌های امداد‌گری که در جنگ ۱۲ روزه چه‌ها دید! روایت‌های امداد‌گری که در جنگ ۱۲ روزه چه‌ها دید!
«مهدی غفاریان» امدادگری که در روز‌های پرالتهاب جنگ و در میدان نبرد با آوار‌های فراوان حملات رژیم صهیونیستی به واحد‌های مسکونی و خانه غیرنظامیان در شهر تهران حضور داشته، حضوری پرتلاش، اما با عشق و ایثار برای نجات هموطنانی که بی گناه زیر آوار نفرت و وحشی گری رژیمی غاصب گرفتار شده‌اند.
صفحه خبر بالای تصاویر