مخاطب ۲۴- لیست طولانی از آثار پرفروش سینما هالیود مختص نیکولاس کیج، بازیگر افسانهای این شرکت است که توانسته میلیونها تماشاگر را به پای پرده سینما برساند. طبق گزارشات، نقشهای موفق پی در پی او بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ باعث شد تا به سرمایهای بیش از ۱۵۰ میلیون دلار دست پیدا کند. او مقدار زیادی از این سرمایه صرف جمع آوری کلکسیون بسیار خاصی از خودروهای منحصر به فرد کرد.
کلکسیون خودروهای نیکولاس کیج
با انجام چنین خریدهایی، نیکولاس کیج توانست دوباره با سلیقه خودرویی خود به شهرت برسد؛ چراکه بسیاری از خودروهای خریداری شده توسط کیج از کمیابترین ماشینهای کلاسیک با مسافت پیموده شده کم و تاریخچههای برجسته بودند. البته در یک دوره زمانی به خاطر درگیری با سازمان مالیات مجبور شد تا بسیاری از آنها را بفروشد، اما آنچه هم اکنون موجود است، از نادرترین وسایل نقلیهای هستند که ارزشی فراتر از آنچه تصور میکنید، دارند. اگر علاقهمند هستید با این کلکسیون خودروهای نیکولاس کیج آشنا شوید، این مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز را از دست ندهید.
بوگاتی تایپ ۱۰۱ کوپه ون آنتم
حتی با وجود صرف میلیونها دلار کلکسیونرهای انگشت شماری هستند که میتوانند صاحب یک بوگاتی کلاسیک شوند و نیکولاس کیج یکی از همین افراد است که توانست در دهه ۱۹۹۰ یک تیپ ۱۰۱ کوپه توسط ون آنتم به دست آورد.
گفته میشود که این بوگاتی کیج در سال ۱۹۵۴ در کارخانجات آنتم ساخته شده و یکی از شش تایپ ۱۰۱ به شمار میرود. همچنین این مدل تنها نمونهای است که توسط ون آنتم بدنه شده است.
شایان ذکر است که این خودرو قبل از کیج در اختیار کلسیونر مشهور بیل هارا بود که بیش از ۱۵۰۰ اتومبیل داشته و گفته میشود که پس از مرگ او در سال ۱۹۷۸ به نیکولاس کیج رسیده است.
لامبورگینی دیابلو وی تی آلپاین
موتور ۶.۰ لیتری V۱۲ لامبورگینی دیابلو باعث میشود تا صدایی را ایجاد کند که بیشتر مورد علاقه افراد سنتی است. نیکولاس کیج لامبورگینی دیابلو وی تی آلپاین خود را رنگ نارنجی روشن سفارش داده و گفته میشود این رنگ برای لامبورگینی تنها مدل موجود در ایالات متحده بود.
او این خودرو لامبورگینی را در سال ۲۰۰۱ به صورت نو خریداری کرد و مانند بسیاری از خودروهایش، تنها چند سال قبل از فروش آن را نگه داشت.
لامبورگینی جی تی ۳۵۰
موتور ۳.۵ لیتری V۱۲ این خودرو میتوانست حدود ۲۷۰ اسب بخار نیرو تولید کند و اولین لامبورگینی بود که از آن ۱۲۰ دستگاه ساخته شد. به لطف موتور قدرتمند، برای لامبورگینی جی تی ۳۵۰ حداکثر ۲۵۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده که رکورد مطلوبی در میان خودروهای آن زمان به شمار میرود.
طبق گزارش ها، این خودرو در سال ۲۰۰۲ از طریق یک نمایندگی مستقر در پنسیلوانیا با قیمت مقرون به صرفه ۹۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شد و نیکولاس کیج فردی بود که توانست با پرداخت این مبلغ صاحب چنین خودرو خاصی شود و آن را به کلکسیون خودروهای خود اضافه کند.
رولز رویس سیلور کلاد ۳
نیکولاس کیج از طرفداران پر و پا قرص ماشینهای انگلیسی بوده و با چندین خودرو رولز رویس از جمله کمیابترین آنها شناخته میشود. برخی منابع اعلام میکنند که نیکولاس کیج دو مدل از رولز رویس سیلور کلود ۳ را داشته که یکی مدل ۱۹۶۴ با فرمان چپ و رنگ سبز مخملی با کاپوت و فضای داخلی مشکی و دومی مدل ۱۹۶۳ با رنگ آمیزی سفید و قهوهای بوده است.
ناگفته نماند که مدل ۱۹۶۴ این رولز رویس سیلور کلود ۳ یکی از تنها ۲۵ نسخهای بوده که با فرمان چپ ساخته شده و احتمالا علاقه نیکولاس کیج به فرهنگ انگلستان عامل چنین خریدهایی بوده است.
بوگاتی تایپ ۵۷ سی آتالانت
تایپ ۵۷ با موتور مشهور خود توانسته یکی از خودروهای اساسی بوگاتی باشد که شاسی شماره ۵۷۶۷۹ آن در سال ۱۹۳۸ به شکل آتالانت یعنی به عنوان یک کوپه دو در و دو سرنشین از کارخانه خارج شد. این خودرو در دهه ۱۹۵۰ وارد ایالت متحده شده و نیکولاس کیج توانست از طریق بازار خودروهای اسپرت در اواخر دهه ۱۹۹۰ صاحب این خودرو منحصر به فرد شود.
تایپ ۵۷ سی آتالانت در بین دیگر مدلهای تایپ ۵۷ غیرمعمول به شمار میرفت؛ چراکه در سال ۱۹۸۰ این خودرو به یک یک سوپرشارژر افترمارکت مجهز شده بود. چنین قابلیتی باعث شد تا همچون جواهری در میان دیگر خودروهای کلکسیون نیکولاس کیج بدرخشد.
لامبورگینی میورا P۴۰۰ SVJ
فراری تنها برند ایتالیایی نیست که نیکولاس کیج به آن علاقه داشت؛ چراکه برای سالها صاحب چندین خودرو لامبورگینی بوده و پرمخاطبترین آنها بدون شک میورا P۴۰۰ SVJ مدل ۱۹۷۱ با شماره شاسی ۴۹۳۴ است. این خودرو در سال ۱۹۹۷ در ژنو به حراجی رفت و به قیمت حدود ۴۴۷ هزار دلار، تقریبا به دو برابر ارزش تخمینی آن به کسی جز نیکلاس کیج فروخته شد.
این یکی از تنها چهار SVJ است که تا به حال ساخته شده و در زمانی که کیج آن را خریداری کرد، طبق گزارشها تنها ۱۸۹۷ مایل مسافت را طی کرده بود. خودرو لامبورگینی میورا P۴۰۰ SVJ اکنون دارای پلاک «۷۱ SVJ» است و پس از گذشت سالهای پس از مالکیت کیج، برای بازسازی کامل به کارخانه بازگردانده شده است.
پورشه ۳۵۶
یکی از نمادینترین مدلهای پورشه در تمام دورانها، ۳۵۶ اسپیدستر است که در سال ۱۹۵۴ در ایالات متحده عرضه شد. نیکلاس کیج دارای مدلی در سال ۱۹۵۵ با رنگ سفید، سقف تاشو قهوهای مایل به زرد و فضای داخلی چرمی برنزه بود. پورشه ۳۵۶ تقریباً به محض عرضه شدن به دلیل ماهیت آماده مسابقهاش محبوب شد و گفته میشود که در آمریکا بیشترین محبوبیت را داشته است.
هیچ مدرک معتبری که نشان دهد نیکولاس کیج با این خودرو در مسابقات شرکت کرده وجود ندارد؛ چراکه علاقه کیج بیشتر برای جمع کردن بود تا استفاده و این باعث میشد تا کلکسیون متنوعی داشته باشد.
فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر
نیکولاس کیج در بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ صاحب یک فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر بوده که این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ به یک دکتر رومی فروخته شد. پس از مالکیت چندین کلکسیونر مشهور، بالاخره با این رنگ مشکی جذاب به دست کیج رسید.
کیج در سال ۲۰۰۴ این خودرو فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر را به یک رویداد معتبر رقابت بین بهترین خودروهای کلکسیونرهای جهان عرضه کرد، اما نتوانست در آن برنده شود، ولی تا سالها کیج با این خودرو به شهرت بسیاری رسید.
فراری ۲۷۵ GTB/۴
فراری ۲۷۵ GTB/۴ که در اصل در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۱۹۶۶ رونمایی شد، اولین فراری تولیدی بود که با موتور پیشرفته چهار دوربین V۱۲ این برند بود. این فراری با حداکثر توان خروجی ۳۰۰ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر سرعت ۱۶۶ مایل در ساعت، یکی از سریعترین خودروهای تولیدی زمان خود (از طریق فراری) بود.
نیکلولاس کیج این خودرو فراری ۲۷۵ GTB/۴ را در سال ۲۰۰۷ خرید و آن را تا سال ۲۰۱۴ که یک کلکسیونر مستقر در بریتانیا آن را خریداری کرد، نگه داشت.